Trainen voor Tour for Life
- emiel_de_vlas
- Forum-lid
In 2013 zijn wij van plan mee te gaan doen aan de Tour for Life. Hebben jullie tips en trucs hoe je het best getraind aan de start kunt verschijnen? http://www.tourforlife.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ophetkantje
- Forum-lid
PERSBERICHT
9 november voorlichtingsavond Tour for Life in Kapellerput Conferentiehotel, Heeze
Bovenstaand bericht vond ik toevallig gisteren in mijn mailbox. Bij deze avond zijn ex-deelnemers aanwezig die daar alles over kunnen vertellen. (weet uiteraard niet of dat voor jou te bereizen is, maar wellicht zijn er meer van dit soort avonden in het land).
9 november voorlichtingsavond Tour for Life in Kapellerput Conferentiehotel, Heeze
Bovenstaand bericht vond ik toevallig gisteren in mijn mailbox. Bij deze avond zijn ex-deelnemers aanwezig die daar alles over kunnen vertellen. (weet uiteraard niet of dat voor jou te bereizen is, maar wellicht zijn er meer van dit soort avonden in het land).
Ach, ik zeg ook maar wat
- emiel_de_vlas
- Forum-lid
Ivm een marathon is voor de helft van de ploeg 2012 geen optie, vandaar 2013.
Ik had als voorbereiding dit jaar een kleine 8.000 km in de benen, met "hoogtestages" in Limburg, Vogezen en Dolomieten. En dat was een prima voorbereiding, heb TfL uitgereden zonder een centje pijn.
Maar je kunt ook met minder af....
Maar je kunt ook met minder af....
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Ik ga hem komend jaar rijden, heb ter voorbereiding dit jaar 11000km en diverse berg/heuvel ritten gedaan in de dolomieten en ardennen. Voor komend jaar zal ik nog 2x een week naar de bergen gaan (dolomieten en vogezen) en verder regelmatig richting de ardennen. Qua kilometers staat er zo'n 10000 op de planning.
Je kunt het als het goed is met veel minder af, als je nu een redelijk tot goede basisconditie hebt en die weet te onderhouden gedurende de winter heb je al een goede basis voor komend jaar. Zorg dat je komend jaar veel duurritten gaat maken ter verbetering van je cardio en pulmonale systeem, lage intensiteit en afstanden tussen 80 en 150km met aan het einde van het seizoen meerdere van rond de 200. opnieuw in de winter onderhouden en dan in de maanden voor de tour for life regelmatig hoogtemeters maken.
Nu weet ik niet of je een hartslagmeter hebt, maar daarmee kun je veel gerichter trainen en gedurende de tocht je krachten beter verdelen....
Een clubgenoot heeft hem dit jaar ook gereden en die was aanzienlijk minder getraind en heeft hem ook kunnen uitrijden.....
succes!
Je kunt het als het goed is met veel minder af, als je nu een redelijk tot goede basisconditie hebt en die weet te onderhouden gedurende de winter heb je al een goede basis voor komend jaar. Zorg dat je komend jaar veel duurritten gaat maken ter verbetering van je cardio en pulmonale systeem, lage intensiteit en afstanden tussen 80 en 150km met aan het einde van het seizoen meerdere van rond de 200. opnieuw in de winter onderhouden en dan in de maanden voor de tour for life regelmatig hoogtemeters maken.
Nu weet ik niet of je een hartslagmeter hebt, maar daarmee kun je veel gerichter trainen en gedurende de tocht je krachten beter verdelen....
Een clubgenoot heeft hem dit jaar ook gereden en die was aanzienlijk minder getraind en heeft hem ook kunnen uitrijden.....
succes!
Met minder training kan je 'm inderdaad uitrijden, dat heb ik dit jaar gezien, gaat alleen niet altijd even soepel en van harte..... Het gaat voor mij persoonlijk ook om de manier waarop. Ik heb toch zo mijn eigen doelstellingen/maatstaven wbt (klim)snelheid, aantal pauzes, duur van de pauzes etc. Mijn voorbereiding was gedegen en dat heeft zich uitbetaald.
