Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wat dragen jullie in de winter tussen +5 en -5 ?

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 28 aug 2011 20:14

Veel hetzelfde als hier boven. Enkel een langebroek MET zeem en windstopper. Verder bevallen gewone overschoenen mij totaal niet. Ik tape de voorkant van m'n schoenen dicht, en dan een coversock/belgianbootie eroverheen.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 28 aug 2011 21:11

Welke handschoenen raden jullie aan. Ik hoor vaak dat Roeckl goed is maar welk type ?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 28 aug 2011 21:18

Inderdaad Jeroen, vorig jaar op een paar vorstige ritjes ook de neuzen van mijn schoenen en de luchtgaten in de zool dicht getaped. IDEAAL!!!
Ben zo eindelijk van mijn koude voeten af!
Voor erover heen heb ik een paar te grote dikke sokken gekocht waar ik een gat in heb geknipt voor de cleat en die trek ik er dan weer over mijn schoenen heen.
Weet niet wie die tip op het forum had gegeven, maar voor mij was het een gouden tip!

eelcoz

eelcoz 28 aug 2011 23:10

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.

hd
Forum-lid

hd 29 aug 2011 22:09

Het is inderdaad werken met lagen. Zelf heb ik trouwens bijna nooit meer dan 2 lagen aan, ook 's winters niet.
Als je blijft fietsen houd je je zelf snel warm. Ga hierin mee met wat Robbebopper aangeeft.

Moet ik wel aantekenen dat als het echt onder nul is ik alleen nog ATB. Met ATB-en in het bos
is het toch altijd iets behaaglijker.

Die 2 lagen betreft dan een dikker thermoshirt met col plus een winddichte (winter)jas.
Qua broek een dikkere broek met windstopper aan de voorzijde.
Die winddichte lagen zijn wel een must voor mij. Wil niet meer terug naar de tijd dat ik dat nog niet had.
Voorkomt toch de tintelplekken, die timofietst noemt.

Verder is mijn ervaring dat voeten, handen en hoofd dan het pijnpunten worden. Dus goede overschoenen,
handschoenen en muts. Zou ik de weg op gaan onder nul, dan zou ik ook een bivakmuts overwegen.

farelli
Forum-lid

farelli 29 aug 2011 22:36

Ik heb altijd twee lagen aan, ook in de zomer. :P
En in het bos op de MTB scheelt imho aanzienlijk met op de weg.
Mijn kledij komt overeen met wat de meesten aangeven. Wel meestal lange broek met zeem en windbreker. Deze winter wil ik bij extremere kou eens experimenteren met een soort skihandschoenen die ik gekocht heb. Moet nog wat verzinnen voor mijn voeten want die blijven bij echte kou toch wat kwetsbaar. Ondanks diverse overschoenen en sokken. Misschien toch eens naar winterschoenen gaan kijken.
Potverdorie, het is nog wel zomer.
Laatst gewijzigd door farelli op 31 aug 2011 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

hd
Forum-lid

hd 30 aug 2011 17:09

body schreef:Welke handschoenen raden jullie aan. Ik hoor vaak dat Roeckl goed is maar welk type ?
Heb net Gore Countdown aangeschaft voor de winter. Nog niet geprobeerd, maar eerste indruk is goed, een vriend van mij heeft de afgelopen winter er mee gefietst: is tevreden, warm en waterdicht.
Alleen omdat de pasvorm persoonlijk is, zou ik wel zelf passen.

rammie
Forum-lid

rammie 30 aug 2011 23:00

farelli schreef:Ondanks diverse overschoenen en sokken. Misschien toch eens naar winterschoenen gaan kijken.
Poverdorie, het is nog wel zomer.
Ik fiets onder de +5 met mijn lange ski sokken van Salomon aan en de gouden tip was voor mij ook daarbij de ventilatiegaatjes van mijn gewone schoenen 's winters even afplakken! Als het maar droog is maakt kou niet echt uit denk ik.
Als je een rondje gaat fietsen, heb je altijd voor driekwart wind tegen...

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 aug 2011 08:47

Ik heb van gore de dunne handschoenen met windstopper en daaroverheen draag ik een andere dunne handschoen van fleece, zo heb ik wel het gevoel met mijn fiets en kan ik schakelen enzo, maar heb ik ook warme vingers.
Mijn voeten: gewoon simpel overschoentje, die van sidi met wat vilt aan de binnenkant en windstopper erin. Met crossen draag ik gewoon schoenen met een boterhamzakje erin. Vorig jaar was ik met 1 voet door het ijs gezakt en die was nat, niets van gevoelt.
Wat voor mij heel belangrijk is is een buff die ik voor mijn mond kan doen, ik kan niet tegen de koude lucht en word dan snel ziek of krijg het benauwd.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

belgiumman
Forum-lid

belgiumman 22 okt 2011 18:13

Buff..............

is dit dan gewoon het sjaaltje van Buff of eerder het combi polar van buff?

http://www.buff.eu/en/BEL/products/-/c/H/s/A/f/8

tosstheboss
Forum-lid

tosstheboss 22 okt 2011 21:32

Check out onderstaande link.
Ik heb er zelf nog totaal geen ervaring mee, maar ben wel erg geintreseerd.
Zeker de toewarmer en de footwarmer lijkt mij een simpele aanvulling voor het winterseizoen.
lijkt erop dat alle producten ook voor wielrennen te gebruiken zijn.

http://www.warmers.com/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
op een waterfiets kom je ook vooruit

alwarrior
Forum-lid

alwarrior 22 okt 2011 21:38

Winterspullen die mij heel erg goed bevallen zijn:
- ondershirt (Craft) met windblokker: het scheelt een stuk dat de wind er niet door waait
- Gore helm mustje met windblokker (ook hier: scheelt enorm dat de wind er niet door waait; zitten ook over de oren, dus geen koude oren meer)
- wintersokken
- winterschoenen van Shimano met overschoen van BBB (schijnt dat een binnenzooltje ze nog een stuk warmer maakt)
- winterhandschoenen (giro; van die handschoenen waar je vingers 2 aan 2 inzitten)

Met deze uitrusting (gecompletteerd met een winterjack van Northwave en een lange Ultima overbroek over mijn gewone fietsbroek) fiets ik tot 0 graden of net iets er onder. Op deze manier kan ik een 60 tot 100 km fietsen. Op den duur wel koude vingers (ik ben erg gevoelig voor koude vingers)

Plaats reactie