Top of Flop?
-
- Forum-lid
Beste allemaal,
graag maak ik nogmaals gebruik van jullie oneindige wijsheid, kunde en kennis.
Top of Flop:
http://www.bianchi.com/nl/Bikes/Bikes_D ... ster=50614
foto
Top:
- Blijkbaar is deze fiets, fiets van het jaar geworden onder de 1600 euro. Uitgekozen door het blad fiets. (http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=3318&NewsCatId=2). Daar wordt althans mee geadverteerd.
- Betaalbaar, is me aangeboden voor 1300 euro.
Flop:
- Ze geven in de naam van die fiets aan dat het een Ultregra Mix is, maar de enige onderdelen zijn de achterderailleur en de shifters. De rest is een mengelmoesje van 105, KMC, Reparto en FSA (kwaliteit van deze merken is mij onduidelijk).
- Blijkbaar kan niemand mij vertellen wat deze fiets weegt... en om nou mijn weegschaal mee te nemen naar de winkel...
- Ze leveren ditzelfde frame ook met Sora, Tiagra en 105. Wil je een frame dat blijkbaar goed genoeg is voor Sora en Ultegra??
Roep maar... top of flop.
Ben benieuwd! (Het maken van een poll lijkt onmogelijk)
graag maak ik nogmaals gebruik van jullie oneindige wijsheid, kunde en kennis.
Top of Flop:
http://www.bianchi.com/nl/Bikes/Bikes_D ... ster=50614
foto
Top:
- Blijkbaar is deze fiets, fiets van het jaar geworden onder de 1600 euro. Uitgekozen door het blad fiets. (http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=3318&NewsCatId=2). Daar wordt althans mee geadverteerd.
- Betaalbaar, is me aangeboden voor 1300 euro.
Flop:
- Ze geven in de naam van die fiets aan dat het een Ultregra Mix is, maar de enige onderdelen zijn de achterderailleur en de shifters. De rest is een mengelmoesje van 105, KMC, Reparto en FSA (kwaliteit van deze merken is mij onduidelijk).
- Blijkbaar kan niemand mij vertellen wat deze fiets weegt... en om nou mijn weegschaal mee te nemen naar de winkel...
- Ze leveren ditzelfde frame ook met Sora, Tiagra en 105. Wil je een frame dat blijkbaar goed genoeg is voor Sora en Ultegra??
Roep maar... top of flop.
Ben benieuwd! (Het maken van een poll lijkt onmogelijk)
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het formaat van je foto is in ieder geval TOP!
Voor de rest denk ik dat je, in het geval dat je inderdaad 1300 euro moet neerleggen, een goeie fiets koopt. Voordeel van een Bianchi is natuurlijk wel, dat je hem makkelijker kunt verkopen mocht je weer iets anders willen.
Mooie fiets ook, met inderdaad een Ultegragroep waarop wat beknibbeld is. Overigens zul je van die crank en die remhoeven weinig problemen krijgen. Die zijn waarschijnlijk ook wel prima. Maar......inderdaad minder dan de Ultegraversies.
Afrondend: "top" zonder hoofdletters.
Voor de rest denk ik dat je, in het geval dat je inderdaad 1300 euro moet neerleggen, een goeie fiets koopt. Voordeel van een Bianchi is natuurlijk wel, dat je hem makkelijker kunt verkopen mocht je weer iets anders willen.
Mooie fiets ook, met inderdaad een Ultegragroep waarop wat beknibbeld is. Overigens zul je van die crank en die remhoeven weinig problemen krijgen. Die zijn waarschijnlijk ook wel prima. Maar......inderdaad minder dan de Ultegraversies.
Afrondend: "top" zonder hoofdletters.
-
- Forum-lid
@Robbebopper: Goed verhaal.
@foosho: 8.6 kg, nou dat is wel top vind ik.
@foosho: 8.6 kg, nou dat is wel top vind ik.
-
- Forum-lid
prachtige fiets en ach een andere crank met de tijd is ook de wereld niet
Prijs is dan ook wel weer heel redelijk
Prijs is dan ook wel weer heel redelijk
Ontogenese schreef:@foosho: 8.6 kg, nou dat is wel top vind ik.
Ignorance is bliss
Maar, 't is een leuk fietsje voor 1300 euro (mag dat ook ipv de extremen 'top' en 'flop'?). Je genoemde punten kloppen wel met als extra toevoeging dat ik nog nooit van die wielen heb gehoord..
- lenidentite
- Forum-lid
Ik denk iig dat je een fiets hebt waarmee je voor de dag kunt komen. Hij is niet super licht of stijf (met name de wielen). Maar ik denk wel een betrouwbare alu-carb ros.
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!
-
- Forum-lid
Fietsdame schreef:De 105 versie stond in mn shortlist. Hij is het uiteindelijk niet geworden, maar ik vind het geen flop, maar ook geen top
Wat is het dan wel geworden? Ik ben namelijk opzoek voor mijn vriendin en gezien je naam ben jij ook een dame .
ik zou eerlijk gezegt nog liever een fiets met compleet 105 kopen dan een ultegra 'mix'. En dan met betere wielen. Zoals de TS zelf al zegt is dit een frame dat ook in combinatie met sora/ tiagra verkocht wordt.. Je zal heus geen slechte fiets kopen, maar mijn fiets van het jaar is het zeker niet.
Merida
-
- Forum-lid
Mooie fiets, de secteur. HFS, bedankt voor je inzichten!