Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)
Ik heb laatst op zitvlees.nl een schema ingevuld aan de hand van gewicht.. vermorgen.. etc.. Kwam naar voren dat ik net geen goud zou kunnen halen.. Denk ook dat het wellicht iets te hoog gegrepen is.. Ik reed dit jaar de AGR (200 km) met 27.6 gem.. verder doe ik bijvoorbeeld de alp d'huez in een uur en 10 minuten..
Ik vraag het omdat ik toch altijd wil gaan voor het hoogst haalbare.. maar als dit bij voorbaat al niet is weggelegd voor de gemiddelde recreant.. dan is het misschien verstandiger om die illusie maar meteen te laten varen..
Ik vraag het omdat ik toch altijd wil gaan voor het hoogst haalbare.. maar als dit bij voorbaat al niet is weggelegd voor de gemiddelde recreant.. dan is het misschien verstandiger om die illusie maar meteen te laten varen..
zelfs ik heb het op een goede dag gehaald, boven verwachting ,dat wel.
hangt er helemaal vanaf hoe je duurvermogen is en inderdaad of je een beetje makkelijk omhoog rijd.
voor mij was het belangrijkste om mn eigen tempo te blijven rijden en je niet gek te laten maken door iedereen die je voorbij rijd.
hangt er helemaal vanaf hoe je duurvermogen is en inderdaad of je een beetje makkelijk omhoog rijd.
voor mij was het belangrijkste om mn eigen tempo te blijven rijden en je niet gek te laten maken door iedereen die je voorbij rijd.
bergop is altijd lekker
Tip!
Probeer tot aan de voet van Alpe D'Huez op 80% te rijden en dan de remmen los.
De adrealine en het inhalen van degene die zich overschat hebben, leiden je naar succes!
Zelf heb ik meerdere malen zilver gehaald, waarbij een enkele keer aan goud geroken......., maar als polderjongen kwam ik toch net te kort.
Daarintegen........: "Bert Dekker".
Succes aan allen die de uitdaging aangaan!
Johan
Probeer tot aan de voet van Alpe D'Huez op 80% te rijden en dan de remmen los.
De adrealine en het inhalen van degene die zich overschat hebben, leiden je naar succes!
Zelf heb ik meerdere malen zilver gehaald, waarbij een enkele keer aan goud geroken......., maar als polderjongen kwam ik toch net te kort.
Daarintegen........: "Bert Dekker".
Succes aan allen die de uitdaging aangaan!
Johan
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je hoort gewoon helemaal kapot te gaan op de Alpe, als je dat niet doet had je daarvoor harder moeten rijden. Helemaal verrot zitten op de Alpe hoort gewoon bij de Marmotte. Je moet alleen voorkomen dat je niet al op Galibier in de parking schiet.
Hallo,
Ik heb even een vraag mbt het gebruik van GPS en de Marmotte.
Mijn doel voor de Marmotte is om goud te halen. Het zou daarbij tijdens de tocht makkelijk zijn om op mijn Garmin GPS een Virtual partner te hebben die de tocht heeft volbracht binnen 8 uur en 13 minuten (excl afdaling Glandon). De meesten van jullie kennen de Edge 800 wel neem ik aan. Deze heeft een functionaliteit, waarbij je tijdens een rit kan ''racen'' tegen een zog. Virtual Partner. Dat ben je zelf, die dezelfde rit al eens gedaan heeft, of iemand anders, van wie je de ''course'' dan op de edge download en tijdens de rit in de gaten kan houden of je voor of achter op het schema ligt van de VP. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die het parcours van de Marmotte geregistreerd hebben op hun GPS, die ik kan gebruiken als ''VP'' tijdens mijn Marmotte.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb even een vraag mbt het gebruik van GPS en de Marmotte.
Mijn doel voor de Marmotte is om goud te halen. Het zou daarbij tijdens de tocht makkelijk zijn om op mijn Garmin GPS een Virtual partner te hebben die de tocht heeft volbracht binnen 8 uur en 13 minuten (excl afdaling Glandon). De meesten van jullie kennen de Edge 800 wel neem ik aan. Deze heeft een functionaliteit, waarbij je tijdens een rit kan ''racen'' tegen een zog. Virtual Partner. Dat ben je zelf, die dezelfde rit al eens gedaan heeft, of iemand anders, van wie je de ''course'' dan op de edge download en tijdens de rit in de gaten kan houden of je voor of achter op het schema ligt van de VP. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die het parcours van de Marmotte geregistreerd hebben op hun GPS, die ik kan gebruiken als ''VP'' tijdens mijn Marmotte.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Als je bij GPsies.com zoekt op Marmotte bij land Frankrijk dan neem ik aan dat je de route zo kunt vinden.
Bijvoorbeeld
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=unt ... =trackList
Bijvoorbeeld
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=unt ... =trackList
Hi Havanna,
De route is het probleem niet (GPSies is overigens wel een fijne site), het gaat mij meer om het tijdschema. Wat ik handig zou vinden is dat als iemand via zijn GPS de marmotte al een keer heeft opgenomen en zo rond de 8:20 heeft gereden als eindtijd. Als ik die rit als ''ghost'' op mijn toestel kan zetten, weet ik precies op elk moment gedurende de tocht of ik op schema lig voor goud, zonder continue te moeten gaan rekenen.
Gr
Michel
De route is het probleem niet (GPSies is overigens wel een fijne site), het gaat mij meer om het tijdschema. Wat ik handig zou vinden is dat als iemand via zijn GPS de marmotte al een keer heeft opgenomen en zo rond de 8:20 heeft gereden als eindtijd. Als ik die rit als ''ghost'' op mijn toestel kan zetten, weet ik precies op elk moment gedurende de tocht of ik op schema lig voor goud, zonder continue te moeten gaan rekenen.
Gr
Michel
Krijg er steeds meer zin in .. In juni nog even de steven rooks classic (160) , tilf-B-tilf (240) en limburgs mooiste (160) rijden als voorbereiding en dan de week voorafgaande in Bourg nog wat mooie rustige klimmetjes.. o, ja en natuurlijk 1x vol gas de alp d'huez op ... gewoon omdat het kan
[quote="Rooi1977"]Krijg er steeds meer zin in .. In juni nog even de steven rooks classic (160) , tilf-B-tilf (240) en limburgs mooiste (160) rijden als voorbereiding en dan de week voorafgaande in Bourg nog wat mooie rustige klimmetjes.. o, ja en natuurlijk 1x vol gas de alp d'huez op ... gewoon omdat het kan [/quote]
Vergeet niet ook nog ergens wat rust te pakken. Gewoon omdat dat dat óók kan...
Vergeet niet ook nog ergens wat rust te pakken. Gewoon omdat dat dat óók kan...
[quote="jackflash"]Hi Havanna,
Gr
Michel[/quote]
Kijk even in één van de oude topics (zie startpost). Ik meen dat ergens een schema staat voor 8h00.
Gr
Michel[/quote]
Kijk even in één van de oude topics (zie startpost). Ik meen dat ergens een schema staat voor 8h00.