Wat vinden de forumleden de beste sportdrank?
Tijdens de Boogies Extreme kwam ik er weer achter hoe vies sommige sportdranken smaken. Werkelijk niet te drinken en ik word er ook misselijk van.
Tijdens de BE wordt gebruik gemaakt van Isostar! Ik vind dat spul werkelijk zo goor, dat het voor mij reden is om niet meer mee te doen met deze tocht!
Zelf maak ik tijdens trainingen gebruik van aangelengde AA-drink, dus half water, half AA-drink.
Of SIS Sports Fuel, dat ook door de Rabobankploeg wordt gebruikt. Dat gaat redelijk, maar smaakt ook kunstmatig.
Vraag: wat gebruiken jullie als dorstlesser en vind je ook nog lekker smaken.
En wat gebruiken jullie als energiedrank?
Tijdens de BE wordt gebruik gemaakt van Isostar! Ik vind dat spul werkelijk zo goor, dat het voor mij reden is om niet meer mee te doen met deze tocht!
Zelf maak ik tijdens trainingen gebruik van aangelengde AA-drink, dus half water, half AA-drink.
Of SIS Sports Fuel, dat ook door de Rabobankploeg wordt gebruikt. Dat gaat redelijk, maar smaakt ook kunstmatig.
Vraag: wat gebruiken jullie als dorstlesser en vind je ook nog lekker smaken.
En wat gebruiken jullie als energiedrank?
Laatst gewijzigd door gerardo op 14 sep 2011 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gerardo
ik gebruik Carboplex van M double you. Na veel experimenteren hierop uitgekomen. Heeft een lichte lemon smaak. In tegenstelling tot een aantal andere sportdranken bevat het geen extra mineralen dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Isostar vind ik ook niet zo geweldig. Ik experimenteer nu met Fantomalt poeder, een snufje zout en een klein schuitje AH huismerk ranja. Dat verdraagt mijn maag prima. Misschien eens uitzoeken waar die maltodextrine poeder goedkoper verkrijgbaar is. Een blik Fantomalt kost ook nog bijna € 5,-
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen wat je zegt over isostar want het is vrij zoet van smaak. Toch gebruik ik het altijd bij ritten langer dan twee uur omdat het voor mij gewoon goed werkt. Ik zou het ook graag minder zoet of plakkerig hebben maar als ik hard aan het werk ben tijdens de training heb ik er eigenlijk niet zo'n last van.
Beneden twee uur gebruik ik gewoon siroop maar dat is zeker niet hetzelfde als isostar hoewel het uiteraard wel energie geeft.
@bundes: en dat oplossen in water of zo? (zie onderwerp)
Beneden twee uur gebruik ik gewoon siroop maar dat is zeker niet hetzelfde als isostar hoewel het uiteraard wel energie geeft.
@bundes: en dat oplossen in water of zo? (zie onderwerp)
Als het gewoon over lekker gaat: thee (ceylon of earl grey) met wat honing. In de winter een tijdje lekker warm en in de zomer koud drinken. Heerlijk.
Water alleen bij korte ritjes. Anders altijd één bidon met Born isotone (blauwe deksel) en één met Born carbo. Bij lagere ritten tussendoor aanvullen met isotone uit bijv. pompstation. Bij thuiskomst direct een halve lter Borne supple (gele deksel).
Heb vele isotone drankjes geprobeerd en deze verwerk ik heel goed, niet te zoet.
Heb vele isotone drankjes geprobeerd en deze verwerk ik heel goed, niet te zoet.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Isotone aanmaakpoeder van de Aldi voor minder dan 3 euro per blik...
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
- jeroenkuiper
- Forum-lid