Hallo,
Ik heb sinds kort een trek 2.5 en ben hier super blij mee Het schakelen op de achterbladen gaat hartstikke goed, maar op het voorblad lijkt erg zwaar te gaan.
Ik moet erg veel kracht op de shifter zetten om van het kleine naar het grote voorblad te gaan. Er is ultegra gemonteerd op de fiets. Is het normaal dat dit zo zwaar gaat? Ik dat eraan dat misschien de spanning te hoog is op de kabel? Ik heb nog nooit met shifters gewerkt op een racefiets dus ik heb geen idee wat wordt beschouwd als licht/zwaar..
Maar het kost in ieder geval wel erg veel moeite om naar het grotere blad te gaan.
Shakelen van kleine naar groot voorblad zwaar
Bij mij staat de kabel niet zo strak maar bij mij is dit ook de enigste minst vlotte schakeling.
Het gaat wel in één keer goed, maar de uitslag van de schakelhandel om tot het grote blad te komen is best groot en gaat ook niet super licht. Maar om te zeggen heel zwaar zoals jij zegt niet. Wel relatief zwaar vergeleken met alle andere schakelhandelingen.
Volgens mij is dit normaal. Je moet het vrij resoluut doen; in één beweging naar rechts duwen tot de aanslag.
Ik denk dat het komt omdat je bij het opschakelen tegen de veerkracht in moet. Het schakelen naar het kleine blad gaat juist heel makkelijk omdat dan de veer in de voorderailleur terug springt en jij die energie niet hoeft te leveren.
Het gaat wel in één keer goed, maar de uitslag van de schakelhandel om tot het grote blad te komen is best groot en gaat ook niet super licht. Maar om te zeggen heel zwaar zoals jij zegt niet. Wel relatief zwaar vergeleken met alle andere schakelhandelingen.
Volgens mij is dit normaal. Je moet het vrij resoluut doen; in één beweging naar rechts duwen tot de aanslag.
Ik denk dat het komt omdat je bij het opschakelen tegen de veerkracht in moet. Het schakelen naar het kleine blad gaat juist heel makkelijk omdat dan de veer in de voorderailleur terug springt en jij die energie niet hoeft te leveren.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik had dat ook dat het heel zwaar ging, toen bleek dat er vuil bij de kabel zat waardoor deze niet soepel kon lopen
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Bedankt voor de reacties. Ik denk dan dat ik gewoon even moet wennen aan het shakelenhenpaden schreef:Bij mij staat de kabel niet zo strak maar bij mij is dit ook de enigste minst vlotte schakeling.
Nee, is niet normaal dat dit zo zwaar schakelt. Moet zelfs heel vlot en licht schakelen.
Wschl is er iets mis met de kabel. Niet zuiver afgeknipt, vuil onder het bracket (soms plakkerige sportdrank die tot hier is afgelopen), is kabel correct gemonteerd aan de voorderrie?
Wschl is er iets mis met de kabel. Niet zuiver afgeknipt, vuil onder het bracket (soms plakkerige sportdrank die tot hier is afgelopen), is kabel correct gemonteerd aan de voorderrie?