Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

MatthijsRoskam
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2011 10:58

MatthijsRoskam 09 okt 2011 13:01

Hoi iedereen,

Laat ik mij ook even voorstellen, mijn naam laat zich denk ik wel raden. Ben 29 jaar (paar maandjes verwijderd van 30 :(), kom uit Hoogvliet (Rotterdam) en sinds een paar maanden fanatiek aan het fietsen.
Ik ben begonnen op een Hollandia Aero (extreem budget) om te kijken of het wel wat voor me was. En wat blijkt, het bevalt erg goed!

Na een budget vast gesteld te hebben en gaan zoeken ben ik gister bij Moozes in België langs geweest en na een uur passen en meten een mooie fiets besteld.
Het betreft de Boreas (in blauw/zwart) met Ksyrium Elite wielen en een Ultegra Triple set erop. (wil volgend jaar gaan klimmen)

Kan niet wachten tot hij er is! (3 weken levertijd)

Ben medelid geworden in de zoektocht om info en omdat ik m'n fietscomputer maar niet werkend kreeg. Wat blijkt een batterij kan ook verkeerd om in de sensor zitten :oops:

Poppy
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 sep 2011 14:04
Locatie: Maastricht

Poppy 10 okt 2011 10:42

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Hans, 39 jaar oud, en ik woon in Maastricht. Ik fiets al enkele jaren met MTB en de laatste jaren meestal met de renfiets. Vanwege kleine kinderen fiets ik de laatste jaren niet zo veel. Dat probeer ik op te vullen door veel te lezen over fietsen en natuurlijk door me bij dit forum te melden :D

Met vriendelijke groet,
Hans

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 12 okt 2011 20:26

Hallo fietsfanaten!!

Mijn naam is Ron en ik woon in Almere. Ik ben altijd druk geweest met hardlopen, van 10 km tot marathon, maar vind het nu weer eens tijd voor iets anders naarst het hardlopen. Heb lang getwijfeld tussen een mountainbike en een racefiets. In mijn jeugd,een jaartje of 20/25 geleden, regelmatig op de racefiets gezeten en omdat ik toch meer een duursporter ben, heb ik besloten om een racefiets te kopen. Wil er voornamelijk recreatief op gaan fietsen en af en toe mee naar mijn werk, enkele rit 35 km.
Om eerst weer eens te kijken of het fietsen mij bevalt wil ik het rustig gaan opbouwen voor wat betreft het materiaal. Vandaar dat ik mij richt op een fatsoenlijk frame met een redelijke afmontering( minimaal de 105??), het budget is max 1100/1200 euro voor de fiets! Afmontering kan ik dan altijd nog opwaarderen, dacht ik zo!
Heb al veel gelezen, prijzen vergeleken etc. Bij ons in Almere kan ik geen fatsoenlijke fietsenmaker vinden die meerdere merken en meerdere types heeft staan, vandaar dat ik aanstaande zaterdag een langs De Vos in Zwanenburg wil gaan. Zij hebben volgens mij een behoorlijke keuze en ik zie daar een hoop 2011 fietsen staan tegen aantrekkelijke kortingen.
Waarom mij aanmelden op dit forum? Gewoon omdat het kan!! :lol: Nee hoor, mijn indruk is dat ik hier veel info kan vinden die mij kunnen helpen met het maken van mijn keuze!

Alle tips zijn welkom en wie weet kan ik ooit 1 van jullie bijhouden en fietsen we eens samen!! ;)

DutchF
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 sep 2011 14:48

DutchF 16 okt 2011 16:38

Hallo,

Ik lees al wel een tijdje mee en ik heb inmiddels ook dmv een topic hier op het forum een racefiets gekocht, maar ik heb mezelf hier nog nooit voorgesteld. Dus bij deze.
Mijn naam is Ruben en ik kom uit het geweldig saaie Zwijndrecht (NL).
Ik heb een paar weken geleden een Bulls Raptor ltd gekocht en daar heb ik nu ongeveer 50km mee gefietst. Nog niet echt veel, maar dat is met een rede.
Hij heeft al gelijk een week bij de FM gestaan, omdat hij een kapotte achterderailleur had. Was een sora, net als de rest van de fiets trouwens. Maar de achterderailleur is inmiddels dus vervangen voor een Ultegra. Ook heb ik er tijdelijk normale pedalen (godslastering, maar voorlopig even beter) op laten zetten en een bidonhouder. Naarmate ik langer fiets ga ik de spd pedalen er zeker weer op zetten hoor, wees gerust :)

Anyways ik hoop hier een goeie infobron aan te hebben en vooral veel leuke verhalen te lezen.


EDIT: Ohja. Het belangrijkste og vergeten: Ik ga fietsen om af te vallen en om er een leuke hobby van te maken met in de toekomst misschien een aantal deelnames an leuke tochten.

mrprancer
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2011 18:54

mrprancer 23 okt 2011 22:26

hallo
Ik ben hendrik een 38 jarige Amsterdammer die het fietsen ontdekt heeft via een vriendin die nogal enthousiast was na dat ik haar na 3 jaar weer zag.
Heb via via een te grote mountain bike gekregen (60 frame maat ben 1.83) om met te spelen en heb er ondertussen kojaks en SPD SL pedaaltjes op gezet.
Ik hoop via mijn nieuwe werk binnenkort de trotse eigenaar van een cannondale CAAD8 of Cube peloton te zijn.
De afgelopen maanden rustig begonnen met 1 tot 2 uur rondjes door het amsterdamse bos en fiets nu af en toe naar zandvoort.

Ben erg blij met alle info die hier te vinden is.

Olaandico
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 okt 2011 19:48

Olaandico 25 okt 2011 20:02

Hoi,
ik zat eerder ook al op dit forum, maar ik kon na de vernieuwing niet meer inloggen. Toen had ik de naam Olandico. Vraagje: hoe kan ik een foto in een bericht plaatsen. Met vriendelijke groet,

Huub

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 25 okt 2011 20:58

Link van de foto kopiëren. Als de foto op je harde schijf staat, even ergens uploaden, en dan de link kopiëren.
Vervolgens in je bericht op het 'img' knopje duwen (druk op 'volledige gebruiker' om die opties te zien) en tenslotte
de link plakken precies waar de cursor staat. Et voila!

jsp64
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 sep 2011 20:06
Locatie: Maassluis

jsp64 07 nov 2011 08:28

Hallo,
had ik gehoopt no. 1000 te zijn, maar goed:

ik ben Jack (JSp64), Maassluis
en ja: de 64 (inderdaad) staat voor mijn geboorte jaar.

ooit begonnen op een Raleigh Team Peter Post replica (met Suntour afmontage), rijd ik nu:
's zomers een Wilier Izoard (Campagnolo Chorus/ Centaur), en
voor de winter heb ik sinds kort een Merida Team Cyclecross, (Campagnolo Veloce)

de fieten heb ik zelf opgebouwd, en het onderhoud doe ik zo veel mogelijk zelf
ik heb dan ook de meeste belangstelling voor de technische forums.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 09 nov 2011 14:01

Goed bouwjaar Jack, welkom op dit forum !

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 13 nov 2011 09:18

Mijn naam is Patrick, ik maak mijn fietskilometers rond Amsterdam, ben 29 jaar en werkzaam in de luchtvaart.
De eerste keer dat ik op een racefiets zat was ik 14, dus al een tijdje geleden. Ik ben ooit begonnen op een veel te kleine Giant Speeder Lite, de racefiets van mijn moeder. Op mn 16e voor mn verjaardag een oude zwarte Gazelle Tour de l'Avenir gekregen waar ik al mn zakgeld en spaarcentjes in heb gegooid om m weer op te knappen. Ik heb daarmee flink wat kilometers gemaakt, samen met mn pa. Op mn 18e kreeg ik voor mn eindexamen een Mammoet Sintesi, afgemonteerd met Shimano 105.
Helaas na mn 18e een periode gehad dat ik weinig heb gefietst, ivm opleidingen enzo. Vanaf mn 24ste ben ik weer lekker bezig, met dit jaar ongeveer 11.000km's en weken met 5 à 600 km's. Ik fiets geen wedstrijden oid, ben meer iemand voor toertochten en cyclo's.
Ik heb nu een Stevens Aspin uit 2009, geupdate met Shimano 6700 en dura ace wieltjes, en voor het slechte weer een FM028 uit China afgemonteerd met Shimano 6600.
Planning voor volgend jaar: trainingsweekje in de Vogezen, fietsvakantie in de Alpen met wat maten, de Marmotte, en wat cyclo's en toertochten in de Ardennen :D

Kevindish
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2011 09:23

Kevindish 16 nov 2011 09:44

Hallo wielerliefhebbers,

ik ben Kevin Pieters, 22 jaar en wonend in het mooie Zuid-Limburg.
Ik ben mijn studie Commercieel Management aan het afronden en hoop hier begin 2012 mee klaar te zijn. Momenteel doe ik mijn eindstage bij Tehava BV, de distributeur en importeur van mid- en high end fietsen en fietscomponenten gericht op de specifieke sportieve race- en mountainbikemarkt en licentiehouder van het carbon high-end merk ISAAC en sinds kort componenten- en accessoiremerk TRIVIO. Mijn afstudeeropdracht is gericht op dit laatst genoemde merk.

Ik ben zelf een recreatieve fietser die de Limburgse heuvels induikt op het moment dat ik tijd en zin heb. Voor aan tijd schort het bij mij helaas vaak. Meestal maak ik mijn tochten alleen. Voor dit jaar staat de teller op 1725 km. Hoogtepunten die ik tot nu toe heb meegemaakt zijn twee deelnames aan de AGR-toertocht. Ik fiets op een Specialized Allez Sport uit 2009. Naast het feit dat ik zelf fiets, volg ik ook het complete wielerseizoen van januari tot oktober met veel plezier.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 16 nov 2011 18:07

Goeieavond, ik kom me ook maar eens voorstellen.

Ik heet Joey v/d Heuvel en ben 22 jaar oud. Ben zo ongeveer 5 jaar fiets technicus en sinds 1 maand aan het race fietsen geslagen. Ben begonnen op een Giant ( Cadex carbon / alluminium ) en heb gister een Jan Janssen Quadra besteld met Ultegra dubbel. Standaard wordt ie geleverd met Mavic Aksium wielen, maar die heb ik vervangen door Ksyrium Equipe wielen ( in het wit ).

Ik hoop hier me vak kennis uit te breiden en uiteraard ook te delen.

Plaats reactie