Hoi allemaal!
Allereerst @ Feddek: bedankt voor het plaatsen van de foto's
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
meende nog zorgvuldig gekeken te hebben hoe dat moest. Ik neem aan dat je me tegen wilt komen omdat je vermoed bij mij goed in de luwte te kunnen fietsen?? Vind het wel grappig dat je het een giga maat noemt omdat de Segal voor mijn gevoel niet een hele grote fiets is. Dat komt omdat mijn Pina c/t 66 cm was.. over giga gesproken
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Maar 63 blijft natuurlijk bovengemiddeld. Daar heb je gelijk in. Ik heb in de afgelopen jaren geleerd wat dieper te zitten en pas daardoor nu op en kleiner frame. Ik ben 1.98 en heb een binnenbeenlengte van meer dan een meter! Ik had hier ook nog wel een 66cm kunnen krijgen, maar ik wilde graag iets kleiner
@ Frank Sleck: wat ik vooral merk ten opzichte van mij Pina is dat de Segal vooral meer vooruit wil. Als ik bijvoorbeeld op te trappers sta (zonder te trappen) en het stuur bovenop vast houd, dan is de Segal stabiel terwijl mijn vorige fiets dan 'zwabberde'. Het sturen met de Segal moest even wennen: als ik instuur op het moment zoals ik dat deed met mijn vorige fiets, dan ben ik nu te vroeg. Ik denk zelf dat dat met de stijfheid te maken heeft. (Weet iemand dat??). Met het aanzetten voelt deze fiets als strak en meer als 1 geheel dan de Pina toen (de pina was mijn 1e fiets, dus heel veel referentie heb ik niet)
@ JSparie: Jij hebt een chinees zag ik?? Mooi model frame ook! Ze zijn wel redelijk exclusief inderdaad. Het frame los kost EUR 1.600,-. Dat heeft niet iedereen voor een fiets over natuurlijk.. Ik heb mijn naam dan nog op het frame laten spuiten.. Van Mark, andere werknemer van Segal, heb ik vorig jaar op bikemotion gehoord dat er best veel mogelijk is qua spuiten enzo, ander patroon et cetera, maar precies weet ik dat niet meer.
@nr071: Weinig merken bouwen frames van carbon tot hele grote maten. Ik voel me eigenlijk 'met handen en voeten' gebonden aan alu. Ergens vertrouw ik dat meer dan carbon. Nu is dit een alternatief wat qua gewicht carbon kan benaderen (natuurlijk kun je van carbon een complete fiets van <3kg maken en van magnesium waaschijnlijk niet.. maar ik bedoel dus de meer 'normale' carbon fietsen..
Nu stop ik! Voordat het nachtwerk wordt. Trusten!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)