Voor al je afspraakjes

Fietsmaatje omgeving Breda

Heronimus
Forum-lid

Heronimus 25 aug 2011 15:54

Zoals sommigen van jullie misschien gelezen hebben heb ik pas mijn eerste racefiets aangeschaft. Dit is niet voor niets. Ik woon namelijk op dit moment nog in Zuid-Limburg, waar ik regelmatig op de MTB te vinden ben, maar ga per 5 september in Breda wonen. Vandaar dat ik onder andere de racefiets heb aangeschaft want na Limburg gewend te zijn vrees ik dat het mountainbiken in Breda vies zal gaan tegenvallen.. :lol:

Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die het leuk zouden vinden om eens met mij een rondje te gaan rijden rondom Breda. Ik ben een gezellige jongen van 21 jaar en ga in het noorden van Breda wonen, niet ver van het centraal station. Wie weet is het gezellig en voor herhaling vatbaar!

Ik heb wel twee wielerverenigingen gevonden vlakbij Breda, maar daarvan spreekt eentje mij totaal niet aan en de andere is wat verder weg en heeft nogal dure clubkleding, die ik me op dit moment niet echt kan veroorloven.. Maar er zijn vast genoeg peletonnetjes te vinden in die omgeving dus via via moet het vast en zeker lukken een paar gezellige fietsmaatjes te vinden!

Ik hoor het graag van jullie! :D

RacingRalph
Forum-lid

RacingRalph 25 aug 2011 21:57

Je kan ook naar Roosendaal afzakken of met mij ergens tussenin afspreken? Zie ik eens wat in Breda en jij wat van Roosendaal/Belgie/Zeeland....

Zelf ben ik 26 en ook als jou zoekende naar een leuk fietsploegje!

Heronimus
Forum-lid

Heronimus 26 aug 2011 01:03

Helemaal naar Roosendaal om daar pas te starten met de rit vind ik in het begin misschien wat veel van het goede, ik heb namelijk geen auto en geen week OV (en dan nog kost de fiets €6 extra in de trein). Maar ergens tussenin afspreken lijkt mij een heel goed idee!

Ik ben wel totaal onbekend in die omgeving, op de binnenstad van Breda na, dus ik zal in het begin geen erg goede gids zijn, in tegenstelling tot het heuvelland waar ik alle weggetjes van binnen en van buiten ken :)

Maar zoals gezegd in mijn startpost, ik ben vana 5 september beschikbaar, doordeweek waarschijnlijk vooral vanaf de namiddag (of 's ochtends afhankelijk van mijn lesrooster), en ongeveer de helft van de weekenden. Wie weet komen er nog meer reacties van mensen die willen aansluiten! :)

hans905
Forum-lid

hans905 26 aug 2011 11:51

Mountainbiken in Breda is volgens mij wel te doen, in de bossen rond de stad zijn vast wel paden, en de plaatselijke wielervereniging heef een mountainbike-afdeling: http://www.bredaknooppunt.nl/home.php" onclick="window.open(this.href);return false; (spreek hier trouwens niet uit ervaring)

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 28 aug 2011 14:07

In de regio Breda kun je zeker goed MTB''en, is wel totaal anders dan zuid limburg..

MTB parcour dorst is altijd een goed voor helemaal dood gaan!!
Dan heb je in het noorden de teteringse bossen,
noord oosten een bos waar vroeger recreatiepark surea was,
zuid oosten, sint annabosch, prinsenbos en de chaamsebossen
Zuiden het mastbos
Westen Liesbos..

Ik train zelf hoofdzakelijk bij de triathlon vereniging, die hebben echter maar 1 koppeltraining (fietsen en hardlopen)

PS: clubkleding is toch geen verijste om met die wielervereniging mee te fietsen? je kunt lid wordt mee gaan fietsen en later (wanneer je geld hebt) clubkleding kopen?
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

RacingRalph
Forum-lid

RacingRalph 28 aug 2011 17:03

Lieve mensen, hij wil toch echt gaan racefietsen ipv mtb in Breda en omstreken.....

hans905
Forum-lid

hans905 28 aug 2011 19:34

[leest nog eens goed]

Helemaal gelijk. Mijn fout. :oops:

feskens
Forum-lid

feskens 29 aug 2011 08:27

ronje chaam is mooi en komt door breda! ik rijd dit rondje regelmatig dus kan best een keer iemand vergezellen hoor! Rondje is zon 75km vauit etten-leur (waar ik vanaan kom) . ik kan dan bijvoorbeeld naar de ikea in breda rijden en vandaar het rondje samen starten. Ik rij dan zon 20km extra (omdat ikook heen en terug naar etten-leur moet) dus rondje vanuit breda zal zon 55km zijn. Weet niet of dit een beetje is wat je zoekt, de route verlengen kan altijd natuurlijk!

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 02 sep 2011 10:04

Ik woon zelf ook in Breda, maar fiets zeer onregelmatig (lees: als het weer het toelaat ;-) ) Ik weet wel dat elke dinsdag-avond half 7 een groepje wielrenners vertrekt vanuit het Mastbos bij de parkeerplaatsen van AV Sprint. Daar kun je zo af en toe wel eens aansluiten, daar doen ze ook niet moeilijk over.

Heronimus
Forum-lid

Heronimus 02 sep 2011 14:54

Wat een hoop reacties, ontzettend bedankt allemaal!

Mijn mountainbike heb ik niet meeverhuisd naar Breda maar jullie hebben me zeker overtuigd om toch eens een paar rondjes te proberen hier in de buurt!

@feskens, het lijkt me hardstikke leuk om een keer een rondje samen te toen om te kijken hoe het bevalt!

@tieky, als het weer het toelaat kunnen we ook best eens een rondje doen ;)

carel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar carel 02 sep 2011 21:38

Op zondag 18 september wordt in Breda (bij Medifit, tegenover het NAC stadion) de Johan van der Velde-Medifit toertocht gereden. (http://www.baroniebredaclassic.nl/johan ... it-classic" onclick="window.open(this.href);return false;) Op dezelfde dag ook een toertocht georganiseerd door de Stichting Spasti-Fietsdag Ulvenhout (http://www.fietsdagulvenhout.nl/Fietsdag_frame.htm" onclick="window.open(this.href);return false;). Twee evenementen om iets van de omgeving rond Breda te verkennen. Waarschijnlijk rijdt ik zelf de 100km van de JvdV Classic, die 130km van de Spasti-Fietsdag van vorig jaar ligt me nog zwaar op de maag!

Carel
(Breda zuid)

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 05 sep 2011 21:15

carel schreef:Op zondag 18 september wordt in Breda (bij Medifit, tegenover het NAC stadion) de Johan van der Velde-Medifit toertocht gereden. (http://www.baroniebredaclassic.nl/johan ... it-classic" onclick="window.open(this.href);return false;) Op dezelfde dag ook een toertocht georganiseerd door de Stichting Spasti-Fietsdag Ulvenhout (http://www.fietsdagulvenhout.nl/Fietsdag_frame.htm" onclick="window.open(this.href);return false;). Twee evenementen om iets van de omgeving rond Breda te verkennen. Waarschijnlijk rijdt ik zelf de 100km van de JvdV Classic, die 130km van de Spasti-Fietsdag van vorig jaar ligt me nog zwaar op de maag!

Carel
(Breda zuid)
Sorry ff off topic...
@ carel. ik wist helemaal niet dat er een tourtocht was. dank je voor de link!
deze spasi komt mij eigenlijk wel erg goed uit! een week voor mijn monstertijdrit van 122KM..
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Plaats reactie