Segal Magnesium Bikes
Hallo allemaal,
Sinds een week of twee ben ik tevreden berijder van een Segal. Ben benieuwd wat jullie van mijn fiets vinden. Ik ben er in ieder geval tevreden mee: ik heb tot nu toe naast de gebruikelijke trainingen 1 wedstrijd op deze fiets gereden. Een aantal dingen die me tot nu toe opgevallen zijn: De Segal is behoorlijk stijver dan de Pinarello fp2 (2008) die ik hiervoor had en ook een stuk lichter. Ik heb de Pinarello nooit op de weegschaal gezet, maar de Segal komt maar net boven de 8kg uit. Vind ik behoorlijk netjes voor een 63cm
Hier enkele foto's
Voor als het plaatsen van de afbeeldingen is mislukt: https://picasaweb.google.com/117283819904163721351" onclick="window.open(this.href);return false;
Gegevens van de fiets:
Frame: Segal Classic. 63cm
Vork: Segal Carbon
Groep: Sram Force 53/39-11/21
Pedalen: Look keo 2 Graphite
Wielen: Mavic Ksyrium Equipe
Banden: Schwalbe Ultremo zx (wit)
Zadelpen: FSA 'nogwat' (carbon)
Stuur: Segal Carbon
Stuurpen: FSA
Zadel: Prologo Nago cx
Gewicht complete fiets: ca 8,1 kg
Sinds een week of twee ben ik tevreden berijder van een Segal. Ben benieuwd wat jullie van mijn fiets vinden. Ik ben er in ieder geval tevreden mee: ik heb tot nu toe naast de gebruikelijke trainingen 1 wedstrijd op deze fiets gereden. Een aantal dingen die me tot nu toe opgevallen zijn: De Segal is behoorlijk stijver dan de Pinarello fp2 (2008) die ik hiervoor had en ook een stuk lichter. Ik heb de Pinarello nooit op de weegschaal gezet, maar de Segal komt maar net boven de 8kg uit. Vind ik behoorlijk netjes voor een 63cm
Hier enkele foto's
Voor als het plaatsen van de afbeeldingen is mislukt: https://picasaweb.google.com/117283819904163721351" onclick="window.open(this.href);return false;
Gegevens van de fiets:
Frame: Segal Classic. 63cm
Vork: Segal Carbon
Groep: Sram Force 53/39-11/21
Pedalen: Look keo 2 Graphite
Wielen: Mavic Ksyrium Equipe
Banden: Schwalbe Ultremo zx (wit)
Zadelpen: FSA 'nogwat' (carbon)
Stuur: Segal Carbon
Stuurpen: FSA
Zadel: Prologo Nago cx
Gewicht complete fiets: ca 8,1 kg
Ken het merk niet, maar mooi en bijzonder frame hoor. Vooral die liggende achtervork.
Ziet er degelijk en toch strak uit voor zo'n giga maat. Veel plezier er mee en ik hoop je nog ns tegen te komen bij een koersje op de kant
Mooi racegeometrie ook met laag balhoofd zie ik op de site.. wat kost zo'n frame als ik vragen mag?
Ziet er degelijk en toch strak uit voor zo'n giga maat. Veel plezier er mee en ik hoop je nog ns tegen te komen bij een koersje op de kant
Mooi racegeometrie ook met laag balhoofd zie ik op de site.. wat kost zo'n frame als ik vragen mag?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 sep 2011 17:51
Gave bike heb je. Heb verleden jaar via Jannes Koerts kennis gemaakt met deze frames. Worden in Israel gemaakt. Hoe zit het met de stijfheid? Vooral zo'n hoge kader als een 63-er. Hou het zelf op alu Principia omdat ik de 2 frames die ik heb voor een habbekrats kon krijgen. Anders was dit wel een serieuze overweging geworden. Volgens Koerts was qua spuitwerk alles mogelijk..... Veel plezier ermee.
Ziet er strak uit die fiets. Vind de prijzen toch wel aan de hoge kant in verhouding tot de mate waarin ze onderscheidend zijn. Ben bang voor Jans dat het geen echte verkooptopper gaat worden. Maar dan blijf je wel exclusief. Ieder nadeel heb zijn voordeel....
Hoi allemaal!
