Pijn in schouder, rug en been, alles rechts
Ja dit soort belangrijke info is natuurlijk wel van belang
Oftewel, zsm naar een sportarts/fysio etc ..
En daar je gehele verhaal en klachten goed uiteggen. Tip, schrijf het gehele verhaal van te voren even op, want voor je het weet vergeet je wat! (spreek uit eigen ervaring )
Veel sterkte en laat even wat weten als je meer weet?
@prjz, zo kwam het wel over gezien de 1e reactie van de TS, maar uiteraard snap ik je goede bedoelingen!
Oftewel, zsm naar een sportarts/fysio etc ..
En daar je gehele verhaal en klachten goed uiteggen. Tip, schrijf het gehele verhaal van te voren even op, want voor je het weet vergeet je wat! (spreek uit eigen ervaring )
Veel sterkte en laat even wat weten als je meer weet?
@prjz, zo kwam het wel over gezien de 1e reactie van de TS, maar uiteraard snap ik je goede bedoelingen!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Wat mij opvalt uit je verhaal is dat je sinds maart 2010 fietst en nu 10 uur per week. Ik zou eerder voorstellen om 10 dagen rust te nemen dan 2 ritjes van 1,5 uur per week te gaan fietsen en kijken wat er gebeurd want het kan met overbelasting te maken hebben.nix schreef:Ik rijd sinds maart 2010 op mijn huidige fiets, 2 seizoenen dus zo'n beetje.
Vorig seizoen had ik regelmatig last van mijn rechterschouder en mijn rechterzij (schuin achter).
Daarbij ook met ups en downs last van mijn hamstring of bovenbeen, ook uitsluitend rechts.
Begin dit jaar fietsmeting gedaan, en mijn houding laten beoordelen/aanpassen.
Vervolgens een tijdje pijnvrij gereden, maar nu komt het steeds vaker en erger terug.
Erg irritant, en ook demotiverend. Ik heb geen idee hoe het kan komen, mijn rechterbeen is een stuk sterker dan mijn linkerbeen, toch voelt rechts vaak vermoeider aan tijdens inspanning. Heb het hele seizoen krachttraining erbij gedaan, hele lichaam incl. core stability oefeningen.
Ik fiets rond de 10 uur per week.
Wie o wie kan me de juiste richting op helpen?
Give it a shot
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Aangezien je gevallen bent kan er toch een blokkering zitten in je SI-gewricht. Is het gewricht tussen bekken en heiligbeen. Kan bij de door jou beschreven val zijn ontstaan maar zie je ook bij het verstappen van bijv. een stoeprand of traptrede. Hierdoor kan je in fietshouding toch gaan forceren en zit je misschien scheef op je fiets. Een manueel therapeut kan dit heel eenvoudig vaststellen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Je gaat straks vast een meting suggereren, echter de topicstarter geeft aan dat hij gevallen is. Dus lijkt het mij een goede stap om eerst een arts te contacteren en dan pas te gaan rommelen met een metingglorie schreef:Even een vraagje: is er ook gekeken naar je bekkenstand op het zadel en zijn er aanpassingen gedaan, zoals de plaatsing van je schoenplaatjes of het plaatsen van wiggen?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
..of een manueel therapeut....heeft meer kijk op bewegend functioneren.superrose schreef:Je gaat straks vast een meting suggereren, echter de topicstarter geeft aan dat hij gevallen is. Dus lijkt het mij een goede stap om eerst een arts te contacteren en dan pas te gaan rommelen met een metingglorie schreef:Even een vraagje: is er ook gekeken naar je bekkenstand op het zadel en zijn er aanpassingen gedaan, zoals de plaatsing van je schoenplaatjes of het plaatsen van wiggen?
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
juist en als dan problemen in het bewegings apparaat uitgesloten zijn pas gaan meten en wiggen plaatsen, want als er iets in het lichaam niet goed zit kan dat gewoon versterkt worden door de veranderingen door een meting.ceon schreef:..of een manueel therapeut....heeft meer kijk op bewegend functioneren.superrose schreef:Je gaat straks vast een meting suggereren, echter de topicstarter geeft aan dat hij gevallen is. Dus lijkt het mij een goede stap om eerst een arts te contacteren en dan pas te gaan rommelen met een metingglorie schreef:Even een vraagje: is er ook gekeken naar je bekkenstand op het zadel en zijn er aanpassingen gedaan, zoals de plaatsing van je schoenplaatjes of het plaatsen van wiggen?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
Update, voor zover ik alles heb onthouden:
Rechter schouderblad is (waarschijnlijk door compenseren verkeerde houding) minder sterk, zowel rond monnikskapsel als meer naar binnen.
Hamstringaanhechting bij de knie is overbelast, en de hamstring zelf ook. De langzame spiervezels (?), dus alleen bij relatief lange en rustige belasting.
Ik lijk verder wel recht te zijn, dus geen werveltjes ofzo. Nu naar fysio en nog een keer naar sportarts voor fietsmeting, maar dit keer naar een andere...
Rechter schouderblad is (waarschijnlijk door compenseren verkeerde houding) minder sterk, zowel rond monnikskapsel als meer naar binnen.
Hamstringaanhechting bij de knie is overbelast, en de hamstring zelf ook. De langzame spiervezels (?), dus alleen bij relatief lange en rustige belasting.
Ik lijk verder wel recht te zijn, dus geen werveltjes ofzo. Nu naar fysio en nog een keer naar sportarts voor fietsmeting, maar dit keer naar een andere...