![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Normaal had ik voor volgend (koers)jaar gewoon een nieuw AL frame gekocht. Maar ...
- omdat de sponsoring wegvalt komt een AL2012 frame ook al op 900€, slechts 100€ minder dan een CF frame met sponsoring. Alleen denk ik dat de AL stijver (en robuuster) is en dat de 200gram gewichtswinst bij de CF daar niet tegen op weegt.
- omdat de AL2012 in geometrie verandert is van de AL2011 twijfel ik een beetje in hoeverre die veranderingen het rijgedrag beïnvloeden. Zitbuis en bovenbuis zijn slechts 5mm korter, dat lijkt me geen probleem. Ook het 10mm kortere balhoofd is geen probleem. De balhoofdhoek is echter 0.25° groter en de zitbuishoek is 0.5° groter. Dit betekend dat de AL2012 'rechter' staat dan de AL2011. Vandaar ook de 12.5mm kortere wielbasis. Ik heb er geen idee van of dat de sportieve rijeigenschappen beïnvloed. Daarom komt de CF weer in de kijker omdat de geometrie hiervan identiek is aan de AL2011.
pff ... waarom hadden ze het nu niet gewoon gelaten zoals het was
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)