Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Nieuwe aankomst plaats voor de RVV.

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 18 sep 2011 11:08

Mooi stukje.

Zorgt vast wel voor de nodige discussie bij onze zuiderburen dit.. :mrgreen:
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

guusjan
Forum-lid

guusjan 18 sep 2011 11:39

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G923FQPL5" onclick="window.open(this.href);return false;

=) Gelukkig, 14 dagen later wel mijn inmiddels al 2 jaar oude doel werkelijkheid maken! Wel jammer van de Amstelgold race...
LiveSTRONG

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 18 sep 2011 21:02

rob74 schreef:Niet eens met Fiedoo.
Ik heb vorig jaar de ronde gereden en ik vond de Koppenberg met kop en schouders boven de andere bulten uitsteken. Niet dat 'de muur' makkelijk was maar de Koppenberg is velen malen lastiger. De kasseien liggen daar veel slechter en het steile stuk duurt langer. Bij de muur dacht ik boven bij de kapel "Goh, was dat het nou?".

verder over de nieuwe ronde:
+ Oudenaerde als fnish locatie: DIK PLUSPUNT
+ Het kermis rondje: Zielig. Domweg zielig. Je zult dit thuis moeten vertellen dat jij die beslissing hebt genomen. Dan kun je toch geen familiielid meer onder ogen komen.
+ het gemis van de muur: jammer, want die had er makkelijk in gekund en de koers meer status gegeven.
Dat de koppenberg lastiger is dan de muur om op te rijden akkoord, maar ik zei weler bij: "om op te koersen".
Een helling "oprijden" of "op koersen" is nog een ietsje anders.
Dus: een koppenberg zal de sterkste zeker eerste bovenkomen, op de muur moet je iets of wat tactisch rijden. Je kunt onderaan vertrekken en tegen dat je halfweg voorbij bent terug voorbijgesneld worden door een groep. Dat maakt koersen op de muur zo mooi.
Soit, ik ben wel van Ninove maar lig er niet echt wakker van dat de aankomst in oudenaarde is ( spijtig dat ze er een criterium van gemaakt hebben) maar ik vond de laatste 15 kms vanaf geraardsbergen een heel geschikte finale met steeds veel spanning. Zie oa dit jaar met Cancellara die gaat en breekt op de muur, Gilbert die boven op de bosberg "gewonnen spel" heeft, toch nog bijgehaald wordt, een Cancellara en Nuyens die vanuit verloren positie terugkeren, in de laatste kms nog samen weggeraken met chavanel, en tenslotte een bleke Tom B. die nog bijna terugkeert en Cancellara verplicht zijn spurt wat te vroeg in te zetten.
Voor wie op kop rijdt tussen muur en bosberg is het ook dikwijls twijfelen tussen ga ik voluit of bewaar ik nog wat reserves voor op de bosberg.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 19 sep 2011 11:35

Er zijn meer mensen die de nieuwe aankomstplaats niet zo zien zitten ;)

http://www.youtube.com/watch?v=H4rwyFl1XTM
Afbeelding | Afbeelding

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 23 sep 2011 09:33

Zoals altijd,.....als je het niet begrijpt heeft het met geld te maken.......
Zo ook hier. Drie keer hetzelfde rondje, commercieel misschien interessant maar het is nu gewoon een verzwaard criterium geworden.

tux_rocker
Forum-lid

tux_rocker 23 sep 2011 21:39

frigo schreef:De Ronde zonder Muur is als:

(...)
- De Elfstedentocht zonder Bonkervaert
(...)
Grappig dat je dat voorbeeld geeft. De aankomst van de Elfstedentocht was tot 1956 in het centrum van Leeuwarden, op de stadsgracht. Toen die aankomst om praktische redenen naar de in een buitenwijk gelegen Bonkevaart werd verplaatst, hadden de fans ook daar vast geen goed woord voor over...

Desondanks hebben ze in de Elfstedentocht vooralsnog niet besloten om kermisrondjes voor de sponsors te gaan rijden. Dat moeten ze in Vlaanderen ook niet doen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 07 okt 2011 19:44

Uit een intervieuw vandaag in de krant blijkt dat de eigenaars vd rvv een contract met de organisatoren van de vip-tent in geraardsbergen hebben afgesloten 2 dagen voor de toewijzing
aan oudenaarde waardoor ze zich verbonden van een deel van hun winsten af te staan, dit jaar en zelfs van het vorige jaar.
Dit onder het voorwendsel dat de muur zeker zou worden beklommen. Blijkt nu dat ze zelfs nu de rvv de muur niet aandoet bij het organiseren van een vip-tent hun deel van de winst moeten afstaan.
Dit ruikt naar oplichting, laat staan in elk geval maffiose praktijken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie