ik rij nu ongeveer 3 maanden op een 2dehands racefiets ,echter ben niet zo tevreden met het zadel wat er op zit.
een standaard Trek zadel.
nu heb ik het een en ander bekeken op internet en ik kwam daar de SQlab zadels tegen,
in het bijzonder de 611 en de 612,
en na een zadelmeting bij de FM kwam ik op een 612 uit .
zie link:
http://www.sq-lab.com/index.php?option=" onclick="window.open(this.href);return false; ... Itemid=173
ik ben vooral een toerrijder,zit dus wat rechtop.
moet ik nu een wat harder zadel aanschaffen?
de SQlab zadels zijn niet bijzonder hard
wie kan mij zijn ervaringen met dit type zadel delen
thx
erwin
ervaring met SQLab zadels
Ik kan mijn ervaringen wel met je delen, maar daar heb je niet veel aan. Voor mij persoonlijk werkt dit zadel niet. Dat betekent echter niet dat het een slecht zadel is. Het is en blijft een persoonlijke ervaring en iedereen is anders gebouwd. Bij de zadels van SQLab is er de mogelijkheid van 'niet goed, geld terug'. Dat stelt je in de gelegenheid het zonder al te veel risico te proberen. In het blad 'Fiets' en het Duitse blad 'Tour' (of was het Roadbike ............?) scoorde het zadel goed.
Real men wear blûk!!! Marcel
Ik sluit me aan bij marcelb. Het is erg persoonlijk. Wat voor de één een goed zadel is, is voor de ander helemaal niets.
Ik rijd alleen nog maar met SQ-lab zadels. Voor mij het enige zadel (5+ geprobeerd) waar ik dagen achter elkaar mee kan rijden..
Ik rijd alleen nog maar met SQ-lab zadels. Voor mij het enige zadel (5+ geprobeerd) waar ik dagen achter elkaar mee kan rijden..
Sten
-
- Forum-lid
Ik heb ook een SQlab zadel, zit lekker en geen problemen.
Net als de voorgangers een zadel is erg persoonlijk.
Net als de voorgangers een zadel is erg persoonlijk.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
-
- Forum-lid
Na het een en ander an zadels geprobeerd te hebben toch maar eens een sq-lab zadel geprobeerd en het zat meteen oke. Uiteraard elke "poep" (zoals de belgen de kont noemen) is anders.
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!
Sweat is weakness leaving my body!
ik heb de sqlab 612 gevonden op marktplaats en gekocht voor een prikkie, en was nog gloednieuw.
heb er nu 5 x mee gefietst en ik moet zeggen dat mn zit aanzienlijk is verbeterd
.
kan ook nu de wat langere afstanden makkelijker aan, ben er erg blij mee.
nu kan ik mee gaan fietsen met de Vacansoleil 4 Challenge die op 8 oktober plaats vind in scheveningen
heb er nu 5 x mee gefietst en ik moet zeggen dat mn zit aanzienlijk is verbeterd
.
kan ook nu de wat langere afstanden makkelijker aan, ben er erg blij mee.
nu kan ik mee gaan fietsen met de Vacansoleil 4 Challenge die op 8 oktober plaats vind in scheveningen
+1sten2 schreef:Ik sluit me aan bij marcelb. Het is erg persoonlijk. Wat voor de één een goed zadel is, is voor de ander helemaal niets.