Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Weeral een stapje verder en denk het probleem met de crank hebben opgelost. Zowel de wielen als het frame komen van bij Hongu Bikes.
Frame => FM039 Non ISP 3K Matt
Wielen => 50mm carbon clinchers 3K Matt
Qua prijzen moet ik het nog allemaal eens bekijken maar zal proberen van een kleine samenvatting te maken. maar denk zelf met de douane kosten etc erbij dat je zulke bike wel net iets meer betaald bij een LBS.
Hierbij ook een foto van het remvlak
Frame => FM039 Non ISP 3K Matt
Wielen => 50mm carbon clinchers 3K Matt
Qua prijzen moet ik het nog allemaal eens bekijken maar zal proberen van een kleine samenvatting te maken. maar denk zelf met de douane kosten etc erbij dat je zulke bike wel net iets meer betaald bij een LBS.
Hierbij ook een foto van het remvlak
Inmiddels mijn FM028 frame opgebouwd. Net een ritje gemaakt; alles goed en wel behalve de achter-derailleur. Deze lijkt iets scheef te staan...
Net eens even van dichtbij bekeken en het lijkt niet het metalen padje te zijn (met het derailleur-oog dus). Waarschijnlijk is het vlakje waar je de pad op schroeft dus enigszins scheef.
Hebben meer mensen hier last van gehad met dit frame? En een belangrijkere vraag: zijn er, naast het verbuigen van de derailleur-pad, betere mogelijkheden om dit op te lossen?
Net eens even van dichtbij bekeken en het lijkt niet het metalen padje te zijn (met het derailleur-oog dus). Waarschijnlijk is het vlakje waar je de pad op schroeft dus enigszins scheef.
Hebben meer mensen hier last van gehad met dit frame? En een belangrijkere vraag: zijn er, naast het verbuigen van de derailleur-pad, betere mogelijkheden om dit op te lossen?
Zo die fm039 is echt een mooi fietsie. Ziet er erg strak uit.En die matt k3 finish staat hem er goed.
De scheve pad heb ik ook mee gemaakt. In het oog was niet alles goed en mooi weg gefreesd. Heb toen met een klein vijltje het toch recht gekregen. Eventueel een dremel. En de pad toen ook nog iets verbogen. Is niet ideaal maar het werkte en die fiets schakelt perfect nu.
De scheve pad heb ik ook mee gemaakt. In het oog was niet alles goed en mooi weg gefreesd. Heb toen met een klein vijltje het toch recht gekregen. Eventueel een dremel. En de pad toen ook nog iets verbogen. Is niet ideaal maar het werkte en die fiets schakelt perfect nu.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"
Dank voor de tip. Ik zal weer eens verder gaan knutselen...nelus schreef:Zo die fm039 is echt een mooi fietsie. Ziet er erg strak uit.En die matt k3 finish staat hem er goed.