Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
leocuypers
- Forum-lid
leocuypers
29 aug 2011 17:21
alliance_0 schreef:Dat is idd de verbeterde versie. Van de eerste ronde bilemount wilde de lipjes waar de rubber ringen om zitten nog wel eens afbreken. Jammer dat over de vernieuwde versie toch weer niet helemaal goed is nagedacht, ook in combinatie met boven genoemd probleem, waar ook weer een extra oplossing voor moet komen. Het lijkt mij toch eigenlijk vrij simpel om een goede bikemount te maken.
Ik net geprobeerd om met 2 tierips te werken bij het nieuwe model, maar dit werk van geen kanten
Het zullen dan heel smalle tierips moeten zijn, maar die zijn weer te kort.
Het ziet ernaar uit dat ik de 2 stuursteunen zo de prullenbak kan ingooien
Ik vraag me af wat daar bij Bryton op R&D zit (volgens mij zullen ze het toch eerst moeten testen)
Het moet inderdaad toch niet zo moeilijk zijn om een fatsoendelijk bevestiging te maken
-
alliance_0
- Forum-lid
alliance_0
30 aug 2011 00:26
Deze reactie begrijp ik niet helemaal! Hierboven meld je dat je het probleem hebt opgelost met 2 dunne tierips en nu zeg je dat het niet kan. Weggooien is trouwens helemaal niet nodig, want het is eigenlijk de bedoeling om de bikemount met de rubber ringen op het stuur of de stuurpen te bevestigen. Daar zitten er genoeg van in de verpakking in twee maten. De tierip zou alleen maar voor de zekerheid zijn. Ik zou het zelf echter wel prettiger vinden als de bikemount met twee stevige tierips op de fiets bevestigd kon worden. Ik weet niet of je met die rubber ringen op den duur te maken krijgt met uitdroging oid. zodat ze breken. Maar de rubber ringen zijn in de mode denk ik, want Garmin doet het op de zelfde manier.
Laatst gewijzigd door
alliance_0 op 30 aug 2011 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rinke
- Forum-lid
rinke
30 aug 2011 07:33
Tja en als een tierip te kort is dan doe je er toch gewoon twee aan elkaar :-S Niet te moeilijk denken
-
Gunther68
- Forum-lid
Gunther68
02 sep 2011 23:51
Ik heb onlangs ook een Rider 50 gekocht, kan er iemand mee een woordje uitleg geven hoe je een route die je hebt aangemaakt en opgeslagen bij my collection kan overzetten naar je GPS alsook hoe je een route die je hebt opgenomen tijdens je fietstocht kan overzetten naar je PC op bryton bridge.
-
leocuypers
- Forum-lid
leocuypers
03 sep 2011 20:49
alliance_0 schreef:Deze reactie begrijp ik niet helemaal! Hierboven meld je dat je het probleem hebt opgelost met 2 dunne tierips en nu zeg je dat het niet kan. Weggooien is trouwens helemaal niet nodig, want het is eigenlijk de bedoeling om de bikemount met de rubber ringen op het stuur of de stuurpen te bevestigen. Daar zitten er genoeg van in de verpakking in twee maten. De tierip zou alleen maar voor de zekerheid zijn. Ik zou het zelf echter wel prettiger vinden als de bikemount met twee stevige tierips op de fiets bevestigd kon worden. Ik weet niet of je met die rubber ringen op den duur te maken krijgt met uitdroging oid. zodat ze breken. Maar de rubber ringen zijn in de mode denk ik, want Garmin doet het op de zelfde manier.
ik dacht eerst dat het wel zou lukken met 2 tierips (links en rechts langs kunststof "brugje") , maar toen ik ze erom heen had gedaan, kreeg ik de lip niet meer omlaag geduwd (te dikke tierips). Hierdoor ging de bryton er niet meer goed vanaf.
En 2 stuks smalle (en dus kortere) tierips aan elkaar, vond ik niet uitzien
ik wacht wel op het rubber blokje. Gisteren gemaild met Rivo Sports en deze wisten nog niet wanneer deze geleverd worden.
-
alliance_0
- Forum-lid
alliance_0
04 sep 2011 23:48
Daarmee zal je probleem niet opgelost zijn, verwacht ik. Dat is alleen om het stoten tegen de kop van de stuurpen te voorkomen. Waarom niet gewoon gemonteerd zoals bedoeld, met de rubber ringen? Of als je persé tieraps wil gebruiken, deze op de plaats van de rubber ringen!
