Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 feb 2011 13:23

Ze kijken helemaal niet naar de echtheid, en lang niet alle dokters hebben een stempel. Dus met een krabbel is het ook goed. Nogmaals: het is SC helemaal niet te doen om jouw gezondheid, alleen maar om zichzelf juridisch in te dekken.

Je moet de verklaring OF faxen OF ter plaatse laten zien. Allebei mag ook natuurlijk.

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 17 feb 2011 13:28

En Route accepteerde geen artsenverklaringen zonder stempel.
Geen idee of de Marmotte-organisatie zelf wel akkoord gaat met een stempelloze verklaring.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 feb 2011 13:49

In het ergste geval fiets je naar de Bruna, koop je daar voor 6 euro een stempel. Je bent toch al aan het vervalsen, dus dat kan er nog bij lijkt me.

Ik wil er best één bestellen, forumleden die een krabbel en een stempel nodig hebben kunnen dan gratis hun formulier laten ondertekenen :P Garantie tot aan de drempel (zoals bij Vos, dus).

Ik weet overigens 100% zeker dat SC ook verklaringen zonder stempel accepteert, ik had zelf in 2006 geen stempel en fietsmaatjes die in 2007 en 2008 meededen ook niet. Ter plaatse word je geholpen door uitzendkrachten (scholieren), die hebben echt geen idee van hoe en wat en geven je gewoon je startnummer.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 17 feb 2011 13:54

[quote="havana"]Ze kijken helemaal niet naar de echtheid, en lang niet alle dokters hebben een stempel. Dus met een krabbel is het ook goed. Nogmaals: het is SC helemaal niet te doen om jouw gezondheid, alleen maar om zichzelf juridisch in te dekken.

Je moet de verklaring OF faxen OF ter plaatse laten zien. Allebei mag ook natuurlijk.[/quote]

Hoh, ik heb de mijne telkens afgegeven toen ik mijn startnummer ging afhalen en als ik telkens het recept van chocomousse afgegeven had was het volgens mij net zo goed in die grote doos gevlogen. Volgens mij kijken ze daar inderdaad echt niet naar om.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

wieltje
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 17 aug 2004 13:58

wieltje 17 feb 2011 18:45

125 Euro voor een stempel en en krabbel op een kopietje van een medische verklaring! Dat werkt fraude toch in de hand!!!

Dat moest ik even kwijt.
Fietsen? Ja, maar hard!

Gebruikersavatar
tomd
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 mar 2010 13:49

Gebruikersavatar tomd 18 feb 2011 10:39

Ik heb vorig jaar mijn medische verklaring zelfs niet moeten laten zien....

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 18 feb 2011 11:20

[quote="Wieltje"]125 Euro voor een stempel en en krabbel op een kopietje van een medische verklaring! Dat werkt fraude toch in de hand!!!
[/quote]

Ik moest 80 euro betalen bij SMA Utrecht, wat toch vergoed werd.

Afgelopen jaar heb ik geen medische keuring hoeven laten zien, blijkbaar hoeft dat alleen de eerste keer (of om de x aantal jaren). Maar aangezien ik nu toch van plan ben elk jaar een Anaerobe Drempeltest te doen (SMA Amerongen), is die medische verklaring geen probleem.

wieltje
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 17 aug 2004 13:58

wieltje 18 feb 2011 16:29

Het hangt natuurlijk van je doelstellingen af wat je met een medische keuring wilt. Voor mij is het alleen maar nodig om de Marmotte te fietsen, verder hoef ik er geen. Dan istie toch wel aan de prijs. Ik weet niet wat de organisatie er precies allemaal mee wil, maar ik heb me ingeschreven via En Route en dat maakt (voor mij) de drempel om niets in te sturen wel wat groot.

Maar shoppen helpt dus wel om goedkoper uit te zijn. Da's wel duidelijk als ik Rufio lees.
Fietsen? Ja, maar hard!

Gebruikersavatar
heinrich-gs
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:18
Locatie: Dalen

Gebruikersavatar heinrich-gs 19 feb 2011 17:33

Voor alle cyclo's van sportcommunication heb je toch deze verklaring nodig? Dan 1 keer een test doen, vervolgens elk jaar de datum veranderen is mischien ook een optie... Is uitgesmeerd over meerdere cyclo's dan weer niet zo duur....
Bliede met mien fietse

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2011 17:41

Voor alle cyclo's in Frankrijk heb je een medische verklaring nodig. Met iedere keer de datum aanpassen fraudeer je net zo goed als dat je de hele verklaring gewoon namaakt en door iemand laat ondertekenen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 19 feb 2011 23:56

Gaan ze ook accoord met een licentie van de knwu?
Lijkt mij iig raar dat je dan nog eens een medische verklaring moet gaan halen.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 feb 2011 16:14

Ja, met iedere UCI licentie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie