Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

kleine krakjes als ik trap

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 27 sep 2011 16:55

drestar schreef:ga ook eens naar de trapper kijken,maar verwacht verder niets,ik heb een nieuwe fiets dus neem aan dat alles dan al goed ingevet is...
Dat verwacht ik dan weer helemaal niet van een nieuwe fiets... Die loop ik zelf eerst helemaal na voordat ik ga fietsen. Zo'n ding wordt in een fabriek in elkaar gezet en daar wil nog welleens iets fout gaan. Bij mijn onlangs gekochte fiets zaten de cassette en de trapaslagers veel te los. En na een km of wat moet ook de boel nog even nagelopen worden.

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 27 sep 2011 19:30

ik zie overal vet zitten, maar idd binnen 3 maanden moest ik terug komen om alles na te laten kijken,

niels1979
Forum-lid

niels1979 10 okt 2011 22:48

Omdat ik zelf ook last heb van kraakjes heb ik het crankstel verwijderd en schoongemaakt, evenals de cups.
Maar wat moet ik nu insmeren met montagepasta? Het schroefdraad van de cups, maar het crankstel zelf toch niet?
Meende ooit zoiets gelezen te hebben, maar weet het dus niet zeker.

mscheerder
Forum-lid

Gebruikersavatar mscheerder 10 okt 2011 23:51

Ik heb al een aantal keren een kraak verholpen door de snelspanners los te halen en te reinigen. Daarna niet al te strak terugplaatsen. Één korreltje zand kan al gekraak geven. Dit zou ik eerst eens checken voordat je allerlei meer ingewikkelde toeren uithaalt.
Sensa Lombardia Ultimo Ultegra

Plaats reactie