-
bepe
- Forum-lid
-
Contact
bepe
18 sep 2011 21:35
Eerder had ik problemen met mijn bikemount. Na twee gebroken versies ontving ik van Bryton een nieuwe versie die het prima uithoud. Ik denk dat de eerste twee versies van inferieur materiaal waren. Nu doet zich een ander probleem voor. Van de cadanssensor is er een scheurtje in het huis ontstaan. Hierdoor is hij niet meer waterdicht en maakt de batterij geen contact meer. Is er iemand bekend met dit probleem? Zie ook de foto:
-
sumarcity
- Forum-lid
sumarcity
30 sep 2011 17:25
Mijn hartslagmeter heeft het begeven. Heb al andere batterijen geprobeerd maar dit hielp niks. Teven is met het verwijderen van de meter van de band 1 bevestigingspunt gescheurd omdat de drukknop zo ontzettend vastzat dat hij niet los wou. Zal binnenkort even contact met Bryton hierover opnemen.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42
-
xoun
- Forum-lid
xoun
06 okt 2011 14:25
Ik heb mijn Bryton gebruikt op mijn fietstocht naar Rome. Het werkte heel prettig met een vooringestelde route. Ook het vastleggen van de afgelegde route ging prima. Zodra ik verkeerd reed gaat het apparaat piepen. Helaas piept ie ook als je je benen stil houdt en de cadansmeter dus geen input geeft. Regelmatig piepte het apparaat ook onverklaarbaar. Het zal allemaal wel in te stellen zijn dat die niet bij ieder wissewasje een signaal geeft, maar ik had geen zin om dat helemaal uit te zoeken. Het enige wat bij mij aan het apparaat kapot is gegaan is de rubberen afdichting rondom het pookje. Deze was al los gescheurd en nu is die er bijna helemaal af.
Het ergste gebeurde echter bij terugkomst. Bij het overzetten van alle data bleek de overdracht niet goed gegaan te zijn. Ik was vergeten om op Nee te klikken als die vraagt of het gioed is om de historie te verwijderen van de Bryton. Ik blijf het vreemd vinden dat deze suggestie komt voordat je het resultaat van de overdracht hebt kunnen zien. Van de 25 dagen was alleen de eerste dag overgezet, de rest was verdwenen.Support van Dryton (die overigens wel snel en accuraat reageert) is er ook mee bezig geweest, maar ik ben dus wel 24 dagen logs kwijt. Ik blijf het een gemis vinden van de BrytonBridge software vinden dat er ook geen andere mogelijkheid is om content over en weer te sturen tussen computer en apparaat.
-
dakev
- Forum-lid
dakev
12 okt 2011 14:46
Kan iemand me meer info geven of ik als MTB-er aan dit toestel iets heb (off road)?
De HD kaarten zijn niet gedetailleerd genoeg heb ik al gezien bij ne kameraad.
Zijn de basemap kaarten dit wel?
OSM kaarten krijg ik niet op het toestel? Of toch wel?
Andere topografische kaarten zijn niet compatibel met dit toestel?
-
rinke
- Forum-lid
rinke
12 okt 2011 15:23
ik denk dat je dan meer wat hebt aan de OSM kaarten die zitten volgens mij nog steeds op DVD er bij geleverd (even mailen met de Bryton helpdesk)
-
bepe
- Forum-lid
-
Contact
bepe
15 okt 2011 16:39
Ik sprak gisteren met mensen van Bryton die speciaal overgekomen waren voor de Bikemotion. IK heb zelf nog OSM, Open Street Maps. Nu levert men standaard Navteq bij. Het verschil is dat Navteq een echte kaart is, daardoor kan je er net als met een Garmin of een TomTom echt mee navigeren. Open Street Maps is ahw één grote afbeelding waar het apparaat de straten niet apart kan herkennen. Het apparaat kan je wel waarschuwen of je van de route afwijkt maar niet terug navigeren. Verder mijn probleem met de Cadansmeter voorgelegd. Mag niet gebeuren, ze gaven aan dat een mailtje naar het hoofdkantoor voldoende zou moeten zijn het op te lossen.