Cyclocross fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
En? Groot verschil??? wat was je oude tijd en wat is je nieuwe op dorst?? is dat inclusief het nieuwe stuk? dat lijkt me namelijk een ramp voor een cyclozorba schreef:Zoals ik al voorspelde, ik ben ook over. Heb de MTB verkocht en heb sinds twee weken deze crosser.
Mijn eerste reactie is louter positief, alhoewel het wel eerst even zoeken was naar de juiste bandenspanning. (schwalbe RR) Ze stonden eerst
op 3,0 maar daarmee begon ik aardig te glijden in platte bochten...Heb ze daarna op ongeveer 2,2 gezet en dat was al stuk beter heb ook gelijk een PR gereden op Dorst . Heb ook gelijk een setje Grifo's besteld daar lees ik alleen maar goeie dingen over bij droog terrein. Kan ik met de Grifo's zo'n beetje dezelfde spanning aanhouden trouwens?
ik ben vandaag rond geweest met mijn (nieuwe) strandbanden op 1,2 bar. dan voelt het parcour er in 1 keer een stuk anders aan... Duidelijk geen PR
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Ouwe tijd was 21:20 nieuwe 20:15 en dat was echt nieteens echt op de max. Dat gaat dus zo onder de 20 lukken. (zeker dalijk met de grifo's )
Maar zonder het nieuwe stuk dus, ik las het al op mtb forum dat het vandaag was open gegaan, ga het snel eens bekijken.
Maar zonder het nieuwe stuk dus, ik las het al op mtb forum dat het vandaag was open gegaan, ga het snel eens bekijken.
Do not CROSS the road!
Tiest jij rijdt wel regelmatig Dorst toch? Nooit snakebites onder de 2 bar? En zouden latex biba's het niet meer kunnen voorkomen? (ik ben tegen de 90kg overigens, één bonk spier )tiest schreef:bandenspanning kan met grifo's wel tussen de 1.5 en 2 bar. Latex biba zie ik niet direct meerwaarde van in. Heb op mn reservewielen waar grifo's op liggen gewoon racebinnenbanden.
Do not CROSS the road!
Rijdt geregeld in dorst ja. Eigenlijk altijd met de mountainbike. Dan in dorst bandenspanning van 1.5 ong. Met crosser reedt ik er ook wel eens, dan grifo tube met 1.7 ofzo. Meestal zo rond 19:30
Edit: En in dorst nog nooit snakebite gehad;) Weeg wel iets minder, 68kg/1.89m.
Edit: En in dorst nog nooit snakebite gehad;) Weeg wel iets minder, 68kg/1.89m.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Mijn ervaring is dat ik met latex binnenbanden nog nooit een stootlek heb gereden, terwijl ik met butyl nog al eens stootlek reed. Daarnaast heb je met een latex binnenband een stukje minder rolweerstand.tiest schreef:bandenspanning kan met grifo's wel tussen de 1.5 en 2 bar. Latex biba zie ik niet direct meerwaarde van in. Heb op mn reservewielen waar grifo's op liggen gewoon racebinnenbanden.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Op mn crosser heb ik voor een Mavic open pro ceramic velg. De remwerking icm BBB blokjes (van die triple compound gevallen) valt me tegen, met name in natte omstandigheden. Meen dat voor dit type velg ook speciale blokken te krijgen zijn. Welke zijn dat en waar te krijgen (liefst online)?
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06 apr 2004 16:49
Hallo Alphuez, keramisch is inderdaad een speciaal oppervlak dat om specifieke remblokken vraagt. De BBB triple compound blokken ziojn dan niet de beste kezue. BBB maakt niet voor niets speciale blokken voor keramische velgen! Deze http://bbbcycling.com/bike-parts/brake-shoes/BBS-15C/" onclick="window.open(this.href);return false; zijn veel beter geschikt! Vast ook ergens onlione te verkrijgen en anders vind je via de dealerlocator wel een BBB winkel bij jou in de buurt.
Ride first, work later...
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Kijk, daar heb ik wat aan Maar word er nog niet helemaal wijs uit of ik die blokken nou op mn huidige houders kwijt kan: http://bbbcycling.com/bike-parts/brake-shoes/BBS-11T/ Er lijkt gesproken te worden over een ander type blokhouder maar mijn huidige houders worden wel genoemd bij 'related brake shoes'
Related wil natuurlijk niet zeggen 'compatible'. Zo te zien zijn jouw houders gewoon racetypes, dus met kortere (race)blokken. Daarvoor zijn ook legio remblokken voor keramische velgen te verkrijgen, bijv. groene Swissstop.