Hallo allen!
Ik zit sinds vandaag in dubio over de aanschaf van een nieuwe fiets. Na een lange tijd van wikken en wegen ben ik er in ieder geval uit dat ik voor de Via Nirone ga. Ik ben vandaag bij de FM geweest en zit nu met 2 potentiële keuzes.
1)De Bianchi Via Nirone 2012 Tiagra voor €880; wat bij de 2012 Tiagra versie interessant is dat het voor het eerst in de Tiagra geschiedenis nu een 10 speed is.
Verder zijn alle specs te vinden op http://www.bianchiusa.com/bikes/coast-t ... -7-tiagra/ (normale bianchi site heeft kuren)
Ps de Tiagra van 2011 is al uitverkocht bij Bianchi.
2)De Bianchi Via Nirone 2009 105 voor €950; wat hier interessant is dat zowel de voor en achtervork van carbon zijn. Verder kan ik er helaas haast geen informatie meer over vinden, misschien kan iemand mij hierover bijpraten. Volgens mij gaat het hier helaas om een duo en geen triple (zou jammer zijn),
Verder ben ik benieuwd naar de reacties.... 105 vs tiagra...... 2009 vs 2012.... 2x carbon vs 1x etc etc etc.
Ik hoop deze week de knoop te kunnen doorhakken.
2009 vs 2012 dubio
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12 jun 2011 18:51
Weet je ook waarom Bianchi van een carbon/alu frame naar een alu frame is gegaan?
En is de 105 van 3 jaar geleden niet gewoon de tiagra van nu?
Het zal weinig verschil maken denk ik.
Hier is nog een link van die bianchi uit 2009
[url]http://www.bianchiusa.com/archives/09-b ... -comp/[url]
En is de 105 van 3 jaar geleden niet gewoon de tiagra van nu?
Het zal weinig verschil maken denk ik.
Hier is nog een link van die bianchi uit 2009
[url]http://www.bianchiusa.com/archives/09-b ... -comp/[url]
Ik meen dat dit al in 2010 is gebeurd. Overigens waren er daarvoor ook al Via Nerone's met alleen een carbon voorvork. Die van mij van 2007 bijvoorbeeld.
Was het niet zo dat een tijdlang de goedkopere uitvoeringen geen carbon achtervork hadden en de duurdere wel?
Verder denk ik dat de positionering van de Via Nerone tov de andere modellen hierin een rol speelt. Maw de introductie van de Infinito en, meer nog, die van de Impulso.
Dit is ook af te leiden van de aangeboden afmontage. Vorig jaar nog Ultegra als hoogste, nu Tiagra (binnen Shimano dan).
Was het niet zo dat een tijdlang de goedkopere uitvoeringen geen carbon achtervork hadden en de duurdere wel?
Verder denk ik dat de positionering van de Via Nerone tov de andere modellen hierin een rol speelt. Maw de introductie van de Infinito en, meer nog, die van de Impulso.
Dit is ook af te leiden van de aangeboden afmontage. Vorig jaar nog Ultegra als hoogste, nu Tiagra (binnen Shimano dan).
Het gaat er natuurlijk om wat jij wilt. Ik heb meer racefietsen en laat dit meewegen in een keuze.Hispeed schreef:Maar welke zou jij nu kiezen?
Allereerst: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2909
Ik weet niet welke maat je hebt...
Maar een poging: ik vind comfort wel belangrijk. Alu is keihard en carbon achter-en voorvork helpen dat wat op te vangen. Op grond hiervan zou ik, binnen jouw gestelde keuzemogelijkheden, kiezen voor het frame van 2009. Voor een eventuele toekomstige inruil maken die paar jaar niet echt veel uit. En worden waarschijnlijk gecompenseerd door de carbon achtervork.
Tsja, ik ben nog van de tijd dat je met 2x 6 versnellingen de Pyreneeen opging.
Meer kransjes is makkelijker en je komt beter uit met je kettinglijn.
Eigenlijk kun je iets pas missen als je het hebt gehad.
Meer kransjes is makkelijker en je komt beter uit met je kettinglijn.
Eigenlijk kun je iets pas missen als je het hebt gehad.