Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

goeti
Forum-lid

goeti 02 sep 2011 21:44

Als ik een koers rijd die ik op geslagen heb in mijn garmin krijg ik geen pijltjes en afstand tot aan een kruispunt te zien die ik moet afslaan ( vb 100m en pijl naar rechts )
is dit mogelijk ?

lunitic
Forum-lid

lunitic 11 okt 2011 17:53

De garmin van mijn maat wordt sinds kort niet meer herkent op zijn computer. Gisteren getest op mijn computer maar ook daar werkt het niet. Kabeltje is wel goed. Na het aansluiten gaat hij wel de batterij opladen maar verder niks.

Iemand een idee waar dit door komt?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 okt 2011 13:53

Heeft hij de training wel beëindigd? Want de computer "pakt" de Garmin pas als de huidige training beëindigd is.

lunitic
Forum-lid

lunitic 16 okt 2011 18:59

Ja de training is wel beeindigd. Het lijkt mij te maken te hebben met iets in de garmin zelf. misschien een software fout ofzo?

rocinante
Forum-lid

rocinante 16 okt 2011 20:48

Jongelui, hopelijk weet iemand het antwoord. Ik heb wat gezocht op het internet maar het antwoord nog niet gevonden. Ik heb sinds kort problemen met de accu / batterij van mijn 705. Wat is het geval: als ik de garmin uit zet loopt deze binnen enkele dagen toch helemaal leeg. Erg vervelend als je net op de fiets wilt stappen. Is het dan een kwestie van de accu vervangen of is er iets anders aan de hand? Alvast dank.

michiel_
Forum-lid

michiel_ 16 okt 2011 23:24

Ik gebruik nu circa 1,5 jaar een Garmin 705 naar volle tevredenheid. Echter heb ik sinds een half jaar last van het feit dat bij het berekenen van een route die vooraf gemaakt is in bikeroutetoaster of een vergelijkbaar programma, de Garmin onder het berekenen uitvalt. Soms moet ik wel tot 5 keer de Garmin aanzetten om de route uiteindelijk te kunnen fietsen. Ik heb hier last van sinds de update naar 1.3.

Zou dit er iets mee te maken hebben, of moet ik het elders zoeken.
Ik hoop dat jullie raad weten.

alwarrior
Forum-lid

alwarrior 24 okt 2011 17:48

Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad: soms bleef de garmin op het "route bereken schermpje" staan en soms viel hij helemaal uit. En in die tijd waren er af en toe nog wel meer onverklaarbare dingen. Bij mij heeft het geholpen eens flink op te ruimen. History opgeruimd (lees: backup gemaakt op de pc thuis) en een hele trits routes ook naar de pc. Op de Garmin alleen een 'werkvoorraad" aan routes (dwz alleen van het gebied waar ik de komende tijd fiets). Ik geloof dat ik ook nog een (softe) reset gedaan heb. Sinds die tijd eigenlijk geen last meer.

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 24 okt 2011 18:46

Van de ene op de andere dag start Garmin Training Center niet meer op, TC van de pc verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd maar helaas.
Ik vermoed ergens een foutje in winddoos maar misschien weet iemand anders wel raad? (zie foutmelding)

Afbeelding
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 06 dec 2011 20:52

Ik heb even een vraagje.
Ik bezit al een tijd een garmin edge, ik had de cadans/snelheidssensor eerst op m'n racefiets, toen op mtb maar nu ik met schema's train(voornamelijk op de race) had ik hem weer omgezet.
De eerste keer dat ik hem erop zetten deed snelheid en cadans het gewoon, toen daarna niet meer, ik dacht dat het aan m'n batterij lag dus nieuwe erin en ik hoopte weer te gaan,
maar tot op heden niets.
Dan start ik de garmin op en zegt hij van cadanssensor gevonden, dan wil ik gaan trainen en doet hij niets meer.
Als ik dan de resetknop op de sensor in druk en wiel en crank draai geeft de sensor gewoon aan(roodlichtje voor cadans en groen voor snelheid) dat de magneten het doen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

vdsb007
Forum-lid

vdsb007 08 dec 2011 12:30

timbo16 schreef:Ik heb even een vraagje.
Ik bezit al een tijd een garmin edge, ik had de cadans/snelheidssensor eerst op m'n racefiets, toen op mtb maar nu ik met schema's train(voornamelijk op de race) had ik hem weer omgezet.
De eerste keer dat ik hem erop zetten deed snelheid en cadans het gewoon, toen daarna niet meer, ik dacht dat het aan m'n batterij lag dus nieuwe erin en ik hoopte weer te gaan,
maar tot op heden niets.
Dan start ik de garmin op en zegt hij van cadanssensor gevonden, dan wil ik gaan trainen en doet hij niets meer.
Als ik dan de resetknop op de sensor in druk en wiel en crank draai geeft de sensor gewoon aan(roodlichtje voor cadans en groen voor snelheid) dat de magneten het doen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Niet echt maar wat ikzelf ondervonden heb is dat als de sensor te dicht staat een en ander niet werkt.
Dit is wat een fietsmaat heeft gedaan: "Tijdens het rijden op de weg vertekende snelheid, magneetje verplaatst uit het center naar achtersnelheidsaanduiding terug oke"
Succes
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 08 dec 2011 15:55

Ik zal het is gaan proberen van de week.
bedankt voor de tip alvast.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

trifox
Forum-lid

trifox 28 dec 2011 18:48

volgend probleem:
nu ik met een powertap rij, bepaald dit wiel de snelheidsmeting en afstand op mijn edge705. Ik wil echter de GPS-meting hebben. Hoe moet ik de Garmin instellen om de powertap uit te schakelen inzake snelheids- en afstandsmeting?
bij fietsprofiel heb je de keuze uit "auto" en "zelf". Als "auto" staat voor GPS-meting staat dit aangevinkt maar toch neemt de powertap over. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Plaats reactie