Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ik heb vorige week weer een setje velgen besteld bij ff-parts (FarFly). Vrijdags verzonden en maandag ging de deurbel zonder bijkomende kosten
Ik had 1 set 38mm clinchers (garantie geval) gekregen en er zelf nog een set 38mm tubes bij besteld.
Al met al was ik 200 euro kwijt (vrij duur omdat ik bij Flyxii onlangs 200 USD incl. verzending per velgenset kwijt was).
Met de naven die ik besteld heb bij Moyon (75 euro per set incl. alle bijkomende kosten) kom ik tussen de 275 en 325 euro per wielset uit.
Dit is natuurlijk afhankelijk van de dollar koers en het type spaak wat je neemt (zelf neem ik genoegen met DT Revolution spaken).
Dit vind ik zeker de moeite waard.
Ik had 1 set 38mm clinchers (garantie geval) gekregen en er zelf nog een set 38mm tubes bij besteld.
Al met al was ik 200 euro kwijt (vrij duur omdat ik bij Flyxii onlangs 200 USD incl. verzending per velgenset kwijt was).
Met de naven die ik besteld heb bij Moyon (75 euro per set incl. alle bijkomende kosten) kom ik tussen de 275 en 325 euro per wielset uit.
Dit is natuurlijk afhankelijk van de dollar koers en het type spaak wat je neemt (zelf neem ik genoegen met DT Revolution spaken).
Dit vind ik zeker de moeite waard.
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
dmmdzm schreef:Hierbij mijn crosser.
Het is een DengFu FM058 ISP (maat 54) in mat zwart/ fluor geel.
NB. stuurlint moet er nog op (Fizik zwart glossy), remkabels en voorvork (definitief) inkorten.
Laat Harderwijk maar komen
Gisteren voor het eerst op de crosser gereden en uitvoerig getest
Alles voelde strak aan en dankzij het meten = weten de crosser meteen goed afgesteld.
Deze week nog 2 keer op de crosser trainen en zal na Harderwijk wel met een update komen (voldoet ie daarna nog steeds )
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
-
- Forum-lid
flores schreef:Ik kan je "vraag" niet ontcijferen...silvanol.l schreef: @ Timsen
Maar er staat bij jou (zie ik nu) 38mm en 50mm beschreven , dus veronderstel ik toch een set voor de 38mm 539 Dollar en dan een ander set van 50mm hoog voor 549 dollar.
Heb je dit gevraagd? dan zou de prijs wel goed zijn en geven ze je gewoon voorbeelden van als je hoger of lager velg wil.
Groeten Silvano
Mocht je twijfelen dan kun je even zelf met hun mailen/chatten.
Wat ik al eerder zei, las ik tijdens de chat, tussen de regels door, dat er wel een kans op onderhandelen is.
Geef de prijzen van @timsen en van mij en kijk hoe ze daar op reageren.
Laat maar Flores , ik heb het zelf verkeerd begrepen.
Toch bedankt ,
Goed ze zijn iets zwaarder zoals een echt carbon stuur maar dat neemt de stevigheid ter harteGianni schreef:Hoe zijn de ondervindingen van de Chinese carbon sturen die ik toch al enkele keren gezien heb in dit topic?
Rij hier op 3 fietsen met de carbon sturen en carbon pennen en t'is allen goed gekeurd
mvg pedro
Gianni schreef:Hoe zijn de ondervindingen van de Chinese carbon sturen die ik toch al enkele keren gezien heb in dit topic?
Ik heb er voor mezelf nu een aantal geprobeerd en ook een aantal kennissen van me rijden ermee...bevallen goed! En belangrijkste...ze blijven heel
Ik heb er zelf al diverse gekke dingen meegedaan...en geen krimp...dus ik ben er erg tevreden over!
Vandaag om 10u hing de bel voor het eerst toen stond de post bode aan de deur met het pakketje zadelpen,head set, zadelklem.
Om 12u30 terug de bel het frame is binnen samen met de drink houders en stuur..
Om 14u30 hing de bel terug het selle smp zadel.
Heb niks van boete moeten betalen deze keer blijkbaar zo door douane geraakt al had ik vorige week donderdag de pay pall rekening direct door gemaild naar dsv om direct in te klaren.
Zou wel kunnen ze het pakket direct door gelaten hebben en de factuur achter komt met kosten.
Hierbij een foto heb de frame eens samen gestoken maar het frame moet terug kaal omdat het nog gestikkerd moet worden.
mvg pedro
Om 12u30 terug de bel het frame is binnen samen met de drink houders en stuur..
Om 14u30 hing de bel terug het selle smp zadel.
Heb niks van boete moeten betalen deze keer blijkbaar zo door douane geraakt al had ik vorige week donderdag de pay pall rekening direct door gemaild naar dsv om direct in te klaren.
Zou wel kunnen ze het pakket direct door gelaten hebben en de factuur achter komt met kosten.
Hierbij een foto heb de frame eens samen gestoken maar het frame moet terug kaal omdat het nog gestikkerd moet worden.
mvg pedro
@ radje, kan je mij een pb sturen welk stuur je hebt ? dank bvradje schreef:Gianni schreef:Hoe zijn de ondervindingen van de Chinese carbon sturen die ik toch al enkele keren gezien heb in dit topic?
Ik heb er voor mezelf nu een aantal geprobeerd en ook een aantal kennissen van me rijden ermee...bevallen goed! En belangrijkste...ze blijven heel
Ik heb er zelf al diverse gekke dingen meegedaan...en geen krimp...dus ik ben er erg tevreden over!
-
- Forum-lid
Ik heb sinds kort een chinees crossframe die ik wil gaan opbouwen. Nu loop ik tegen een probleem aan, de gebruikelijke zadelpenklem is te laag, als ik deze erop schuif blijft er nog een 4mm blank aluminium over.
Zijn er ergens hogere zadelpenklemmen te vinden, ik heb al verschillende sites afgezocht maar tot op heden geen resultaat. Ik moet er een hebben die een hoogte van 14mm afdekt
Een andere oplossing is om een stukje van de zadelbuis af te zagen, kan dit een probleem geven?
Het is een full-carbon frame, alleen is er een aluminium buis in de staande buis gelijmd voor de zadelpen en waar dus de klem op moet komen.
Zijn er ergens hogere zadelpenklemmen te vinden, ik heb al verschillende sites afgezocht maar tot op heden geen resultaat. Ik moet er een hebben die een hoogte van 14mm afdekt
Een andere oplossing is om een stukje van de zadelbuis af te zagen, kan dit een probleem geven?
Het is een full-carbon frame, alleen is er een aluminium buis in de staande buis gelijmd voor de zadelpen en waar dus de klem op moet komen.
klinkt alsof er alleen alu uit steekt en dat je dat dan ziet onder de klem, kun je dan die 4mm alu niet voorzichtig afzagen ? (anders zwart spuiten kan ook nog).