Tour de France 2012
Het komt echt van de website van de ASO, dus óf het is één grote hoax (als dat zo is, heeft de ASO het slim gespeeld!), óf we hebben een redelijk vlakke TdF voor de boeg. Maar om eerlijk te zijn ben ik eerder geneigd het niet te geloven. Als je ook kijkt naar de plaatjes van de website toen het er nog op stond, dan klopt het kaartje niet met de aankomstplaatsen in de lijst. Het kaartje is doodleuk die van 2011.
En een tour met maar 4 bergritten? lijkt me niet echt waarschijnlijk... Aan de andere kant: de rit naar de planche des belles filles staat als 'vlak' aangegeven, maar mag voor menigeen vast wel meetellen als bergrit(je). Want als je daar eindigt na 199km, ga je dan niet over de ballon d'alsace, of misschien zelfs ook over de grand ballon?
Een paar dingen die me opvielen: de eerste tijdrit lijkt me een geaccidenteerde tijdrit te worden. Dus niet voor de Martin's en Cancellara's, maar misschien wel voor Evans of misschien zelfs voor AC...
De rit van Pau naar Bagnere de Luchon is een exacte kopie van een rit uit 2010 (maar dan start en aankomst omgewisseld). Ergens logisch, want het is de rit over de Peyresourde, Aspin, Tourmalet én Aubisque. Aan de andere kant: zou de ASO echt een rit van 2 jaar geleden meter voor meter opnieuw rijden?
De eindplaats van de volgende dag ligt maar een paar km van Bagnere de Luchon, dus wordt er een lusje gereden, met zeer waarschijnlijk een paar van dezelfde cols er in.
Als ik langer naar het lijstje staar zullen me vast nog een paar dingen opvallen...
- edit -
Ik heb er langer naar gekeken. Etappe 3: Visé - Tournai komt langs een hoop steile ardennenklimmetjes en de dag erna wordt er gestart nét naast Roubaix... Zei iemand daar kasseien?
En een tour met maar 4 bergritten? lijkt me niet echt waarschijnlijk... Aan de andere kant: de rit naar de planche des belles filles staat als 'vlak' aangegeven, maar mag voor menigeen vast wel meetellen als bergrit(je). Want als je daar eindigt na 199km, ga je dan niet over de ballon d'alsace, of misschien zelfs ook over de grand ballon?
Een paar dingen die me opvielen: de eerste tijdrit lijkt me een geaccidenteerde tijdrit te worden. Dus niet voor de Martin's en Cancellara's, maar misschien wel voor Evans of misschien zelfs voor AC...
De rit van Pau naar Bagnere de Luchon is een exacte kopie van een rit uit 2010 (maar dan start en aankomst omgewisseld). Ergens logisch, want het is de rit over de Peyresourde, Aspin, Tourmalet én Aubisque. Aan de andere kant: zou de ASO echt een rit van 2 jaar geleden meter voor meter opnieuw rijden?
De eindplaats van de volgende dag ligt maar een paar km van Bagnere de Luchon, dus wordt er een lusje gereden, met zeer waarschijnlijk een paar van dezelfde cols er in.
Als ik langer naar het lijstje staar zullen me vast nog een paar dingen opvallen...
- edit -
Ik heb er langer naar gekeken. Etappe 3: Visé - Tournai komt langs een hoop steile ardennenklimmetjes en de dag erna wordt er gestart nét naast Roubaix... Zei iemand daar kasseien?
Laatst gewijzigd door mda1 op 11 okt 2011 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze rit gaat waarschijnlijk wel over de Madeleine, Glandon, Croix de Fer. Lijkt me een fiks aanloopje voor ze aan La Toussuire beginnen.Il Duce schreef:De rit met aankomst in La Toussuire is een loper. Geen klim waar grote verschillen zullen komen. Landis stortte er in, maar dat was niet door de zwaarte van de klim.
Wat dus ook opvalt is dat er 2 bergritten van slechts 140 km zijn. Heeft waarschijnlijk te maken met het succes van de korte etappe Galibier-AdH die dit jaar gereden werd. Toen werd er vanaf het begin gekoerst.
In de etappe vanuit Macon zit zeer waarschijnlijk de Grand Colombier, één van de zwaarste hellingen van Frankrijk.
Hopelijk heeft de organisatie net als dit jaar een aantal aankomsten met een helling in de laatste kilometers. Leuk voor de Gilbertjes en de Hushovdjes. Maar dat is nog even afwachten.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- daniel1975
- Forum-lid HC
Laten we de presentatie maar afwachten, maar als dit het echt is maken ze volgens mij een hele foute keuze. Ben benieuwd naar hun motivatie.
Less is bore
Reken er maar op dat dit het echt is. Het geruchtencircuit vooraf gaf al een dergelijke ronde aan.daniel1975 schreef:Laten we de presentatie maar afwachten, maar als dit het echt is maken ze volgens mij een hele foute keuze. Ben benieuwd naar hun motivatie.
Laten we afwachten tot de details bekend zijn. Het zou me niks verbazen als het uiteindelijk nog meevalt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan ben ik nog steeds heel nieuwsgierig naar hun motivatie......
Less is bore
Heeft er al iemand aan Wiggins gedacht? of ploegmaatje Froome?
Een ronde zoals deze kan onverwacht veel strijd opleveren omdat de renners zich niet sparen voor de komende zware ritten.
Ook vluchters zullen denken van meer kans op slagen te hebben.
Een ronde zoals deze kan onverwacht veel strijd opleveren omdat de renners zich niet sparen voor de komende zware ritten.
Ook vluchters zullen denken van meer kans op slagen te hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Jawel, ik!fiedoo schreef:Heeft er al iemand aan Wiggins gedacht?
Overigens vind ik dit nog niet zo'n rare keuze. 4-5 bergritten en twee vlakke tijdritten was in de jaren 80-90 standaard. Het is na al die klimmers rondes weer eens tijd voor wat anders.dc schreef:Wiggins!
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo gechargeerd is dat niet, dat is helaas het te verwachten scenario. Zeker als de ASO de tijdslimieten weer niet hanteert.
Less is bore
je hebt vlakke ritten en vlakke ritten... etappe 2 schijnt een gilbert etappe te zijn. Als de geruchten kloppen is de aankomst kort en steil. De volgende etappe gaat dwars door alle belgische klimmetjes. Dat mag je dan geen berg etappe noemen, maar Ik verwacht Cav daar ook niet vooraan in de finale. Dan een start net naast Roubaix, dus misschien wat kasseien... opnieuw niks voor Cav. Dus daar gaan al 3 'vlakke' etappes. En ook in de Jura / Vogezen zal het geen sprintershow worden gok ik.
Eerlijk gezegd lijkt me dit parcours des te interessanter des te langer ik er naar kijk...
Eerlijk gezegd lijkt me dit parcours des te interessanter des te langer ik er naar kijk...
Mocht deze editie tegenvallen: in 2013 starten ze op Corsica en rijden daar een paar rondjes. Het kan niet anders dan dat er dan gelijk geklommen wordt. Dus mocht het schema morgen tegenvallen kunnen we nog altijd uitkijken naar het jaar erop. Of ben ik nu erg voorbarig