nog gevallen vandaag in 2011
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Ben vandaag weer bij het ziekenhuis geweest. Er is geen schade of scheuren in mijn knie en banden geconstateerd. Maar moet wel rekenen op 6 a 8 weken tot 3 a 4 maand voor herstel. Moet ook naar de fysio voor oefeningen. Gelukkig gebeurde dit aan het eind van het fietsseizoen. Al mijn tochten en doelstellingen zitten er al op. Ik denk dat ik maar de sportschool in ga om in beweging te blijven, ik wou dit najaar toch al het bovenlichaam wat gaan aansterken. Door deze blessure heb ik opeens heel vele tijd over want normaal zat ik toch 3 a 4 keer in de weke op de fiets.
Niet vandaag, maar wel gevallen....
Vorige week vrijdag na een klein regenbuitje op een rotonde onderuit gegaan. Toen ik viel dacht ik nog: dat wordt een maar schuivertje... Helaas schoof alleen de fiets onder me weg en viel ik op mijn heup en elleboog. Zonder na te denken in eerste instantie direct opgestaan en mijn fiets gepakt en van de weg gestrompeld, in de berm aangekomen wist ik wel dat er iets goed fout zat. Gelukkig stopte er een man (die zelf ook veel fietste) en me geholpen heeft. Na bezoek aan de ehbo en fotos was alles snel duidelijk: linker bovenbeen gebroken (aansluiting tussen de kop en het dijbeen). Direct opgenomen en operatie ingepland, dezelfde avond/nacht nog een Dynamische HeupSchroef gekregen. Hieronder een kleine impressie van het ijzerwerk en mijn been een week na de operatie....
Nu revalideren; voorlopig met 2 krukken lopen en mijn been weer leren bewegen, lopen, zitten en liggen.... Voor minimaal 3 maanden uitgeschakeld voor normale werkzaamheden en sporten.
ps no Cervélo's were harmed during this incident
Vorige week vrijdag na een klein regenbuitje op een rotonde onderuit gegaan. Toen ik viel dacht ik nog: dat wordt een maar schuivertje... Helaas schoof alleen de fiets onder me weg en viel ik op mijn heup en elleboog. Zonder na te denken in eerste instantie direct opgestaan en mijn fiets gepakt en van de weg gestrompeld, in de berm aangekomen wist ik wel dat er iets goed fout zat. Gelukkig stopte er een man (die zelf ook veel fietste) en me geholpen heeft. Na bezoek aan de ehbo en fotos was alles snel duidelijk: linker bovenbeen gebroken (aansluiting tussen de kop en het dijbeen). Direct opgenomen en operatie ingepland, dezelfde avond/nacht nog een Dynamische HeupSchroef gekregen. Hieronder een kleine impressie van het ijzerwerk en mijn been een week na de operatie....
Nu revalideren; voorlopig met 2 krukken lopen en mijn been weer leren bewegen, lopen, zitten en liggen.... Voor minimaal 3 maanden uitgeschakeld voor normale werkzaamheden en sporten.
ps no Cervélo's were harmed during this incident
Thanx! Tja, in het ziekenhuis is me dat ook al verteld.... Precies op de verkeerde plek gevallen.Focus schreef:Je hebt het niet getroffen zeg, sterkte!
Verder ook helemaal geen schade (klein gaatje in mn trui, op de elleboog). Broek, schoenen, helm, handschoenen, fiets; helemaal nix!
Op de foto van mn been is helemaal rechts boven een klein schaafplekje/blauwe plek te zien: die is van de val, de rest is van de operatie.
Heel veel sterkte flateric. Wat een pech heb je gehad.Het toont maar weer eens aan dat je je zelfs bij een op het oog onschuldige valpartij toch flink kunt bezeren. Bij mij was het andersom, op het oog een flink klap tegen die bus maar met relatief weinig erg.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Dank je wel, tja een ongeluk zit in een klein hoekje en het hoeft niet hard gaan om "verkeerd" uit te pakken. Ik vond die foto van die bus van jou ook wel erg heftig. Zag er in ieder geval een stuk heftiger uit dan die schuiver van mij. Jij ook nog het beste voor de komende tijd en veel sterkte met revalideren.steven250 schreef:Heel veel sterkte flateric. Wat een pech heb je gehad.Het toont maar weer eens aan dat je je zelfs bij een op het oog onschuldige valpartij toch flink kunt bezeren. Bij mij was het andersom, op het oog een flink klap tegen die bus maar met relatief weinig erg.
Dank je, het is helaas niet anders. Ik ga overigens niet helemaal nix doen, want ik moet flink aan de slag met de fysio om alles weer los, soepel en gangbaar te maken. Dat is ook wel nodig, want momenteel wil mijn hoofd mijn been wel verplaatsen, maar die geeft vooralsnog geen gehoor...jeroenkuiper schreef:damn flateric dat is heftig zeg!!! sterket met herstellen..
minimaal 3 maanden niks is ook zwaar.
