Hallo,
Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe Cannondale. Hierop zit een FSA SL-K triple crankstel. Nu heb ik daar geen ervaring mee en wil ik daar toch een ultegra triple crankstel op laten zetten. Is dat slim of kan ik beter het FSA crankstel houden?
Groet,
Marcel
FSA SL-K of Ultegra triple
Ik zou zeker de FSA houden tenzij je een substantieel bedrag terugkrijgt als je de Ultegra laat monteren maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Zeer zeker voor de FSA gaan! Als ik nu mijn Ultegra triple zou kunnen ruilen voor een FSA variant, zou ik daar geen seconde over na hoeven te denken. Op dit forum kun je ook een heel topic vinden over de problemen met de 6700 triple groep. Daarnaast zijn er voor de FSA veel makkelijker andere bladen te krijgen.
Tja, er is ook een topic over problemen met carbon FSA crancks... Dat gezegd hebbende: die FSA cranck is werkelijk bloedmooi en heeft een winkelwaarde sterk boven die van de 6703 (volgens mij zo'n 450 euro). Juist die cranck maakt de Cannondale net even wat exclusiever (die triple FSA is zo duur dat je hem elders gewoonweg niet tegenkomt). Gewoon houden!
Die FSA zit daar niet voor niks op; Cannondale gebruikt een BB30 lagersysteem en daar past (nog) geen Ultegra op. Je kunt wel werken met adapters, maar ideaal is dat niet. Lekker die FSA laten zitten dus, ziet er in mijn ogen ook nog eens veel beter uit (voor zover een triple er goed uit ziet natuurlijk ).