Rose (voorheen Red Bull)
Vandaag nog op de valreep een Red Bull carbon SL besteld. Waren op 1 dag uitverkocht, aktie van 20 %
Laatst ben ik zo de X-Lite misgelopen.
Blijf ze toch mooier vinden dan de Rose versie.
Ik zal nu nog wel een paar maand geduld moeten hebben.
Laatst ben ik zo de X-Lite misgelopen.
Blijf ze toch mooier vinden dan de Rose versie.
Ik zal nu nog wel een paar maand geduld moeten hebben.
- r.hilferink
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54
Gisteren heb ik mijn nieuwe (oude 2010 model) Red Bull Pro SL 3000 kunnen ophalen die ik twee weken geleden in de winkel had besteld. Het was de allerlaatste shiny black in maat 63cm die ze nog op voorraad hadden dus vandaar dat e.e.a. zeer snel ging. Gelukkig maar want vandaag was het topweer om nog eens lekker van de fiets te kunnen genieten.
Bij afleveren heb ik een kras op de bovenbuis geconstateerd. Hierover echter meteen met de hoofdverkoper nette afspraken kunnen maken. Ik had verschillende mogelijkheden: 1. ze zouden de kras proberen weg te werken wat echter even zou duren. 2. ik zou het frame kunnen wisselen met de nieuwe Rose Pro SL en tegen bijbetaling tegen een Pro RS. 3.Ik zou met onderdelen gecompenseerd kunnen worden. 4. er zou een bedrag van de aanschafprijs afgaan.
Aangezien ik deze Red Bull gewoonweg een mooie fiets vind, ik geen zin had om zonder fiets huiswaarts te keren, de nieuwe Rose Pro SL minder "goed" is dan de Red Bull Pro SL (de RS is feitelijk de duurdere opvolger) en ik geen zin had in bijbetalen, ik geen onderdelen nodig had, heb ik gekozen voor een financiele vergoeding. De kras ga ik thuis wel een keer proberen weg te werken. Ik zullen ongetwijfeld nog wel meer gebrukssporen op komen.
Nu moet ik alleen nog een keer terug om de voorvork op lengte te laten zagen. Dat doe ik denk ik wel de 500-1000 km check.
Vandaag genoten van een superfijne fiets. Ook de overgang van Ultegra 9-speed (compact) naar Ultegra 10-speed (triple) was super. Wat schakelt dit strak.
Foto:
Bij afleveren heb ik een kras op de bovenbuis geconstateerd. Hierover echter meteen met de hoofdverkoper nette afspraken kunnen maken. Ik had verschillende mogelijkheden: 1. ze zouden de kras proberen weg te werken wat echter even zou duren. 2. ik zou het frame kunnen wisselen met de nieuwe Rose Pro SL en tegen bijbetaling tegen een Pro RS. 3.Ik zou met onderdelen gecompenseerd kunnen worden. 4. er zou een bedrag van de aanschafprijs afgaan.
Aangezien ik deze Red Bull gewoonweg een mooie fiets vind, ik geen zin had om zonder fiets huiswaarts te keren, de nieuwe Rose Pro SL minder "goed" is dan de Red Bull Pro SL (de RS is feitelijk de duurdere opvolger) en ik geen zin had in bijbetalen, ik geen onderdelen nodig had, heb ik gekozen voor een financiele vergoeding. De kras ga ik thuis wel een keer proberen weg te werken. Ik zullen ongetwijfeld nog wel meer gebrukssporen op komen.
Nu moet ik alleen nog een keer terug om de voorvork op lengte te laten zagen. Dat doe ik denk ik wel de 500-1000 km check.
Vandaag genoten van een superfijne fiets. Ook de overgang van Ultegra 9-speed (compact) naar Ultegra 10-speed (triple) was super. Wat schakelt dit strak.
Foto:
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
heel mooi speelgoed !!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 06 jul 2011 19:26
heb net nog gemaild met iemand van Biketown en die zegt dat die nieuwe voorvork bij het 2012 model
geen voelbaar/merkbaar verschil geeft tov de 2011 voorvork... Dus tja, of dat het dan waard is...
geen voelbaar/merkbaar verschil geeft tov de 2011 voorvork... Dus tja, of dat het dan waard is...
Heb met Rose gemaild: de nieuwe Rose Xeon-frames zijn vanaf januari of februari 2012 te koop. Heb gevraagd of de technische specificaties wel al beschikbaar zijn. Komen helaas ook dan pas op de site te staan. Dus mocht iemand op de BikeMotion of zo al wijzer worden...
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 aug 2009 14:09
wat zijn de reacties na bikemotion op de nieuwe rose xenon collectie?
(ik kon er jammergenoeg niet bijzijn)
(ik kon er jammergenoeg niet bijzijn)
- emiel_de_vlas
- Forum-lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 06 sep 2011 21:38
En daar is ie: http://www.rose.nl/artikel/rose-xeon-rs ... aid:547336" onclick="window.open(this.href);return false;
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5538
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Hmm de mat zwarte versie met ultegra ziet er geweldig uit, maar het doet me ergens aan denken. Drie keer raden: Dit is het antwoord van Rose op de ultimate al van canyon. Bijna exact dezelfde afmontage, voor ongeveer dezelfde prijs. ( in de canyon zitten voor de 50 euro minder dan ook equipe wielen ipv de elite bij Rose ) De geometrie ziet er ongelofelijk vergelijkbaar uit, al zijn er van de xeon nog geen tabellen op de site. Tjah en ik moet nog zeggen dat hij bij Rose nog mooier is ook, komt vooral door die zwarte belettering. Maar dat is nu een kwestie van smaak.
Zelfde OEM fabriek??
Zelfde OEM fabriek??
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Deze ook bekeken op bikemotion.
Op dat moment was de canyon AL nog mn eerste keuze. Wat ik bij het rose frame mooier vind is dat de afstand tussen voorwiel en schuine buis van het frame veel kleiner is.
Op dat moment was de canyon AL nog mn eerste keuze. Wat ik bij het rose frame mooier vind is dat de afstand tussen voorwiel en schuine buis van het frame veel kleiner is.