Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

JIM1975
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jun 2011 15:10

JIM1975 25 okt 2011 14:21

i
Laatst gewijzigd door JIM1975 op 29 feb 2012 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 okt 2011 15:11

Ja, duur maar snel en betrouwbaar. Enige punt is dat het iig hier in 't Oosten van 't land op 't moment een zooitje bij DHL is. Pas kreeg ik 3 pakketten die met DHL verstuurd waren binnen, 1 op vrijdagochtend gebracht door DHL, 's middags de volgende bezorgd door Selektvracht en maandag's kwam TNT (of PostNL) met 't volgende pakket.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Stradale
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2011 00:18

Stradale 25 okt 2011 16:47

Hoe komen jullie aan die Chinarello spullen? Wat betaal je daar nou voor?

Edit Daniel: beetje aangepast om niet weer dé discussie te starten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 okt 2011 11:58

Topic opgeruimd; De Discussie hoeven we niet weer te gaan voeren.

@Stradale: zie openinsgpost van dit topic. Daar staan meerdere links.
Less is bore

primavera01
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2011 13:30

primavera01 26 okt 2011 21:27

Heeft iemand het frame FLX-FR-301 van FLYXII in maat 56? Graag had ik stack en de reach afmetingen geweten.

ghyselinckr
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 apr 2011 11:30

ghyselinckr 30 okt 2011 19:45

Iemand enig idee welk frame dit is? Het lijkt me wel duidelijk een chinees te zijn, zeker omdat ik het tt-model al gezien heb op chinese sites.
http://www.nichelson.be/pronix.php?l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Triathlon is 3x meer fun!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 okt 2011 21:28

ghyselinckr schreef:Iemand enig idee welk frame dit is? Het lijkt me wel duidelijk een chinees te zijn, zeker omdat ik het tt-model al gezien heb op chinese sites.
http://www.nichelson.be/pronix.php?l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is inderdaad een Nichelson Pronix.
Frame komt inderdaad uit China.

Ik heb op Bikemotion een gesprek gehad met de zaakvoerder van Nichelson.
Best een toffe gast.

Frames zijn niet echt duur te noemen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 31 okt 2011 12:12

lcsmt schreef:
ghyselinckr schreef:Iemand enig idee welk frame dit is? Het lijkt me wel duidelijk een chinees te zijn, zeker omdat ik het tt-model al gezien heb op chinese sites.
http://www.nichelson.be/pronix.php?l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is inderdaad een Nichelson Pronix.
Frame komt inderdaad uit China.

Ik heb op Bikemotion een gesprek gehad met de zaakvoerder van Nichelson.
Best een toffe gast.

Frames zijn niet echt duur te noemen.

Ook ik heb met de beste man gesproken op Bikemotion.
Frames komen inderdaad uit Azië. ik geloof dat dit frame 1200 euro moest kosten maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Wel jammer vind ik dat alle kabels buitenom lopen. Er is door Nichelson bewust hiervoor gekozen omdat veel FM hierna vroegen. Was makkelijker zeiden ze.

Nichelson is hard op zoek naar Nederlandse dealers dus binnenkort zullen ze meer in NL worden gezien.

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 31 okt 2011 19:36

Wel jammer vind ik dat alle kabels buitenom lopen. Er is door Nichelson bewust hiervoor gekozen omdat veel FM hierna vroegen. Was makkelijker zeiden ze.
Sinds wanneer bepaalt een FM hoe een fiets afgewerkt wordt? Dit zouden m.i. de klanten moeten zijn...
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 okt 2011 19:40

Bij de FM komt de klant terug als de fiets slecht schakelt. De FM moet in veel gevallen de fiets opbouwen en bij onderhoud de kabels vervangen. Wees blij dat er nog bedrijven zijn die ook aan praktische zaken denken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
martino1991
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2010 20:43

Gebruikersavatar martino1991 31 okt 2011 21:42

Ik volg al vrij lang dit topic en vandaag heb ik dan toch maar eens contact opgenomen met Stefano van Yishun. Graag zou mijn eerste hoge velgjes bij de Chinezen willen halen. En dat zal dan een van onderstaande setjes worden:
- YS-NP NOVATEC (carbon naaf) PILLAR STRAIGHT PULL (Pillar spokes)
- YS-CC CHOSEN CNspoke

Het verschil zit in de spaken en de naaf. Stefano zelf beweert dat de spaken haast niet verschillend zijn en dat het verschil in de naaf alleen maar gewicht is.
Nu heb ik zelf al heel veel gelezen, maar gaan er steeds verschillende verhalen rond wat betreft het advies dat dhr. Stefano geeft.

Kortom ik hecht niet heel veel waarde aan het gewicht, het gaat mij meer om de duurzaamheid en de kwaliteit van de naaf. Wanneer jullie mij verder kunnen helpen met mijn keuze stel ik dat zeer op prijs!

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 01 nov 2011 15:12

ik zoek voor mijn fixie project een hoge stale/allu/carbon velg met 36 gaten voor niet al te duur weet iemand iets uit china ofzo?
giant is goed

Plaats reactie