Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

SPD-SL schoenen van de ALDI. Goede kwaliteit?

keesdevries
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jul 2011 19:26

keesdevries 08 sep 2011 20:04

Hoi! Ik heb bij Rose voor 80 euro SPD-SL schoenen gekocht. Ik kan die nog afbestellen.
Ik heb namelijk gezien dat de Aldi binnenkort voor 30 euro ook fietsschoenen te koop heeft.
Zouden dat goede kwaliteit schoenen kunnen zijn? http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_37/OFF02.SHTML
DIe schoenen die ik heb besteld zijn van het huismerk, van Rose zelf dus, maar als deze
Aldi schoenen ook okay zijn dan scheelt dat weer behoorlijk wat geld.
Heb jij wel eens Aldi/Lidl schoenen aangehad en was de kwaliteit okay?

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 08 sep 2011 20:29

ik denk dat er hier niet veel forummers met aldi schoenen zullen rondrijden

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 08 sep 2011 20:34

Ik heb vorig jaar een jack en handschoenen gekocht van de Aldi en ben er zeer tevreden over. Ik overweeg zelfs om nu nog een jack bij te kopen. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat de schoenen van een degelijke kwaliteit zijn. 30 euro is wel heel erg weinig en goede schoenen zijn heel erg belangrijk! Ik zou de Rose schoenen gewoon laten bezorgen en ook de Aldi schoenen kopen. Dan kun je alsnog kiezen. De Rose schoenen kun je nog altijd terugsturen. Net als dat je de Aldi schoenen kunt terugbrengen!

Bedankt overigens voor de tip! :P
Laatst gewijzigd door trebbor op 08 sep 2011 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 08 sep 2011 20:36

Ik heb ook een keer het huismerk schoenen van Rose gekocht.
Was er niet erg blij mee, als ik nu zou moeten kiezen ging ik voor de Aldi
Afbeelding

keesdevries
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jul 2011 19:26

keesdevries 08 sep 2011 21:52

€johoop waarom was je niet blijf met die Rose schoenen? En waren die ook spd-sl

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 09 sep 2011 11:06

Belangrijk is de zool die erg stijf moet zijn omdat je anders tijdens wat langere tochten de plaatjes voelt doordrukken. Daarom hebben de duurdere schoenen carbon zolen en de goedkopere schoenen harde plastieke zolen. Let daarom op de zolen van die Aldi schoenen( kijk of je ze kan buigen, zo ja laten liggen).

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 09 sep 2011 11:39

Die schoenen daar zou ik niet zo gauw aan beginnen. Maar met de handschoenen heb ik zeer goede ervaringen, dat is echt een aanrader voor die prijs.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 09 sep 2011 11:48

ever schreef:Die schoenen daar zou ik niet zo gauw aan beginnen. Maar met de handschoenen heb ik zeer goede ervaringen, dat is echt een aanrader voor die prijs.

Waarom zou je niet beginnen aan de schoenen? Mss is het wel dezelfde conclusie: een aanrader voor DIE prijs.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Gebruikersavatar
henpaden
Forum-lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 mar 2010 03:15
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar henpaden 09 sep 2011 12:51

Zelf koop ik bij de Lidl en de Aldi altijd sportschoenen en ik moet zeggen dat deze van een hele goede kwaliteit zijn.
Wat ik zou doen is naar de fietswinkel gaan, daar de schoenen bevoelen en buigtesten, vervolgens naar de Aldi gaan en daar hetzelfde doen.
Dan merk je vanzelf hoe stijf de Aldi's zijn.
Overigens wel modern ogende schoenen dit keer...
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 09 sep 2011 13:11

janjmagic schreef:Waarom zou je niet beginnen aan de schoenen? Mss is het wel dezelfde conclusie: een aanrader voor DIE prijs.
Ja, dat is het dus, voor die prijs kun je niet veel verwachten en dus zou ik die schoenen niet willen. De handschoenen zijn al twee winters meegegaan en voldoen nog steeds prima. Dat zie ik met schoenen voor die prijs nog niet zo gauw gebeuren (twee seizoenen meegaan). Ik denk dat met name de sluitingsgesp van die schoenen niet veel voor kan stellen en dus heel snel stuk zal zijn. Reserve onderdeeltjes natuurlijk niet verkrijgbaar, dus kun je ze weggooien. En we hebben al zo'n weggooi-cultuur... Ze hadden beter voor drie klittebandsluitingen kunnen kiezen, veel minder slijtage-gevoelig. En de hardheid van de zool is natuurlijk ook een kritisch punt.

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 09 sep 2011 21:47

In het verleden ook een setje schoenen gekocht voor SPD-pedalen bij LIDL. Sinds dit jaar in gebruik op mijn woon-werkfiets en ze bevallen super. Zijn loop/fiets schoenen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 10 sep 2011 20:27

ever schreef:
janjmagic schreef:Waarom zou je niet beginnen aan de schoenen? Mss is het wel dezelfde conclusie: een aanrader voor DIE prijs.
Ja, dat is het dus, voor die prijs kun je niet veel verwachten en dus zou ik die schoenen niet willen. De handschoenen zijn al twee winters meegegaan en voldoen nog steeds prima. Dat zie ik met schoenen voor die prijs nog niet zo gauw gebeuren (twee seizoenen meegaan). Ik denk dat met name de sluitingsgesp van die schoenen niet veel voor kan stellen en dus heel snel stuk zal zijn. Reserve onderdeeltjes natuurlijk niet verkrijgbaar, dus kun je ze weggooien. En we hebben al zo'n weggooi-cultuur... Ze hadden beter voor drie klittebandsluitingen kunnen kiezen, veel minder slijtage-gevoelig. En de hardheid van de zool is natuurlijk ook een kritisch punt.
Je gaat van nogal wat veronderstellingen uit ;)
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Plaats reactie