Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant of Cube?

Bibi
Forum-lid

Bibi 17 sep 2011 20:40

Ik ben van plan een nieuwe (eerste) racefiets te kopen en twijfel tussen een Giant TCR Aluxx SL en een Cube Attempt. Zit hier nog veel kwaliteitsverschil in? Zijn beide triple en met Shimano 105. De Giant heeft Giant-velgen en Michelin banden. De Cube Fulcrum velgen en Schwalbe band.

montpellier
Forum-lid

montpellier 17 sep 2011 20:52

Hoi Bibi,

Waar heb je deze fietsen gezien? Wat is de prijs?
Ik weet niet veel van Giant velgen, maar wat voor Fulcrum velgen zitten bij de Cube, Racing 7 of 5?
Volgens mij, kan tegenwoordig anders zijn, maar betaal je bij Giant altijd meer vanwege de naam. Cube is de laatste jaren steeds bekender geworden, heb persoonlijk niet echt op de prijzen gelet.
Mochten de fietsen gelijke prijs zijn, denk ik dat, zeker omdat het je eerste fiets wordt, het er vooral om gaat hoe jij je er op voelt.

Bibi
Forum-lid

Bibi 17 sep 2011 20:56

Hallo Montpellier
Bij fietswinkels in de buurt. De Giant kost 1099 en de Cube van 1149 voor 975. Fulcrum Racing 7
Ik heb al wel even op de Giant gezeten, ga over een paar dagen de Cube proberen. Giant fietst goed.

Carrinthe
Forum-lid

Carrinthe 18 sep 2011 21:43

Hoi Bibi.
Er zit nogal een verschil tussen deze twee fietsen. De Giant is een echte racer terwijl de Cube Attempt een veel comfortabeler frame heeft. Met de Cube zit je dus wat meer rechtop. Het hangt dus heel erg af van wat je wil. Overigens vind ik de wielen van de Giant prima alleen de Michelin banden zijn slecht en zul je mogelijk snel willen vervangen. Wat dat betreft wint de cube het maar ik zou mijn keuze er niet van laten afhangen. Probeer voor beide eens een testrit te regelen, dan merk je zelf wat je prettiger vind.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Daantje92
Forum-lid

Gebruikersavatar Daantje92 18 sep 2011 22:20

100% pro giant, ze zijn mss wel wat duurder omdat ze in het prof wielrennen te zien zijn, maar ik vind ze kwalitatief wel goed. De Michelin banden zijn idd wel minder maar als ze versleten zijn zet je er gewoon betere bandjes op. Het gewicht van de giant velgen is mss wel wat hoger, maar ze zijn wel stevig. :D
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 19 sep 2011 08:40

Ik zou de geometrie van deze 2 fietsen eens naast elkaar leggen (met name bovenbuislengte en balhoofdbuislengte zijn belangrijk) en zet voor jezelf eens op een rijtje hoe je wil fietsen. Dan een proefrit op beide en voelen welke het beste bij je past, de kwaliteit van beide fietsen zijn nl. allebei even goed.

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 19 sep 2011 13:31

montpellier schreef: maar betaal je bij Giant altijd meer vanwege de naam.
volledig mee eens,ik heb een bulls fiets met Ultegra voor hetzelfde geld als de giant tcr met 105,
en bij mijn bulls zijn de remmen zelfs nog Ultegra waar die bij de giant tcr van Tektro zijn en de fiets nog zwaarder in gewicht is ook,

Daantje92
Forum-lid

Gebruikersavatar Daantje92 19 sep 2011 14:23

drestar schreef:
montpellier schreef: maar betaal je bij Giant altijd meer vanwege de naam.
volledig mee eens,ik heb een bulls fiets met Ultegra voor hetzelfde geld als de giant tcr met 105,
en bij mijn bulls zijn de remmen zelfs nog Ultegra waar die bij de giant tcr van Tektro zijn en de fiets nog zwaarder in gewicht is ook,
Toch zijn er veel mensen die wat extra willen uitgeven om een fiets te hebben van een duurder merk. Als ik een tochtje maak zie ik veel fietsers met een fiets van trek,ridley of eddy merckx. (Ik woon wel in België)
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 19 sep 2011 19:23

dat geloof ik ook wel,dat is omdat het bekendheid geniet,maar welke groep en matriaal erop zit vind ik persoonlijk toch belangrijker,

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 19 sep 2011 20:06

Bibi schreef:Hallo Montpellier
Bij fietswinkels in de buurt. De Giant kost 1099 en de Cube van 1149 voor 975. Fulcrum Racing 7
Ik heb al wel even op de Giant gezeten, ga over een paar dagen de Cube proberen. Giant fietst goed.
De Giant moet je zeker goedkoper kunnen krijgen. Modeljaar loopt eruit.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Giant, vind het frame veel mooier en het frame is ook nog eens mooier afgewerkt.

Overigens zou ik zeker op beiden een stukje fietsen, omdat de geometrie wel net wat anders is. Fijn fietsen blijft het belangrijkste.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 19 sep 2011 22:19

heb ook eens gekeken en het valt me op dat ze alleen nog maar tot maatje M/L hebben,

campafan
Forum-lid

campafan 20 sep 2011 14:24

Bij Giant krijg je een veel mooier frame dan een Cube of een Bulls (zoals aangedragen).
Het frame is de basis van je fiets en onderdelen kun je later verbeteren. Daarnaast is een 105 groep perfect en is er niets mis met Tekro remmen.
De wielen zijn ook goed maar de banden idd wat minder. Verschil tussen de wielen zal minimaal zijn hoewel ik denk dat de Giant iets sterker zijn dan de Fulcrums 7 maar da's puur op basis van gevoel en zonder goede argumenten.

Plaats reactie