Soms zit het mee. Vandaag week vlak voor mij plots een dromende tiener uit, deze reed in tegengestelde richting op een "dubbel" fietspad. Ik kon niet uitwijken vanwege een vangrail direct naast het fietspad. Gevolg: botsing, waarna ik werd gelanceerd over de vangrail heen. Het was een vloeiende duik, die een stuntman niet zou kunnen verbeteren. Ik heb er slechts enkele schaafwonden en een kapotte handschoen aan overgehouden. Mijn fiets stond wonderwel geparkeerd tegen de vangrail aan. Ik heb geen schade kunnen ontdekken, op wat krasjes aan het stuur na.
Het tienermeisje was flink geschrokken en kwam ontdaan vragen of ik niet gewond was geraakt, en of ik hulp nodig had. Erg aardig, maar gelukig was het niet nodig.
Het tienermeisje was flink geschrokken en kwam ontdaan vragen of ik niet gewond was geraakt, en of ik hulp nodig had. Erg aardig, maar gelukig was het niet nodig.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
ik niet gelukkig, maar deze wielrenner heeft ook een mooie smak gemaakt denk ik..
http://www.112fryslan.nl/news/7041" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.112fryslan.nl/news/7041" onclick="window.open(this.href);return false;
Een automobilist die vanuit de Aletta Jacobsstraat kwam zou de Coopmansstraat oprijden. Toen hij halverwege het fietspad was botste een van links komende wielrenner tegen de auto aan. Hij vloog hierbij over de auto heen en belandde op het fietspad.
De wielrenner had last van zijn nek en liep een aantal verwondingen op. Hij is per ambulance naar het MCL gebracht.
Persbericht
De politie heeft zondagmiddag een aanrijding op de Aletta Jacobsstraat afgehandeld waarbij een 18-jarige racefietser gewond raakte. Een 45-jarige automobilist reed om onduidelijke reden te ver door en kwam op het fietspad tot stilstand. De fietser kon hem niet meer ontwijken en vloog over de motorkap. Hij werd met onbekend letsel per ambulance naar het ziekenhuis in de stad vervoerd.
Op mijn woon-werk stukkie kom ik 's ochtends altijd veel scholieren tegen.. sommige met zoveel mogelijk naast elkaar, komen ze me vaak tegemoet.
In principe vind ik het niet zo'n probleem, ik heb niet zoveel ruimte nodig.. dus als ze met 3 of 4 naast elkaar willen fietsen moeten ze dat vooral doen, maar let dan wel een beetje op.
Gister ochtend was het dus een keertje raak.. ik strak langs de rand aan mijn kant, stuur al stevig vast want er kwam weer zo'n groepje aan. En jahoor, meisje nummer drie zat te dromen en maakte net een slinger, stuur tegen mijn arm.. zij tegen de grond. Ik natuurlijk niet
Ik denk vaak genoeg, van mij mag er best een keer een onderuit gaan, misschien leren ze er een keer wat van.. maar als er dan een meisje van een jaar of 13 voor je staat te huilen met een gat in dr broek en wat bloed op dr knie is dat toch niet leuk.
Ik vind overigens die nieuwe trend dat iedereen een groot krat voorop zn fiets heeft maar gevaarlijk.. das ook één van de problemen volgens mij. Zo'n brugpieper van een kilo of 30 die een krat met een tas boeken voorop heeft, heeft de boel natuurlijk niet echt meer onder controle..
In principe vind ik het niet zo'n probleem, ik heb niet zoveel ruimte nodig.. dus als ze met 3 of 4 naast elkaar willen fietsen moeten ze dat vooral doen, maar let dan wel een beetje op.
Gister ochtend was het dus een keertje raak.. ik strak langs de rand aan mijn kant, stuur al stevig vast want er kwam weer zo'n groepje aan. En jahoor, meisje nummer drie zat te dromen en maakte net een slinger, stuur tegen mijn arm.. zij tegen de grond. Ik natuurlijk niet
Ik denk vaak genoeg, van mij mag er best een keer een onderuit gaan, misschien leren ze er een keer wat van.. maar als er dan een meisje van een jaar of 13 voor je staat te huilen met een gat in dr broek en wat bloed op dr knie is dat toch niet leuk.
Ik vind overigens die nieuwe trend dat iedereen een groot krat voorop zn fiets heeft maar gevaarlijk.. das ook één van de problemen volgens mij. Zo'n brugpieper van een kilo of 30 die een krat met een tas boeken voorop heeft, heeft de boel natuurlijk niet echt meer onder controle..
Dat wordt een nieuwe broek vergoeden...martijnm schreef:Op mijn woon-werk stukkie kom ik 's ochtends altijd veel scholieren tegen.. sommige met zoveel mogelijk naast elkaar, komen ze me vaak tegemoet.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein