FFWD wielen F4R-C
Een vriend van me heeft deze en is zeer tevreden, ik heb nog geen enkele klacht of negatieve opmerking van hem gehoord over deze prachtige wielen. Zelf rijd ik op de F6R-C versie en ook ik kan alleen maar lof spreken over deze wielen. Ze zijn zeer stijf, gaan erg soepel door de bochten (gaat bijna vanzelf) en ook bij het aanzetten gedragen ze zich voortreffelijk. Hiervoor reed ik op de Cosmics Carbone SL wielen en ik moet zeggen dat er een behoorlijk verschil is tussen die wielen en de FFWD's, in het voordeel van de laatste uiteraard. Je gaat dus zeker geen spijt krijgen van deze wielen, dat is een ding wat zeker is.
De wielen worden trouwens aanbevolen door de vrij kritische mechaniekers van Salden, dus dat zegt wel iets.
De wielen worden trouwens aanbevolen door de vrij kritische mechaniekers van Salden, dus dat zegt wel iets.
Bedankt voor je reactie Karluk. Ik heb de F4R-C met DT240 naven inmiddels aangeschaft en ze rijden echt super. IK heb echter nog één vraagje: hiervoor reed ik Marchisio Tension. Deze gaven een zeer luide en constante "ratel" bij het stilhouden van de benen.Bij mijn nieuwe velgen/naven is de "ratel" minder luid (da's geheel niet erg..), maar ook met een regelmatige omregelmatigheid erin. Klopt dit of heeeft de FM iets niet goed gedaan ?
Dit kan liggen aan de verdeling van het vet in de body.Joshua3 schreef:Bedankt voor je reactie Karluk. Ik heb de F4R-C met DT240 naven inmiddels aangeschaft en ze rijden echt super. IK heb echter nog één vraagje: hiervoor reed ik Marchisio Tension. Deze gaven een zeer luide en constante "ratel" bij het stilhouden van de benen.Bij mijn nieuwe velgen/naven is de "ratel" minder luid (da's geheel niet erg..), maar ook met een regelmatige omregelmatigheid erin. Klopt dit of heeeft de FM iets niet goed gedaan ?
Als het goed is zal dit na een aantal honderd kilometer over moeten zijn.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Ik heb ook dt swiss wielen met dezelfde naven, en inderdaad ook die onregelmatige ratel.
Ik heb al een aantal keren de naaf gedemonteerd en zeer nauwkeurig schoongemaakt en opnieuw ingevet, maar het hielp niet tegen het onregelmatig ratelen bij freewheelen.
Volgens mij ligt het aan een bepaalde onrondheid van de tandkransen in de naaf, of dat het gat in het hart van de tandkrans, niet haaks is tov zijdelingse vertanding, waarmee ze in elkaar grijpen.
Ik heb al een aantal keren de naaf gedemonteerd en zeer nauwkeurig schoongemaakt en opnieuw ingevet, maar het hielp niet tegen het onregelmatig ratelen bij freewheelen.
Volgens mij ligt het aan een bepaalde onrondheid van de tandkransen in de naaf, of dat het gat in het hart van de tandkrans, niet haaks is tov zijdelingse vertanding, waarmee ze in elkaar grijpen.
frank
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
Nee ik weet ook niet 100% waar het mee te maken heeft maar als je campa wielen met shimano body gebruikt heb je hetzelfde regelmatige onregelmatigheid.franksch schreef:Ik heb ook dt swiss wielen met dezelfde naven, en inderdaad ook die onregelmatige ratel.
Ik heb al een aantal keren de naaf gedemonteerd en zeer nauwkeurig schoongemaakt en opnieuw ingevet, maar het hielp niet tegen het onregelmatig ratelen bij freewheelen.
Volgens mij ligt het aan een bepaalde onrondheid van de tandkransen in de naaf, of dat het gat in het hart van de tandkrans, niet haaks is tov zijdelingse vertanding, waarmee ze in elkaar grijpen.
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
nu het hier toch over de F4R-C en de F6R-C gaat komt mijn volgende vraag. K wa looks ben ik voor iets hogere F6R-C. Maar ik heb nog nooit met "hoge" wielen gereden en die zouden moeilijker te controleren zijn. Ik woon in polders aan zee en windkracht 4 is hier vaak aanwezig. Iemand rade me aan om achter voor de F6R-C en voor te kiezen voor de F4R-C kwestie van de boel beter onder controle te houden bij zijwind en windstoten.
Iemand een idee of suggesties/ervaring?
Iemand een idee of suggesties/ervaring?
wind voel je zeker wel met de F6R-C, in de polder zou ik er niet graag mee rijden, al moet ik zeggen dat windkracht 4 nog te doen is, daarboven ben je meer bezig met rechtop blijven ipv fietsen.vennum schreef:nu het hier toch over de F4R-C en de F6R-C gaat komt mijn volgende vraag. K wa looks ben ik voor iets hogere F6R-C. Maar ik heb nog nooit met "hoge" wielen gereden en die zouden moeilijker te controleren zijn. Ik woon in polders aan zee en windkracht 4 is hier vaak aanwezig. Iemand rade me aan om achter voor de F6R-C en voor te kiezen voor de F4R-C kwestie van de boel beter onder controle te houden bij zijwind en windstoten.
Iemand een idee of suggesties/ervaring?
Een combi van een F4R-C voor en de F6R-C achter zou een goed oplossing zijn, net als de F4R-C als set
21-25mm bij mijn weten, dus max 25nl12048 schreef:Wat is de maximale breedte van de band die gemonteerd kan worden op de F4r en F6r?