Ik vind het wel essentieel om wat dagen (2 trips) in hooggebergte (Alpen, Dolomieten) te plannen om te wennen aan lange klimmen (12-20 km) en afdalen (remtechniek, bochten rijden etc).
Ik vind het wel essentieel om wat dagen (2 trips) in hooggebergte (Alpen, Dolomieten) te plannen om te wennen aan lange klimmen (12-20 km) en afdalen (remtechniek, bochten rijden etc).
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Ik ga hem ook rijden volgend jaar: Team Kubia: http://team-kubia.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en had al even gesproken met Jakolien hierover (organisatie) en zij zei dat de deelnemers gemiddeld tussen de 2 en 4 duizend km fietsen ter voorbereiding. Dit vond ik in eerste instantie aan de lage kant en ben ook zeker van plan om meer te fietsen maar ik denk dat het ook belangrijk is wat voor kilometers dat dan zijn. Als je elke dag 30km fiets haal je een hoop kilometers alleen 150km door de bergen zal afzien zijn. Voor mijzelf heb ik in ieder geval afgesproken om wat tochten boven de 200km te rijden. Kwaliteit is denk ik minstens zo belangrijk als kwantiteit.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
ik heb geen ervaring met de tour for Life maar wel ervaring met de TransAlp. En dat laatste is een 7 daagde cyclo door de Alpen. Goed vergelijkbaar dus met dien verstande dat de TransAlp een duidelijk wedstrijd element kent. Ik had 5000 km als voorbereiding gedaan. Dat bleek wel genoeg om netjes te kuinne uitrijden.
Wat een goede voorbereiding is:
2 keer een traininsgstage in berg achtig gebied waarbij je minimaal 4 dagen achtereen fietst.
Veel rust in het traningsprogramma bouwen
Veel lange trainingen. Beter 1 * 150 dan 2 keer 100. Van 100 km fietsen wordt je niet beter (je lichaam gelooft die inspanning wel). Van 150 km wordt je wel beter (trainingsprikkel voor het lichaam)
Heeeel goed uitgerust aan de TFL beginnen. De week er aan voorafgaand doe je helemaal niets meer
begin elke dag rustig en eindig ook elke dag rustig.
Wat een goede voorbereiding is:
2 keer een traininsgstage in berg achtig gebied waarbij je minimaal 4 dagen achtereen fietst.
Veel rust in het traningsprogramma bouwen
Veel lange trainingen. Beter 1 * 150 dan 2 keer 100. Van 100 km fietsen wordt je niet beter (je lichaam gelooft die inspanning wel). Van 150 km wordt je wel beter (trainingsprikkel voor het lichaam)
Heeeel goed uitgerust aan de TFL beginnen. De week er aan voorafgaand doe je helemaal niets meer
begin elke dag rustig en eindig ook elke dag rustig.
Live fast; die young. mijn blog
Aan je voorbereiding zal het niet liggen (11000km )
Laat je niet gek maken, en rijd je eigen tempo berg op.
Vergeet niet te genieten (en ja dat gaat ook tijdens het afzien)
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een geweldig iets is om aan deel te mogen nemen
Laat je niet gek maken, en rijd je eigen tempo berg op.
Vergeet niet te genieten (en ja dat gaat ook tijdens het afzien)
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een geweldig iets is om aan deel te mogen nemen
http://www.tourforlife.nl//PersonalPage ... &personid=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- emiel_de_vlas
- Forum-lid
Leuke site hebben jullie!benvdv schreef:Ik ga hem ook rijden volgend jaar: Team Kubia: http://team-kubia.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en had al even gesproken met Jakolien hierover (organisatie) en zij zei dat de deelnemers gemiddeld tussen de 2 en 4 duizend km fietsen ter voorbereiding. Dit vond ik in eerste instantie aan de lage kant en ben ook zeker van plan om meer te fietsen maar ik denk dat het ook belangrijk is wat voor kilometers dat dan zijn. Als je elke dag 30km fiets haal je een hoop kilometers alleen 150km door de bergen zal afzien zijn. Voor mijzelf heb ik in ieder geval afgesproken om wat tochten boven de 200km te rijden. Kwaliteit is denk ik minstens zo belangrijk als kwantiteit.