Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

totale afstand / tijd op de tacx

marcelca
Forum-lid

marcelca 06 okt 2011 11:30

Hallo heb sinds kort een tacx fortius om lekker te kunnen trainen als de avonden korter zijn en het gewoon kl..te weer is...

NU zie ik in een ander topic het aantal uren en afstand wat iemand op een tacx / computrainer zit, kan je dit ergens zien in de software of moet je dit handmatig optellen, ik kan niet vinden waar de totalen staan.

ik heb TTS 3.5 software

tweede vraagje:

ik heb net een pyramide interval gedaan van 45 minuten, was heerlijk maar snap eerlijk gezegd niet hoe mensen aan die hoge watts komen, is dit gewoon een kwestie van veel trainen en spierkracht kweken of is dit juist veel conditie ( ik had bij de afgelopen training gemiddeld 183 watt en max 416 watt )

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 06 okt 2011 12:33

Wat weeg je?

marcelca
Forum-lid

marcelca 06 okt 2011 12:50

ik weeg 84 kg, ben 42 jaar ( als dit belangrijk is )

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 06 okt 2011 20:21

Je kan als het goed is in TTS 3.5 middels analyser zien wat je opgeslagen trainingen zijn.

De afzonderlijk trainingen kun je aan klikken en bekijken waarna je de tijd en afgelegde afstand kan zien.

Het topic werkt gewoon door je eigen inlognaam te voorzien van een rijtje underscores waarna de uren en minuten aan geeft, jou gegevens voeg je daarna in de rest van de gegevens van de laatste posting. De tijd van de daarop volgende trainingen tel je gewoon zelf op bij je tijd in de laatste post, mogelijk positie wijzigingen zul je zelf moeten verwerken door jou regel een plekje op te schuiven. Kort om zeer low tech.
enjoy the ride

marcelca
Forum-lid

marcelca 07 okt 2011 05:25

ik had idd in analyser de trainingen gevonden, maar had gehoopt dat er ook een totaal tij/afstand in zou staan en die kon ik niet vinden..

Het topic begrijp ik, is low tech maar het werkt

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 07 okt 2011 09:50

zelf gebruik ik naast de Tacx software Polar trainingsoftware, want je kan de Tacx bestanden exporteren en in de Polar software importeren.

In de Polar software hou ik een trainingsdagboek bij hierin heb je wel van dergelijke totalen per week en andere grafieken.

Dus Tacx software is hier voor niet geschikt daarvoor heb je dus een ander programma nodig, polar software is een optie maar er zijn ook andere goede programma's.
enjoy the ride

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 07 okt 2011 10:15

cannae schreef:zelf gebruik ik naast de Tacx software Polar trainingsoftware, want je kan de Tacx bestanden exporteren en in de Polar software importeren.

In de Polar software hou ik een trainingsdagboek bij hierin heb je wel van dergelijke totalen per week en andere grafieken.

Dus Tacx software is hier voor niet geschikt daarvoor heb je dus een ander programma nodig, polar software is een optie maar er zijn ook andere goede programma's.
bijv goldencheetah (freeware)
What makes the boat go faster?

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 07 okt 2011 10:38

183W bij 84kg is niet bepaald bijzonder. Wellicht lang in- en uitgereden met heel lage intensiteit? Wattage op de Tacx is ook niet meer dan richtinggevend.

marcelca
Forum-lid

marcelca 07 okt 2011 15:51

Heb wel eerst een redelijke rustige warming up gedaan dat zal het gedeeltelijk verklaren, en ben redelijk beginnend racefietser dus kan nog wel wat kracht bij...

ik zal is naar dat goldencheetah gaan kijken

Plaats reactie