Alles over vakanties op én met de fiets

Vlaanderen per racefiets

bibske
Forum-lid

bibske 02 sep 2011 12:23

http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... 7-art43bis
Hier staan de regels met betrekking tot fietsen in groep, je mag maar moet geen volgauto hebben dus.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 02 sep 2011 16:15

Koptekst:
1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
[BS 09.12.1975]

Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg...................

Daarom is het hier dus nog steeds kamikazewerk op de fiets :D
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 sep 2011 17:36

flores schreef:Koptekst:
1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
[BS 09.12.1975]

Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg...................

Daarom is het hier dus nog steeds kamikazewerk op de fiets :D
misschien even wachten op een nieuwe regering zodat die hier invulling aan kunnen geven,...

wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....wachten,.... wachten,.... wachten,.... wachten,....

rare jongens hoor, die Belgen
Live fast; die young. mijn blog

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 02 sep 2011 17:49

Ik denk dat we dus maar het beste kunnen wachten.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

dario
Forum-lid

dario 02 sep 2011 18:57

rob74 schreef: rare jongens hoor, die Belgen
Tuurlijk! En hoe noem je dan een volk dat, serieus en niet eens om te lachen (wat het nog absurder maakt eigenlijk), overweegt in de polder een heuse alpiene berg op te trekken? :lol:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 sep 2011 19:25

dario schreef:
rob74 schreef: rare jongens hoor, die Belgen
Tuurlijk! En hoe noem je dan een volk dat, serieus en niet eens om te lachen (wat het nog absurder maakt eigenlijk), overweegt in de polder een heuse alpiene berg op te trekken? :lol:
Wij zijn onverzettelijk 8-) 8-) 8-)
Geen zee te ver, geen berg te hoog :D
Live fast; die young. mijn blog

feysie
Forum-lid

feysie 02 sep 2011 21:18

Schitterende reacties hier.
Ik kan ze enkel bevestigen; fietsen in Vlaanderen is totaal onverantwoord!
Het wordt hier enkel gedaan door suïcidale gekken op volgeveerde mountainbikes.
Als je je er toch nog wil aan wagen, sluit dan eerst een uitvaartverzekering af, neem een overlevingspakket voedsel mee en bewapen je tegen de vele struikrovers.
Vorige week hebben we hier trouwens de laatste +3000 euro carbonfiets die we vonden ritueel verbrand op de markt van Oudenaarde.

altarofsacrifice
Forum-lid

altarofsacrifice 03 sep 2011 13:12

feysie schreef: Het wordt hier enkel gedaan door suïcidale gekken op volgeveerde mountainbikes.
Als je je er toch nog wil aan wagen, sluit dan eerst een uitvaartverzekering af, neem een overlevingspakket voedsel mee en bewapen je tegen de vele struikrovers.
Vorige week hebben we hier trouwens de laatste +3000 euro carbonfiets die we vonden ritueel verbrand op de markt van Oudenaarde.
:lol: :lol: :lol: Koning
Let me take you to the herding ground

benvdv
Forum-lid

benvdv 03 sep 2011 21:52

feysie schreef:Schitterende reacties hier.
Ik kan ze enkel bevestigen; fietsen in Vlaanderen is totaal onverantwoord!
Het wordt hier enkel gedaan door suïcidale gekken op volgeveerde mountainbikes.
Haha, klinkt als een reis naar de Vuurberg in Mordor. Alleen een tank lijkt het enige geschikte vervoermiddel, of je moet de beschikking hebben over THE ring, (en dan heb ik niet over dat plastic ding achter de cassette alhoewel die met al dat gestuiter er wel mee voorkomt dat je je derrie in je wiel draait :D )

Echte tipjes: Goede handschoenen met pads en/of padding onder lintje, goede zeem, minder druk in de (bredere) banden, masseuse die na de benen ook nog de onderarmen onder handen neemt en gaan met die bana.... fiets!
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 sep 2011 22:23

bibske schreef:http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... 7-art43bis
Hier staan de regels met betrekking tot fietsen in groep, je mag maar moet geen volgauto hebben dus.
En wetten maken kunnen ze hier in Belgie ls de beste: zoek de fout:

Artikel 43bis. Fietsers in groep
43bis1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hansp
Forum-lid

hansp 18 sep 2011 14:15

Nu alles achter de rug is een reactie. Dank voor de uitstekende tip betreffende crvv.be! Ik heb twee routes gemaakt op basis van groen respectievelijk oranje. Zelf vond ik een hardnekkige knieblessure een goede smoes om op mijn Cube reaction met 37mm slicks te gaan. De rest was op de racefiets.

We hebben de beroemdste namen nu meegemaakt: Paddestraat, Muur, Bosberg, Oude Kwaremont, Paterberg en Koppenberg. Gelukkig bleef de voorspelde regen uit en was het goed te doen. Het was druk op de Koppenberg. Ik schat dat een ruime meerderheid niet fietsend bovenkwam. Zelf vond ik het nog de grootste uitdaging om wandelaars en vallende fietsers te vermijden. Op een ATB zijn zowel de Paterberg als de Koppenberg relatief gemakkelijk. Maar ja, het gevoel van Heldendom is dan natuurlijk niet echt compleet, want dat komt pas als je deze hellingen op fietst met het materiaal dat er eigenlijk niet geschikt voor is: de racefiets dus.

Overigens heb ik het laatste stuk van oranje afgeknipt en in plaats daarvan een lusje gemaakt door het Parc des Collines, ten zuiden van Ronse. Geen Vlaanderen natuurlijk, maar wel zeer rustig en mooi.

In het afgelopen weekeinde was in Vlaanderen volop de discussie over de Muur en Oudenaarde aan de gang. Bij onze groep was de stemming vrij eensgezind: Kwaremont, Paterberg en Koppenberg bieden meer uitdaging en spektakel dan de Muur en de Bosberg, die eigenlijk wel meevielen.

Als het had geregend, hadden we de Koppenberg overigens laten liggen. Ik vond het leuk om Vlaanderen een keer meegemaakt te hebben.

nk006ice2man
Forum-lid

nk006ice2man 18 sep 2011 23:41

Als Belgische wielertoerist kan ik hetvolgende zeggen. De korte hellingen en kasseistroken zijn hemels om erop en erover te rijden maar je moet ervan houden natuurlijk. Als je schokken en bonken kan verdragen blijf je beter op de mooie aangelegde fietspaden in jullie omgeving. Maar als je echt het Ronde-gevoel wil ervaren zijn jullie heel welkom! Voor bandendruk een gouden raad : 6 bar voor en 6-6.5 bar achteraan. Als je over kasseien moet neem je de buik (lees het midden) van de kasseistrook-helling. Zorg voor 3 extra binnenbanden en een plak-kit voor als ze op moesten zijn ;-). Zorg dat het rollend materiaal in orde staat, dan ben je zeker. Pech kan altijd en iedereen overkomen! Heb zelf reeds 3x de volledige Ronde gereden (met De Muur incluus :-) ) en het is de mooiste klassieker die er is voor mij. Wind, regen en afzien. Wat kan het leven mooi zijn!

Plaats reactie