Allereerst @ Feddek: bedankt voor het plaatsen van de foto's meende nog zorgvuldig gekeken te hebben hoe dat moest. Ik neem aan dat je me tegen wilt komen omdat je vermoed bij mij goed in de luwte te kunnen fietsen?? Vind het wel grappig dat je het een giga maat noemt omdat de Segal voor mijn gevoel niet een hele grote fiets is. Dat komt omdat mijn Pina c/t 66 cm was.. over giga gesproken Maar 63 blijft natuurlijk bovengemiddeld. Daar heb je gelijk in. Ik heb in de afgelopen jaren geleerd wat dieper te zitten en pas daardoor nu op en kleiner frame. Ik ben 1.98 en heb een binnenbeenlengte van meer dan een meter! Ik had hier ook nog wel een 66cm kunnen krijgen, maar ik wilde graag iets kleiner
@ Frank Sleck: wat ik vooral merk ten opzichte van mij Pina is dat de Segal vooral meer vooruit wil. Als ik bijvoorbeeld op te trappers sta (zonder te trappen) en het stuur bovenop vast houd, dan is de Segal stabiel terwijl mijn vorige fiets dan 'zwabberde'. Het sturen met de Segal moest even wennen: als ik instuur op het moment zoals ik dat deed met mijn vorige fiets, dan ben ik nu te vroeg. Ik denk zelf dat dat met de stijfheid te maken heeft. (Weet iemand dat??). Met het aanzetten voelt deze fiets als strak en meer als 1 geheel dan de Pina toen (de pina was mijn 1e fiets, dus heel veel referentie heb ik niet)
@ JSparie: Jij hebt een chinees zag ik?? Mooi model frame ook! Ze zijn wel redelijk exclusief inderdaad. Het frame los kost EUR 1.600,-. Dat heeft niet iedereen voor een fiets over natuurlijk.. Ik heb mijn naam dan nog op het frame laten spuiten.. Van Mark, andere werknemer van Segal, heb ik vorig jaar op bikemotion gehoord dat er best veel mogelijk is qua spuiten enzo, ander patroon et cetera, maar precies weet ik dat niet meer.
@nr071: Weinig merken bouwen frames van carbon tot hele grote maten. Ik voel me eigenlijk 'met handen en voeten' gebonden aan alu. Ergens vertrouw ik dat meer dan carbon. Nu is dit een alternatief wat qua gewicht carbon kan benaderen (natuurlijk kun je van carbon een complete fiets van <3kg maken en van magnesium waaschijnlijk niet.. maar ik bedoel dus de meer 'normale' carbon fietsen..
Nu stop ik! Voordat het nachtwerk wordt. Trusten!
Allereerst @ Feddek: bedankt voor het plaatsen van de foto's meende nog zorgvuldig gekeken te hebben hoe dat moest. Ik neem aan dat je me tegen wilt komen omdat je vermoed bij mij goed in de luwte te kunnen fietsen?? Vind het wel grappig dat je het een giga maat noemt omdat de Segal voor mijn gevoel niet een hele grote fiets is. Dat komt omdat mijn Pina c/t 66 cm was.. over giga gesproken Maar 63 blijft natuurlijk bovengemiddeld. Daar heb je gelijk in. Ik heb in de afgelopen jaren geleerd wat dieper te zitten en pas daardoor nu op en kleiner frame. Ik ben 1.98 en heb een binnenbeenlengte van meer dan een meter! Ik had hier ook nog wel een 66cm kunnen krijgen, maar ik wilde graag iets kleiner
@ Frank Sleck: wat ik vooral merk ten opzichte van mij Pina is dat de Segal vooral meer vooruit wil. Als ik bijvoorbeeld op te trappers sta (zonder te trappen) en het stuur bovenop vast houd, dan is de Segal stabiel terwijl mijn vorige fiets dan 'zwabberde'. Het sturen met de Segal moest even wennen: als ik instuur op het moment zoals ik dat deed met mijn vorige fiets, dan ben ik nu te vroeg. Ik denk zelf dat dat met de stijfheid te maken heeft. (Weet iemand dat??). Met het aanzetten voelt deze fiets als strak en meer als 1 geheel dan de Pina toen (de pina was mijn 1e fiets, dus heel veel referentie heb ik niet)
@ JSparie: Jij hebt een chinees zag ik?? Mooi model frame ook! Ze zijn wel redelijk exclusief inderdaad. Het frame los kost EUR 1.600,-. Dat heeft niet iedereen voor een fiets over natuurlijk.. Ik heb mijn naam dan nog op het frame laten spuiten.. Van Mark, andere werknemer van Segal, heb ik vorig jaar op bikemotion gehoord dat er best veel mogelijk is qua spuiten enzo, ander patroon et cetera, maar precies weet ik dat niet meer.
@nr071: Weinig merken bouwen frames van carbon tot hele grote maten. Ik voel me eigenlijk 'met handen en voeten' gebonden aan alu. Ergens vertrouw ik dat meer dan carbon. Nu is dit een alternatief wat qua gewicht carbon kan benaderen (natuurlijk kun je van carbon een complete fiets van <3kg maken en van magnesium waaschijnlijk niet.. maar ik bedoel dus de meer 'normale' carbon fietsen..
Nu stop ik! Voordat het nachtwerk wordt. Trusten!
ik bedoelde inderdaad dat ik dan bij jou in de luwte kan fietsen, hoewel ik me afvraag met die been lengte of de wind er niet onder door waait
En ik strijk graag met de eer, maar het was Roy73 die de foto's plaatsde.
Veel plezier met de bike!
En ik strijk graag met de eer, maar het was Roy73 die de foto's plaatsde.
Veel plezier met de bike!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 sep 2011 15:58
Hallo allemaal,
Ik heb een heel verhaal reclame geschreven.
Ik heb een heel verhaal reclame geschreven.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Freddy is clubgenoot van mij en rijdt hard op ieder frame. Bovenstaand epistel lijkt iets teveel op een marketing verhaal, betwijfel of Freddy dit nou zelf zo helemaal heeft geschreven... Desondanks ziet zn Segal er best aardig uit (zeker in wk kleuren) en valt het op omdat het niet weer een carbon frame is.