Pinarello
Ik heb met veel plezier op een prachtighe Prince gereden in de kleuren wit/rood/zwart en had daarvoor een mooie Galileo. Nu konden de Dogma's me sowieso bij introductie al niet echt bekoren, maar het wordt er jaarlijks niet beter op! Voor mij geen Pina meer. Tenzij de koers drastisch gewijzigd wordt de komende jaren.
Naar mijn mening oogt de Dogma2 ook wel vrij log. De Dogma 60.1 vond ik nog wel mooi, maar noem is een alternatief voor een Pinarello?!
Bianchi wisselt om de zoveel jaar haar koers en een Amerikaan zie ik niet meer zitten. De Rosa en Wilier kunnen mij niet bekoren..
Ik ben nog zeer blij met mijn Prince!
Bianchi wisselt om de zoveel jaar haar koers en een Amerikaan zie ik niet meer zitten. De Rosa en Wilier kunnen mij niet bekoren..
Ik heb nu twee Cervelo's en de R3SL is een veel betere fiets dan de Prince. Om te beginnen een stuk lichter voor minder geld en die R3SL daalt en stuurt zo geweldig dat zelfs ik er normaal op kan dalen, een heel verschil met de (natuurlijk ook goede) Prince. Nu is dat beter van die R3 wel relatief, want inmiddels zit er een scheur in en krijg ik onder garantie een nieuwe.Stradale schreef:Naar mijn mening oogt de Dogma2 ook wel vrij log. De Dogma 60.1 vond ik nog wel mooi, maar noem is een alternatief voor een Pinarello?!
-
- Forum-lid HC
Ik geloof vanalles maar alhoewel ik geen pina fan ben daalt een prince/dogma vele malen stabieler/rustiger dan een Cervelo. gewoon een kwestie van geometrie en rijeigenschappen.
Wat is er dan zoveel schokkend anders in geometrie of rijeigenschappen ? De hoeken zijn bij Pinarello gewoon heel gemiddeld evenals de stijfheid. Dan ben ik toch wel benieuwd wat je dan met die "speciale" geometrie bedoelt.sharkman113 schreef:Ik geloof vanalles maar alhoewel ik geen pina fan ben daalt een prince/dogma vele malen stabieler/rustiger dan een Cervelo. gewoon een kwestie van geometrie en rijeigenschappen.
-
- Forum-lid HC
Dat merk je pas als je van de ene fiets op de andere overstapt en iets nogmaals doet. Een Pina heeft een redelijk relaxed karakter en "vergeeft" rijderfouten in beperkte mate (een Supersix doet dit overigens ook).Wat is er dan zoveel schokkend anders in geometrie of rijeigenschappen ? De hoeken zijn bij Pinarello gewoon heel gemiddeld evenals de stijfheid. Dan ben ik toch wel benieuwd wat je dan met die "speciale" geometrie bedoelt.
Cervelo lijkt veel meer op een Addict, ding rijdt echt als een scheermes maar je moet gewoon heel alert blijven anders heb je wel een probleem (alles reageerd iets directer).
Is geen kwestie van beter of slechter maar meer waar je voorkeur ligt.
-
- Forum-lid HC
Je kunt het dus vergelijken met een gewone wagen versus sportwagen. Als je snel wil gaan moet je ook directer en sneller reageren en dan is het wel fijn als de fiets direct volgt. Ik had een Addict en heb nu een Cervelo en merk ook geen verschil tijdens bv afdalingen, lekker strak en direct zoals het hoort. Wanneer ik een indirecter stuurkarakter wil pak ik wel een mountainbike.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, is compleet verkeerde vergelijking. Nu doe je net alsof die fietsen zwabberbakken zijn.
Een Dogma of Prince is meer dan strak genoeg alleen niet zo knalstijf als bijv een Addict of die Cervelo. Een goede daler gaat op alle vier de fietsen waarschijnlijk even hard naar beneden.
Een Dogma of Prince is meer dan strak genoeg alleen niet zo knalstijf als bijv een Addict of die Cervelo. Een goede daler gaat op alle vier de fietsen waarschijnlijk even hard naar beneden.
Less is bore