Onderzoek
eigenlijk is de edge500 al behoorlijk ver.
- verticale snelheid (hoogtemeters per uur)
- mogelijkheid om data te loggen (zelf kiezen welke parameters te loggen zijn)
- mogelijkheid om zelf parameters te creeren
betere software erbij
- verticale snelheid (hoogtemeters per uur)
- mogelijkheid om data te loggen (zelf kiezen welke parameters te loggen zijn)
- mogelijkheid om zelf parameters te creeren
betere software erbij
-
- Forum-lid HC
Niet geheel onbelangrijk is de prijs die de computer mag kosten. Als ik 100 euro uit wil of kan geven zal ik andere eisen hebben dan wanneer ik 500 euro kan uitgeven.
Denk dat daarbij het belangrijkste is dat de computer betrouwbaar moet zijn, dat alle functies die erop zitten ook echt goed werken.
Maar voor mij niet zo'n hele dure, dus ben ik tevreden met de functies op mijn cs200cad. Daar kijk ik naar mijn hartslag in combinatie met mijn cadans, en aan het eind van de rit zie ik de afstand en tijd.
Denk dat daarbij het belangrijkste is dat de computer betrouwbaar moet zijn, dat alle functies die erop zitten ook echt goed werken.
Maar voor mij niet zo'n hele dure, dus ben ik tevreden met de functies op mijn cs200cad. Daar kijk ik naar mijn hartslag in combinatie met mijn cadans, en aan het eind van de rit zie ik de afstand en tijd.
Beste,
Maakt het voor je onderzoek niet uit welk soort fietser welk soort antwoord geeft? Mijn moeder heeft totaal andere informatiebehoefte dan mij, toerfietser. En dan hebben we het over een profwielrenner nog niet gehad.
En op mijn woon-werkfiets wil ik andere dingen weten dan op mijn MTB of racefiets. En het cafebarrel wil ik niks op.
Kortom, ik denk dat je een boel info krijgt maar er zo verder niet veel mee kan.
Maakt het voor je onderzoek niet uit welk soort fietser welk soort antwoord geeft? Mijn moeder heeft totaal andere informatiebehoefte dan mij, toerfietser. En dan hebben we het over een profwielrenner nog niet gehad.
En op mijn woon-werkfiets wil ik andere dingen weten dan op mijn MTB of racefiets. En het cafebarrel wil ik niks op.
Kortom, ik denk dat je een boel info krijgt maar er zo verder niet veel mee kan.
Kan me ook niet voorstellen dat hier iets bruikbaars uit komt.
mannen (en vrouwen) toch , ipv al dat geleuter en ipv naast de kwestie te antwoorden doe dan toch gewoon wat dat meisje vraagt:
afstand, tijd,max en gemiddelde snelheid, hartslag ( max en gem ) en hoogtemeting (max, totaal gereden hoogte, stijgingspercentage) en ook zeer belangrijk de gebruiksvriendelijkheid.
afstand, tijd,max en gemiddelde snelheid, hartslag ( max en gem ) en hoogtemeting (max, totaal gereden hoogte, stijgingspercentage) en ook zeer belangrijk de gebruiksvriendelijkheid.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
- Max snelheid
- gemiddelde snelheid
- huidige snelheid
- huidige hartslag
- gemiddelde hartslag
- huidige trap frequentie
- gemiddelde trap frequentie
- hoogtemeter
- stijging percentage
- je moet het ook aankunnen sluiten op de pc, zodat je gegevens op de pc eruit rollen in een tabel en of grafiek
- gemiddelde snelheid
- huidige snelheid
- huidige hartslag
- gemiddelde hartslag
- huidige trap frequentie
- gemiddelde trap frequentie
- hoogtemeter
- stijging percentage
- je moet het ook aankunnen sluiten op de pc, zodat je gegevens op de pc eruit rollen in een tabel en of grafiek
fiedoo schreef:mannen (en vrouwen) toch , ipv al dat geleuter en ipv naast de kwestie te antwoorden doe dan toch gewoon wat dat meisje vraagt:
Waarom in godsnaam? Als 'dat meisje' haar doctoraal titel wil halen dan mag ze daar best een beetje (meer) moeite voor doen.
Ik ben trouwens anti-enquete, van mij geen antwoorden dus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De leegheid van de antwoorden op dit onderwerp schokt mij evenzeer!
Of: ben ik negatief omdat ik weinig positiefs onder de mensen zie?
Nu we als fietsers eens de kans hebben om ons mits een kleine moeite positief tegenover de buitenwereld te tonen schijnt dit bij sommigen nog te veel gevraagd en niet te lukken?
Of: ben ik negatief omdat ik weinig positiefs onder de mensen zie?
Nu we als fietsers eens de kans hebben om ons mits een kleine moeite positief tegenover de buitenwereld te tonen schijnt dit bij sommigen nog te veel gevraagd en niet te lukken?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
53x11 schreef:Waarom in godsnaam? Als 'dat meisje' haar doctoraal titel wil halen dan mag ze daar best een beetje (meer) moeite voor doen.
Ik ben trouwens anti-enquete, van mij geen antwoorden dus.
Waarom post je dan uberhaupt in dit topic? Hou dan je wijselijk je mond en klik verder.
Anyway, ik heb mijn lijstje al gegeven in dit topic en ik wens je veel succes met je studie. En als je de ideale (en goedkope) fietscomputer hebt ontworpen, hoor ik het wel!
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
basis computertje zou ik willen;
snelheid (+gem., max, etc)
cadance (eventueel ook gem.)
hartslag (+kcal, gem, etc)
en dan een versie erboven met
usb
hoogtemeter (+stijgings %)
temperatuur
gps logger (onzichtbaar, dus geen kaarten ofzo alleen loggen, zodat als je koppelt met je pc, je de route kan herzien + de overige gegevens (zoiets als endomondo?)
snelheid (+gem., max, etc)
cadance (eventueel ook gem.)
hartslag (+kcal, gem, etc)
en dan een versie erboven met
usb
hoogtemeter (+stijgings %)
temperatuur
gps logger (onzichtbaar, dus geen kaarten ofzo alleen loggen, zodat als je koppelt met je pc, je de route kan herzien + de overige gegevens (zoiets als endomondo?)