Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

"Doorschieten" bij flink kracht zetten

frankluttels
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2010 13:20

frankluttels 18 aug 2011 20:44

Net een beurt aan mijn hub gegeven, Mavic Ksyrium sl, fluitje van een cent.
Duurt ca 15 min, ik had ook een beetje speling op de hub, de slijtring vervangen door een ring van de Hubdoctor uit Amerika.
Kost weinig, prima service en volgens enkele forums gaan deze ringen dubbel zo lang mee.
Hubdoctor, jbosboom@dslextreme.com
Frank Luttels

Gebruikersavatar
superfrog
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:19
Locatie: Asolo, Italie

Gebruikersavatar superfrog 19 aug 2011 10:22

frankluttels schreef:Net een beurt aan mijn hub gegeven, Mavic Ksyrium sl, fluitje van een cent.
Duurt ca 15 min, ik had ook een beetje speling op de hub, de slijtring vervangen door een ring van de Hubdoctor uit Amerika.
Kost weinig, prima service en volgens enkele forums gaan deze ringen dubbel zo lang mee.
Hubdoctor, jbosboom@dslextreme.com
Hmm. Van dat "fluitje van een cent" ben ik niet zo zeker van, maar ik ga het denk ik wel proberen...moet het toch een keer leren he! Kun je voor mij als je wilt uitleggen hoe je dat gedaan hebt? Moet de cassette eraf bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
superfrog
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:19
Locatie: Asolo, Italie

Gebruikersavatar superfrog 31 aug 2011 21:12

Volgens de FM is het echt het voorste tandwiel. Nou ja, okee. Mijn vraag nu even: moet ik dan beide vervangen (is dat beter?) of kan ik ook alleen de kleine doen. Volgens mij beter allebei he. Maar die voortandwielen zijn knap aan de prijs zeg!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 01 sep 2011 11:36

Waarom neem je geen T.A.bladen ?
Velgenfluisteraar

Florezido

frankluttels
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2010 13:20

frankluttels 06 sep 2011 15:20

@superfrog,
Er staan op youtube enkele filmpjes over hoe de hub te demonteren en monteren.
Frank Luttels

Plaats reactie