Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Nieuwe (draadloze) fietscomputer gezocht.

Maarten_E93
Forum-lid

Maarten_E93 12 sep 2011 11:19

Mijn huidige fietscomputer, een Sigma 806 (volgens mij) is kapot gegaan. Vermoedelijk heeft iemand in de fietsenstalling veel te ruw zijn/haar fiets gepakt en de kabel losgetrokken... :evil:
Maar goed, ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe.
Door het voorval met de kabel zit ik te denken over een draadloze computer, zodat ik niet hoef te rommelen met kabeltje en dergelijke.
Maar hoe goed zijn die draadloze dingen, hoelang gaan ze mee op de batterijen en hoe nauwkeurig zijn ze?
Allemaal vragen waar ik geen antwoord voor heb.

Mijn budget ligt niet zo hoog (student) dus rond de 30 euro is meer dan genoeg.
Als iemand tips heeft, hoor ik ze graag!

Alvast bedankt,

Maarten

utflecht
Forum-lid

utflecht 12 sep 2011 12:05

Deze bevalt mij uitstekend:
http://www.futurumshop.nl/product/6224- ... free.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

geen gedoe met kleine toetsjes..de hele computer wordt gebruikt als klik oppervlak

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 12 sep 2011 12:09

Nauwkeurig genoeg. Erg ingewikkeld is het ook niet, omwentelingen tellen en vermenigvuldigen met de wielmaat ;) Soms stoort het draadloze signaal maar bij een goed merk als Cateye of Sigma heb je daar niet zo vaak last van. Batterijen moet je af en toe vervangen, globaal zo'n eenmaal per jaar denk ik. Als je geen cadans hoeft raad ik de Cateye Strada Wireless of de Micro Wireless aan. De Strada is wat moderner en compacter vorm gegeven, een mooi klein tellertje. En in de aanbieding bij een gewaardeerde webshop ;)

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 14 sep 2011 21:40

lvgh schreef: ... De Strada is wat moderner en compacter vorm gegeven, een mooi klein tellertje. En in de aanbieding bij een gewaardeerde webshop ;)
Bedankt voor de tip (ook al was 'ie niet direkt voor mij bedoeld). Heb net eentje besteld!
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie