Schwalbe Ultremo ZX
Zelf rijd ik ook de zx! Super lekkere band! Zacht rubber en na 1650 km versleten, gaatje door en door, waardoor band ws langzaam leegliep. Ik vind het wel de meest zuivere band! Alleen jammer dat de draadjes loslaten en me nieuwe achterband een beetje hobbelt
Ik heb de versie met de witte streep. Pak'm beet 1000km gereden en één keer lek (glassplinter).
Ook ik krijg aan de flanken losse draden in het karkas die ik er zo af kan trekken, verder vertonen de banden veel scheurtjes aan de zijkant (alsof ze uitgedroogd zijn).
Ook ik krijg aan de flanken losse draden in het karkas die ik er zo af kan trekken, verder vertonen de banden veel scheurtjes aan de zijkant (alsof ze uitgedroogd zijn).
larsq schreef:Hallo,
Ik zou graag nieuwe banden willen proberen (wedstrijdbanden), alleen kom ik niet echt wijs uit al die fabrikantenpraatjes. Ik heb veel gelezen over de Schwalbe ZX, maar ik weet niet hoe lang die meegaan. Ik rij zelf al een tijdje met Continental GP 4000S op mijn wedstrijdwielen en Vittoria Rubino op mijn trainingswielen. De Continental's zijn opzich prima bandjes, alleen zijn ze vrij snel versleten en dan rij je ook heel vaak lek. Qua grip en weerstand zijn ze super, alleen de lekbestandigheid niet. Bij de Rubino's is het net het omgedraaide, daarom train ik er ook mee.
Als jullie ervaringen hebben met de Schwalbe ZX of nog andere adviezen hebben, hoor ik het graag. (wedstrijdbanden)
Vandaag eerste ritje gemaakt op deze Schwalbes. Best rollende band die ik ooit heb gehad.
Grt. Paul1
Ik rij er nu het hele seizoen mee op mijn 'mooi-weer-wielen', ruim 3000 km. en nog steeds niet af en versleten, nul keer lek. Uitstekende banden dus.
(NB: ik weeg bijna 90 kg, achterband kan daarmee best snel slijten maar deze doen het nog altjid goed!)
(NB: ik weeg bijna 90 kg, achterband kan daarmee best snel slijten maar deze doen het nog altjid goed!)
Ik vind t super bandjes. Lopen goed en liggen lekker in de bochten. Vandaag voor het eerst lek gereden na 2500 km.
Ik wissel de achterband altijd om met de voorband na zo'n 1500 tot 2000 km!
Ik wissel de achterband altijd om met de voorband na zo'n 1500 tot 2000 km!
Gerardo
-
- Forum-lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 23 okt 2008 01:25
Inderdaad hele fijne bandjes en goede grip (ook op nat wegdek). Wel vrij snel kleine scheurtjes in het loopvlak van de band. Nu zo'n 1000 kilometer op gereden en tijdens inspectie van deze banden geconstateerd dat deze aan de rechterzijwang van de band (voor en achter) gaat scheuren met de ronding van de band mee . Het vreemde is dat dit bij de voor en achterband gebeurd en ook nog bij de aangebrachte tekst Schwalbe aan de rechterzijde. Vervolgens een mail gestuurd naar Schwalbe,en netjes een reactie gekregen met een adres en contactpersoon waar ik mijn bandjes voor inspectie naar toe kon sturen. Na circa 1 week een mail ontvangen dat deze scheurtjes waarschijnlijk kwamen door een foutief vulcanisatie proces,en dat ik in aanmerking kwam voor garantie . Binnen 2 dagen kreeg ik 2 nieuwe bandjes toegestuurd,met excuses voor het ongemak. Maar op mijn vraag : Hebben hier meerdere mensen beklag over gedaan ? Daar heb ik geen antwoord op gekregen. Heb weer even nieuwe Conti's GP 4000S gemonteerd,en probeer volgend jaar de ZX-en nog wel weer een keer. Wel complimenten voor snelle en correcte afhandeling van Schwalbe. Maar of het probleem zelf hier nu mee is opgelost..............................................................
Wilier Izoard 2009
jagen als de brandweer !
jagen als de brandweer !
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
meer dan tevreden over de schwalbe ultremo ZX zoals heel veel hier op het forum.
ondanks de vele verhalen over de vele lekke banden bij ultremo's en weinig bij gp4000(s) heb ik het tegenovergestelde gehad. 5 lekke banden met de gp4000s en 1 met de ultremo zx.
Even bij vermelden dat de gp4000s door verschillende manieren kwam en de ultremo zx door een steen. Ging niet zo goed samen met 45 à 50 km/u buitenband toen direct kunnen afschrijven, en velg net kunnen redden :$
ondanks de vele verhalen over de vele lekke banden bij ultremo's en weinig bij gp4000(s) heb ik het tegenovergestelde gehad. 5 lekke banden met de gp4000s en 1 met de ultremo zx.
Even bij vermelden dat de gp4000s door verschillende manieren kwam en de ultremo zx door een steen. Ging niet zo goed samen met 45 à 50 km/u buitenband toen direct kunnen afschrijven, en velg net kunnen redden :$
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Ik rij dit seizoen nu 5000 km op Ultremo ZX met een witte striping en totnutoe twee maal lek. Pikken inderdaad wel makkelijk steentjes op, dus na het rijden altijd even de bandjes nalopen. Rijden heerlijk, ze zingen over het asfalt. En het grote voordeel tov gp4000s vind ik het enorme gemak waarmee je de band van en op de velg krijgt. Hierdoor is het wisselen van een binnenbandje een fluitje van een cent. Een uitermate tevreden gebruiker.
Verdomd! ik had een gaatje in de wang, net boven de draad, daar kwam een stukje binnenband uitzetten. Toen ook mijn band opgestuurd, en ook met de verklaring "fout in het vulcanisatieproces" een nieuwe gekregen.wili-ier67 schreef:Inderdaad hele fijne bandjes en goede grip (ook op nat wegdek). Wel vrij snel kleine scheurtjes in het loopvlak van de band. Nu zo'n 1000 kilometer op gereden en tijdens inspectie van deze banden geconstateerd dat deze aan de rechterzijwang van de band (voor en achter) gaat scheuren met de ronding van de band mee . Het vreemde is dat dit bij de voor en achterband gebeurd en ook nog bij de aangebrachte tekst Schwalbe aan de rechterzijde. Vervolgens een mail gestuurd naar Schwalbe,en netjes een reactie gekregen met een adres en contactpersoon waar ik mijn bandjes voor inspectie naar toe kon sturen. Na circa 1 week een mail ontvangen dat deze scheurtjes waarschijnlijk kwamen door een foutief vulcanisatie proces,en dat ik in aanmerking kwam voor garantie . Binnen 2 dagen kreeg ik 2 nieuwe bandjes toegestuurd,met excuses voor het ongemak. Maar op mijn vraag : Hebben hier meerdere mensen beklag over gedaan ? Daar heb ik geen antwoord op gekregen. Heb weer even nieuwe Conti's GP 4000S gemonteerd,en probeer volgend jaar de ZX-en nog wel weer een keer. Wel complimenten voor snelle en correcte afhandeling van Schwalbe. Maar of het probleem zelf hier nu mee is opgelost..............................................................
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
We zijn inmiddels weer maanden verder: hoe bevallen de ZXen na de bekende opstartproblemen?
Less is bore
Gemonteerd op mijn mooiweerwielen. Een keer in een bui terecht gekomen, gelijk lek. Verder veel steentjes in het loopvlak. Met de vorige Schwalbes hetzelfde gehad. Ze bollen wel goed. Eigenlijk koop ik ze vooral omdat ik het design mooi vind, zal voor meer gebruikers gelden schat ik in. Voor mij toch de laatste keer dat ik ze koop, als ze versleten zijn koop ik 4000sjes. Ik merk weinig verschil, geen last van steentjes in het loopvlak en ze gaan langer mee.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik heb nu een 1.400 km gereden met Ultremo ZX bandjes. Ik vind ze pakken beter dan de Michelin Pro Race waar ik al jaren mee rij. Na 1.400 km heb ik nog nagenoeg geen afgeplat loopvlak achteraan, bij de Pro Race was dat wel net even iets anders. Slijtvastheid is dus super naar mijn mening. Ook de afmetingen en hoeveelheid van kapjes en sneetjes in het loopvlak van steentjes en andere vuiligheid is minder dan bij de Pro Race. Tot hiertoe nog geen enkel keer lek gereden. Wel nog nooit bij nat weer gereden.