Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik wil zelf graag de Izoard en de Granon doen, liggen ongeveer op een dik uur rijden vanaf Bourg.
Dichterbij zijn o.a. de Sarenne, d'Ornon, Sabot, Villard-nôtre-dame.
Dichterbij zijn o.a. de Sarenne, d'Ornon, Sabot, Villard-nôtre-dame.
-
- Forum-lid
Toen ik daar zat voor de Marmotte ben ik met de auto de Glandon over gegaan. Rij je daarna vanuit La Chambre lekker de Madeleine op. Boven lunchen en op je gemak weer terug. Is uitstekend te doen zonder dat het een al te zware inspanning is.
Ik besef dat het een stuk om is maar altijd nog een stuk minder km's dat vanaf NL die kant op te rijden en terug... vanaf die kant wel weer snel op de snelweg naar Lyon.. Dat scheelt weer wat. Maar zoals al geschreven wanneer de andere mannen geen zin hebben, sturen we zo de andere kant op. Het is tenslotte geen moeten..
Roadbike(s): Switch SPL++ & Switch Naked+/ Dirt: Corratec X-bow 29"
Ik had vorig jaar een tijd van 10.10 uur. Hier zijn 36 minuten afgetrokken voor Glandon-afdaling. Dan kom op een tijd van 9.34 uur uit. Dat is lang niet genoeg voor Goud. (gecorrigeerd is dat dan 8.39 uur: cat E)
Nu is mijn vraag: klopt het dat de tijd bovenop de Glandon wordt stilgezet en dat je over deze afdaling heel lang kunt doen omdat je onderaan bij afdaling weer over een mat gaat?
Als dit niet zo is dan is het toch wel belangrijk om snel de afdaling van Glandon te doen als je goud wilt behalen. Of dit verstandig is kun je dan weer vraagtekens bijzetten natuurlijk.
Nu is mijn vraag: klopt het dat de tijd bovenop de Glandon wordt stilgezet en dat je over deze afdaling heel lang kunt doen omdat je onderaan bij afdaling weer over een mat gaat?
Als dit niet zo is dan is het toch wel belangrijk om snel de afdaling van Glandon te doen als je goud wilt behalen. Of dit verstandig is kun je dan weer vraagtekens bijzetten natuurlijk.
2011 Jean Nelissen Classic - Marmotte
Je kunt dus overdreven langzaam dalen om te herstellen (bijv een uur) en dit heeft dan geen nadelig effect voor je eindtijd.
Bijv. Top Glandon 2.15 > snel naar beneden>Eindtijd 10.10 -/- 36 minuten = 9.34 uur
Of Top Glandon 2.00>Langzaam naar beneden>Eindtijd 10.10 -/- 36 en 15 minuten = 9.19 uur.
Bijv. Top Glandon 2.15 > snel naar beneden>Eindtijd 10.10 -/- 36 minuten = 9.34 uur
Of Top Glandon 2.00>Langzaam naar beneden>Eindtijd 10.10 -/- 36 en 15 minuten = 9.19 uur.
-
- Forum-lid
Het kan dus, maar het voelt voor mij niet goed om als allerlaatste binnen te komen en dan te roepen: 'Yes! Ik ben de snelste!"
Ik snap wat je bedoelt, maar anderzijds kun je bovenop de glandon lekker op je gemak in de rij staan voor drinken en eten en hoef je jezelf niet druk te maken dat je tijd verspilt.
Bij de andere bevoorradingsposting zou ik het daarentegen wat sneller kunnen proberen.
Bij de andere bevoorradingsposting zou ik het daarentegen wat sneller kunnen proberen.