de groeten!
-
- Forum-lid
Mij is het ook opgevallen dat wielrenners over het algemeen (althans, regio Eindhoven) niet het meest sociale volk is. Ik groet eigenlijk altijd, maar zelden respons. Als je bijvoorbeeld in de Vogezen aan het fietsen bent is men veel hartelijker, daar is het me nog nooit voorgekomen dat er niet gegroet werd.
Dat is in Italie precies zo. Iedereen werpt elkaar even een vriendelijk 'ciao' toe. En dan doen we toch gewoon lekker mee !Als je bijvoorbeeld in de Vogezen aan het fietsen bent is men veel hartelijker, daar is het me nog nooit voorgekomen dat er niet gegroet werd.
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
- jan-willem84
- Forum-lid
Is mijn gevoel ook een beetje. Ik groet mensen in de buurt van Apeldoorn niet.tati schreef:Ik groet haast nooit. Alleen terug als ze mij ook groeten, en dan ook maar uit beleefdheid.
Op mijn mtb niet en op de racefiets ook niet. (ook niet in de buurt van nijmegen)
Ga toch ook niet iedereen groeten die ik in het dorp tegen kom en niet ken?
Viel me eerder deze maand in Frankrijk ook op. Hoe flink men op de helling van de Ventoux ook z'n best deed, er kwam altijd iets uit wat leek op 'bonjour'. En van de afdalers bijna altijd een opgestoken handje.goosman schreef:Dat is in Italie precies zo. Iedereen werpt elkaar even een vriendelijk 'ciao' toe. En dan doen we toch gewoon lekker mee !Als je bijvoorbeeld in de Vogezen aan het fietsen bent is men veel hartelijker, daar is het me nog nooit voorgekomen dat er niet gegroet werd.
Valt mij ook op dat er nauwelijks gegroet wordt ! Ik zeg niet dat het verplicht is, maar ik geef meestal wel een knikje ofzo ... zelden wordt mijn groet beantwoordt dus ik ben aan het afstompen !! en groet zelf ook steeds minder .. slechte zaak, haha ! Raar volkje die wielrenners
Ach, de herfst is begonnen dus het groeten neemt vanaf nu alleen maar toe!
Ik groet bijna altijd en het valt me op dat anderen weinig (terug)groeten.
Wat me wel opvalt, is dat vrouwen veel vaker (terug)groeten, én (vanmorgen ontdekt) dat er veel meer gegroet wordt als je geen donkere bril draagt. Klinkt logisch maar ik was er toch zelf nog niet opgekomen.
Voor de rest is het wat streekgebonden blijkbaar. Ik vond dat er veel gegroet werd in de buurt van Valkenburg. Maar ik heb altijd het idee dat men elders veel vriendelijker is (met of zonder fiets). Ik woon in de buurt van Antwerpen en ik heb zo het gevoel dat het Antwerpse niet bepaald uitblinkt in dat soort zaken
Wat me wel opvalt, is dat vrouwen veel vaker (terug)groeten, én (vanmorgen ontdekt) dat er veel meer gegroet wordt als je geen donkere bril draagt. Klinkt logisch maar ik was er toch zelf nog niet opgekomen.
Voor de rest is het wat streekgebonden blijkbaar. Ik vond dat er veel gegroet werd in de buurt van Valkenburg. Maar ik heb altijd het idee dat men elders veel vriendelijker is (met of zonder fiets). Ik woon in de buurt van Antwerpen en ik heb zo het gevoel dat het Antwerpse niet bepaald uitblinkt in dat soort zaken
-
- Forum-lid
Gisteren toch wel iets grappigs meegemaakt: onderweg naar een mtb-tocht in Venlo kwamen we op de snelweg 2 vrouwen tegen met in hun auto 2 racefietsen. Na elkaar 3 of 4 keer ingehaald te hebben kregen we een stuk papier te lezen vanaf hun zijde met de tekst: "waar gaan jullie fietsen?" waarop wij reageerden "Venlo" waarna hun weer "ok wij dan ook" schreven... We hebben onze Tom Tom maar gevolgd en die gaf waarschijnlijk een andere route aan dan die van hun. Erg grappig! Groeten op de snelweg kan dus zelfs!
-
- Forum-lid
Sorry doe dat ook niet elke dag, maar tijd hadden we ook niet want we hadden al een afspraak staan!rooi1977 schreef:Tja.. dat is dan weer een beetje een saaie ontknoping van wat een leuk verhaal leek te gaan worden RacingRalph
-
- Forum-lid
ik groet meestal wel maar krijg nooit eentje..alleen als ik initiatief neem dus..en soms laat ik lopen want aan hun fietshouding merk ik toch al dat ze niet aanstalte maken om te groeten met hun koppie omlaag..vizier vooruit haha dus dan tog niet
Sinds 2 weken heb ik weer een 100% groet-score. Toeval of niet?