Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Geschikt fixie-wheelset?

Schuling23
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 okt 2011 13:07

Schuling23 08 nov 2011 08:37

Hierbij maak ik mijn eerste topic aan, namelijk ben ik met een eigen fixie-project bezig met een vriend. Heb een oud Peugot 61 frame gevonden welke mooi qua design in elkaar steekt (strakke dunne buisjes, mooie belijning). En hij een oud Giant 56 frame geloof ik.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem juist classy-style wil maken of juist kleuren wil laten schelden.
Hoe dan ook ben ik al wel bezig met het zoeken van een geschikt wielsetje, beetje budget-style gezien ik nog student ben en mijn geld later ook goed kan gebruiken voor de aanschaf van een tweedehands mountainbike (voor deze wintermaandjes).
Nu heb ik zelf dit setje gevonden in de aanbieding bij een bedrijfje in GB, incl verzenden komt het neer op zo'n 94 euro. Nu ben ik echter zeer benieuwd naar wat je van zo'n setje aan kwaliteit kan verwachten. http://www.evanscycles.com/products/cha ... t-ec018149
*EDIT: nutsjesmoar wees mij op een rekenfout: ik had de valuta bij de wisselkoers-site omgewisseld. Setprijs incl verzenden kost 128euro

Als iemand een setje kan tippen voor een dergelijke prijs, maar welke prijs-technisch beter uit de verf zal komen, houd ik mij natuurlijk aanbevolen! Optie B die ik nu in gedachten heb is om een single-speed achternaaf te kopen en zelf het wiel te spaken (en dit eerst te leren), ik heb een lokale fietsenmaker die evt hierin wil bijstaan/adviseren.

*het projectje is bedoeld voor woon-wegverkeer, zal hier (indien interesse) binnenkort wel een blogje/topic over kunnen aanmaken en vooruitgang posten incl foto's.
**mijn eigen kennis mbt fietsen is een jaar oud, afgelopen maart gestart en nu al helemaal verslingerd aan deze sport!
Laatst gewijzigd door Schuling23 op 08 nov 2011 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 08 nov 2011 10:04

Hahe, het is Pond he, geen Dollar, Dit is zo'n 130 euro en dan komen er nog verzendkosten bij dus reken maar op een eurootje of 150-160. Voor die geld kun je ook een Gipiemme setje kopen (150 euro) en daarvan weet ik wel dat het een prima setje is, dit setje zal overigens ook wel goed zijn.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 08 nov 2011 11:36

Charge dish wielen zijn wel een redelijke referentie in de fixie wereld. Voordeel boven de goedkoopste Gipiemme wielsets zijn de gesealde lagers, en heel eerlijk gezegd denk ik dat de velg ook beter is (maar dat is meer onderbuik dan dat ik het hard kan maken).
Maar let inderdaad op: het totaal voor deze wielen is eerder 150 dan dan 94 euro... Maar ook voor 150 euro is dit wel een goede koop.

Schuling23
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 okt 2011 13:07

Schuling23 08 nov 2011 11:42

nutsjesmoar schreef:Hahe, het is Pond he, geen Dollar, Dit is zo'n 130 euro en dan komen er nog verzendkosten bij dus reken maar op een eurootje of 150-160. Voor die geld kun je ook een Gipiemme setje kopen (150 euro) en daarvan weet ik wel dat het een prima setje is, dit setje zal overigens ook wel goed zijn.
Klopt, had inderdaad even de valuta omgewisseld op de wisselkoers-website, dank je voor de tip. Verder had ik al uitgezocht dat alles boven de 50 BP gratis verzendkosten betekende voor zone 'Europa1' waar Nederland toe behoort. dus 128euro (omgerekend van 110BP) is het dan wel.

Verder is inderdaad een Gipiemme-set mogelijk een goede set/prijs voor wat ik zoek, je gaf aan 150euro, mag ik vragen waar je hebt ingekocht?

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 08 nov 2011 12:05

Als je echt een charge dish set kunt kopen voor 128 euro, dan zou ik zeker die doen. Voor Gipiemme wielsets kun je kijken op tonta cycles (importeur) of zoeken op marktplaats. Daar worden door bepaalde verkopers nieuwe wielsets aangeboden voor ongeveer die prijs.

voor tonta cycles: http://www.classical-bicycles.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 08 nov 2011 14:23

Jup, die site dus. En 128 euro zou ik doen hoor! Gipiemme wordt wel al veel gedaan in Nederland en bij die Charge kun je ook nog de kleur kiezen. Qua kwaliteit zit er denk niet heel veel verschil in. Ik heb wel eens gehoord dat de schroefdraad op goedkope naven slecht is of snel slecht wordt. Maar heb het zelf nog niet gemerkt. Zolang je niet te ruig doet moet het wel goed komen :P

Yoshi
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jul 2011 21:16

Yoshi 08 nov 2011 17:17

Heb ik het goed dat de inbouwbreedte van zowel voor -als achterwiel 120mm is? Ik dacht dat de meeste (piste) frames achter 120mm en vooraan 100mm spacing hadden, of ben ik nu helemaal mis?
Ben zelf ook op zoek naar een gelijkaardig (goed & goedkoop) wielsetje, en had ook deze op het oog:
http://www.bike-mailorder.de/shop/Singl ... 26138.html iets duurder maar de cxp22 velgen sprongen mij in het oog, zijn voor zover ik weet toch degelijke velgen..

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 08 nov 2011 19:01

Novatec is 1 van de beste budget naven, dus het zal een goede set zijn. Verder Heb je het niet goed dat het zowel voor als achter is, het is 120 achter.

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 10 nov 2011 19:06

Charge Dish zien er best tof uit dus waarom ook niet? :P

Schuling23
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 okt 2011 13:07

Schuling23 15 nov 2011 19:45

Zal hier ook nog even wat laten horen; Heb ondertussen een setje Mavic Mach2 aangeboden gekregen via PB voor een mooie prijs.

Daarnaast heb ik ook via een wielerzaak uit omgeving brabant een setje kunnen overnemen voor een mooie prijs.
Beide zullen een opfrisbeurt krijgen, voor zover dat nodig is.

De Charge Dish die ik in de start-post voorstelde waren uiteindelijk toch slechts in (voor mij) ongewenste kleuren beschikbaar en om dan ook nog te gaan re-painten is ook maar wat.

Dank allen voor de aandacht en adviezen!

Plaats reactie