Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cyclocross fietsen

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 29 okt 2011 11:41

Leg er dan meteen een paar challenge latex binnenbandjes in, dan kun je makkelijk nog iets lager als 2.2 en dat rijdt echt fijn.
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 29 okt 2011 13:17

Oké thanks ga ik doen... @roy dat weet jij vast wel of ze die latex biba's bij Rings hebben liggen..?
Do not CROSS the road!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 29 okt 2011 19:07

bandenspanning kan met grifo's wel tussen de 1.5 en 2 bar. Latex biba zie ik niet direct meerwaarde van in. Heb op mn reservewielen waar grifo's op liggen gewoon racebinnenbanden.

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 29 okt 2011 19:55

zorba schreef:Zoals ik al voorspelde, ik ben ook over. Heb de MTB verkocht en heb sinds twee weken deze crosser.
Mijn eerste reactie is louter positief, alhoewel het wel eerst even zoeken was naar de juiste bandenspanning. (schwalbe RR) Ze stonden eerst
op 3,0 maar daarmee begon ik aardig te glijden in platte bochten...Heb ze daarna op ongeveer 2,2 gezet en dat was al stuk beter heb ook gelijk een PR gereden op Dorst :D . Heb ook gelijk een setje Grifo's besteld daar lees ik alleen maar goeie dingen over bij droog terrein. Kan ik met de Grifo's zo'n beetje dezelfde spanning aanhouden trouwens?
En? Groot verschil??? wat was je oude tijd en wat is je nieuwe op dorst?? is dat inclusief het nieuwe stuk? dat lijkt me namelijk een ramp voor een cyclo

ik ben vandaag rond geweest met mijn (nieuwe) strandbanden op 1,2 bar. dan voelt het parcour er in 1 keer een stuk anders aan... Duidelijk geen PR ;-)
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 29 okt 2011 20:39

Ouwe tijd was 21:20 nieuwe 20:15 en dat was echt nieteens echt op de max. Dat gaat dus zo onder de 20 lukken. (zeker dalijk met de grifo's ;) )
Maar zonder het nieuwe stuk dus, ik las het al op mtb forum dat het vandaag was open gegaan, ga het snel eens bekijken.
Do not CROSS the road!

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 29 okt 2011 21:33

tiest schreef:bandenspanning kan met grifo's wel tussen de 1.5 en 2 bar. Latex biba zie ik niet direct meerwaarde van in. Heb op mn reservewielen waar grifo's op liggen gewoon racebinnenbanden.
Tiest jij rijdt wel regelmatig Dorst toch? Nooit snakebites onder de 2 bar? En zouden latex biba's het niet meer kunnen voorkomen? (ik ben tegen de 90kg overigens, één bonk spier ;) )
Do not CROSS the road!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 29 okt 2011 22:23

Rijdt geregeld in dorst ja. Eigenlijk altijd met de mountainbike. Dan in dorst bandenspanning van 1.5 ong. Met crosser reedt ik er ook wel eens, dan grifo tube met 1.7 ofzo. Meestal zo rond 19:30

Edit: En in dorst nog nooit snakebite gehad;) Weeg wel iets minder, 68kg/1.89m.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 okt 2011 23:06

tiest schreef:bandenspanning kan met grifo's wel tussen de 1.5 en 2 bar. Latex biba zie ik niet direct meerwaarde van in. Heb op mn reservewielen waar grifo's op liggen gewoon racebinnenbanden.
Mijn ervaring is dat ik met latex binnenbanden nog nooit een stootlek heb gereden, terwijl ik met butyl nog al eens stootlek reed. Daarnaast heb je met een latex binnenband een stukje minder rolweerstand.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 31 okt 2011 10:35

Op mn crosser heb ik voor een Mavic open pro ceramic velg. De remwerking icm BBB blokjes (van die triple compound gevallen) valt me tegen, met name in natte omstandigheden. Meen dat voor dit type velg ook speciale blokken te krijgen zijn. Welke zijn dat en waar te krijgen (liefst online)?

marcellovelo
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2004 16:49

marcellovelo 02 nov 2011 13:34

Hallo Alphuez, keramisch is inderdaad een speciaal oppervlak dat om specifieke remblokken vraagt. De BBB triple compound blokken ziojn dan niet de beste kezue. BBB maakt niet voor niets speciale blokken voor keramische velgen! :) Deze http://bbbcycling.com/bike-parts/brake-shoes/BBS-15C/" onclick="window.open(this.href);return false; zijn veel beter geschikt! Vast ook ergens onlione te verkrijgen en anders vind je via de dealerlocator wel een BBB winkel bij jou in de buurt.
Ride first, work later...

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 02 nov 2011 14:01

Kijk, daar heb ik wat aan :) Maar word er nog niet helemaal wijs uit of ik die blokken nou op mn huidige houders kwijt kan: http://bbbcycling.com/bike-parts/brake-shoes/BBS-11T/ Er lijkt gesproken te worden over een ander type blokhouder maar mijn huidige houders worden wel genoemd bij 'related brake shoes'

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 02 nov 2011 15:23

Related wil natuurlijk niet zeggen 'compatible'. Zo te zien zijn jouw houders gewoon racetypes, dus met kortere (race)blokken. Daarvoor zijn ook legio remblokken voor keramische velgen te verkrijgen, bijv. groene Swissstop.

Plaats reactie