Wat doet de gemiddelde racefietser in de winter ......
Als ik hier de reacties lees vraag ik mij af of het hier "gemiddelde toerfietsers" betreft of personen die koersen? ik probeer 1 x in het weekend een rustig ritje van 50 kms te rijden op de weg met de MTB en af en toe eens op de tacx. ( max 1x/w). Pas vanaf half februari begin ik wat meer te rijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
- Forum-lid
Ik heb een Tacx Fortius. Afhankelijk van de hoeveelheid zin tot inspanning rij ik daar redelijk rustig tot intensief op, afhankelijk van het parcours.In ieder geval tweemaal per week. Daarnaast hardlopen en woon/werk verkeer, 24 km totaal per dag op de Koga Signature.
-
- Forum-lid
De gemiddelde racefietser zit niet op een fietsforum
. Ikzelf ben nu net begonnen met wat zwemmen, coretraining en andere fitness.

- superrose
- Forum-lid
- Contact
Winter is DE tijd, griffootjes op 1.2 bar en rije!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Voetbal, sportschool en bij droog weer af en toe fietsen (wel rustig tempo en relatief korte afstanden tot ongeveer 60 km). Daarnaast ook nog iedere dag door weer en wind woon/werk op de fiets ongeveer 18 km. En in de weekenden ben ik 's avonds meestal in de stad te vinden, heerlijk een paar kroegjes pakken. Het hoeft van mij allemaal niet zo serieus, zeker in de winter niet.
Door de week 2 tot 3 x `n uurtje op de rollenbank. Met een dvd `tje aan van 1 van de vele voorjaarsklasiekers of bergetappes uit de grote rondes
die ik in de loop der jaren heb opgenomen is het net 1 uurtje vol te houden.
In het weekend hopen op droog weer om za + zo een ritje van max. 50 km te maken.
Verder neem ik me elke winter weer voor om ook het bovenlichaam eens te trainen. Buikspieren en wat krachtoefeningen voor de armen. Dan merk je toch
wel weer goed dat die spieren onderontwikkeld zijn zeg. Net 4 x 15 situps gedaan...Nu al spierpijn!
die ik in de loop der jaren heb opgenomen is het net 1 uurtje vol te houden.
In het weekend hopen op droog weer om za + zo een ritje van max. 50 km te maken.
Verder neem ik me elke winter weer voor om ook het bovenlichaam eens te trainen. Buikspieren en wat krachtoefeningen voor de armen. Dan merk je toch
wel weer goed dat die spieren onderontwikkeld zijn zeg. Net 4 x 15 situps gedaan...Nu al spierpijn!

-
- Forum-lid
Gewoon woon-werkverkeer blijven fietsen,
Bij mooi weer 's zondagochtend toch nog met de club mee (niet NTFU rit).
Marc
Bij mooi weer 's zondagochtend toch nog met de club mee (niet NTFU rit).
Marc
people are strange when you\'re a stranger
Ik mag gratis 6 maanden onbeperkt sporten bij een sportschool hier in de stad.
Alles zit er bij in, drinken, sauna, zonnebank, groepslessen en spinning. Nu wil ik graag in de winter gaan spinnen maar nu heb ik verhalen gelezen dat het niet zo'n goede wintertraining is. Het zou te kort en intensief zijn en in de winter moet je juist extensieve duurtrainingen doen anders te snel in vorm heb ik begrepen.
In de weekenden probeer ik buiten zoveel mogelijk duurtrainingen mee te pakken als het weer het toelaat en ik doe nu 2x per week krachttraining (squat, legpress, lunges etc). Door de week lukt het mij niet om te fietsen ivm werk en vroeg donker. Volgend jaar wil ik weer gaan koersen en me zo goed mogelijk voorbereiden maar niet te snel in vorm zijn. Hardlopen is niks voor mij omdat ik last krijg van mijn achillespezen, daarom lijkt mij spinning wel iets om de conditie goed te houden.
Hoe kan ik dat spinnen wel op een goede manier combineren om een goede conditie te houden en goed de winter uit te komen?
Alvast bedankt!
Alles zit er bij in, drinken, sauna, zonnebank, groepslessen en spinning. Nu wil ik graag in de winter gaan spinnen maar nu heb ik verhalen gelezen dat het niet zo'n goede wintertraining is. Het zou te kort en intensief zijn en in de winter moet je juist extensieve duurtrainingen doen anders te snel in vorm heb ik begrepen.
In de weekenden probeer ik buiten zoveel mogelijk duurtrainingen mee te pakken als het weer het toelaat en ik doe nu 2x per week krachttraining (squat, legpress, lunges etc). Door de week lukt het mij niet om te fietsen ivm werk en vroeg donker. Volgend jaar wil ik weer gaan koersen en me zo goed mogelijk voorbereiden maar niet te snel in vorm zijn. Hardlopen is niks voor mij omdat ik last krijg van mijn achillespezen, daarom lijkt mij spinning wel iets om de conditie goed te houden.
Hoe kan ik dat spinnen wel op een goede manier combineren om een goede conditie te houden en goed de winter uit te komen?
Alvast bedankt!
Ben afgelopen vrijdag maar weer begonnen met hardlopen, voor het eerst sinds ik mijn fiets heb gekocht. Is toch wel even een andere conditie dan met de racefiets.
Daarnaast wat buikspier en opdruk oefeningen zo af en toe.
Heb de fitness maar opgezegd, want daar had ik echt te weinig tijd voor.
Daarnaast wat buikspier en opdruk oefeningen zo af en toe.
Heb de fitness maar opgezegd, want daar had ik echt te weinig tijd voor.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11