ld001 schreef:vincent75 schreef:Mag ik nog eem wat zeggen.
In het duitse wielerblad Tour van vorige maand zijn een aantal banden getest. Hieruit kwam naar boven dat het verschil tussen de langzaamste en snelste geteste band omgerekend zo'n 1.6km/h is bij 35km/h en 85kg totaalgewicht. Toch een behoorlijk verschil voor wat het waard is.
Interessant. Lijkt me wel heel veel. Na houding op de fiets zullen de bandjes wel het grootste verschil maken. De standaard Lugano's die op de CAAD 10 105 zitten heb ik nooit mee gefietst maar ik kan me er iets bij voorstellen dat deze langzaam zijn/langzaam aanvoelen. Ik zou zeggen zo snel mogelijk eraf die Lugano's. Jammer die bandjes want verder is het is een echte racebak.
Ja als je dat berekent kom je daar ongeveer op uit.
Maar ik geloof er niets van. Ik rijd veel op de MTB op de weg, het snelheidverschil racefiets en MTB is slecht een procent of 8.
Goed nieuws voor de meeste denk ik zo als er weer een mtb'er achter je zit.
En wat is nou echt het verschil tussen mijn MTB en racer.
Banden - GP4000s - racing Ralph 2.25
Druk - 8 bar - 3.5 bar
gewicht - 7.3 - 9.8
aerodynamica op de MTB zit ik 3cm meer van de grond af, drop is bij beide gelijk.
Dat allemaal is dus circa 2,5 - 3km verschil no way dat welke fietsonderdeel apart ook maar van 1 km/h verantwoordenlijk is. Als kantekening wellicht snelheden/vermogens boven de 40 a 45km/h zonder wind