Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets voor 2012

systemsepp
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:58

systemsepp 10 okt 2011 22:58

Hallo allemaal,

Komend weekend moet het maar eens gebeuren dan word er gekeken naar een nieuwe fiets voor 2012.
Ben al een tijdje bezig met een aantal merken nl: Cannondale, Storck, Apex, Scott.

Toen ik in 2009 de Storck Fenomalist zag,wist ik het. Dit word mijn volgende racebak man man wat een beest.
Na 4 Cannondale's nl de: caad 7 Optimo, Six13 (2stuks) en Systemsix wou ik wel wat anders dan Cannondale.

Gezien mijn lengte 1.96 binnenbeenlengte 96,6 cm romplengte 62,5 cm en de armlengte 74,0 cm heb ik niet veel keuze.
Dacht dat ik mijn hele leven op cannondale moest blijven rijden. Dus Storck dat zou het moeten worden.
Maar na een beetje op het net te hebben gekeken. En met name hier te hebben rondgeneusd kwam ik er achter dat zo'n Storck in de grootste maat niet de schoonheidsprijs verdient man man wat huge balhoofd. Ik op zoek naar een Storck dealer in de buurt zegt die knakker tegen mij maar jij bent helemaal geen 63 cm frame nodig je past makkelijk op dat 59 frame. Sta je dan enne kant blij (omdat ik baal van mijn lengte om een mooie fiets te kopen) en aan de andere kant twijvel.

Zoals ik al zei rijd ik al een jaar of 7 op Cannondale 63 cm. Hebben jullie nog tips?
Weet nl niet goed wat ik nu moet heb een jaar gespaard voor een mooie fiets waarop ik( als ik ingeloot word) 6x de Alp op wil knallen.

Ik hoor het wel,

Gr, Sepp.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5512
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 okt 2011 09:52

59 frame dat lijkt me wel erg klein. Al ken ik de geometrie van een storck totaal niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pdegenaar
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2010 23:44
Locatie: Zoetermeer

pdegenaar 11 okt 2011 21:13

Zelf ben ik net zo lang als jij, met bijna dezelfde maten,
Ik ben twee jaar terug over gestapt van een Cannondale naar een Kuota maat 61. In het begin was ik wat sceptisch, maar nu twee jaar later heb ik totaal geen spijt. Of de maatvoering helemaal 'juist' is weet ik niet. Ik voel me prettig op de fiets en heb nergens last van. Mijn gedachte was ook dat ik verbonden zou blijven aan Cannondale (wat trouwens geen straf is).
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg

BdK
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 okt 2011 18:31

BdK 12 okt 2011 18:54

Afgelopen 2 jaar op Apex gereden van de ploeg. Naar alle tevredenheid overigens. Zelfs dusdanig tevreden dat ik er eentje heb gehouden. Naast dat ik het een mooie fietsen vind, rijden ze goed op elk terein.
Echter is de eerste die ik zelf ook heb overgekocht niet meer verkrijgbaar en is de 2e een wat duurdere uitvoering. Deze was naar mijn gevoel wel beter bergop, maar waren ook wat minder sterk bij valpartijen en dergelijke. Gelukkig kon dit altijd wel gerepareerd worden zonder echt in te boeten op het comfort en stijfheid, maar het was wel minder mooi.
Zelf ben ik 1.88 en reed ik op een L, dus ik verwacht dat je zoizo met een XXL het wel moet redden.
Als je dus opzoek bent naar iets anders dan een cannondale kan ik deze dus wel aanraden, maar ik zou proberen aan het overjarige model te geraken. (dit was een opus 1.1 uit 2010 en de ander was een flare 1.0) Veel succes.

Plaats reactie