creatine
Heb zelf goede ervaring met www.bodylab.nl ... gratis thuisbezorgd in NLD en BEL
Ik kreeg bij het gebruik van dat spul wel iets meer vermogen om na een bocht harder weer op te trekken en kon het ook wat langer vol houden (50/100m extra) maar dat wel genoeg om er wel of niet bij te zitten. Ik kan overigens niet zeggen of nou echt door de creatine kwam of doordat ik er in geloofde. Pas wel op krampen toen ik het begon te gebruiken heb ik langs de weg gestaan met geweldige spierkrampen later hield het op.
creatine: wschlk niks voor mij, kracht heb ik genoeg, en ik heb nu al regelmatig last van krampen ( en ik drink meer dan genoeg met magnesium erbij). Souplesse, souplesse en nog eens souplesse trainen, dat geeft bij mij het beste resultaat.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
creatine monohydraat neemt inderdaad veel vocht op. als je voor creatine gaat, zou ik een creatine ethyl esther nemen (CEE). iets duurder, maar toch beter.
en of creatine voor duursporters is? ja en nee.. ik merkte ook dat toen ik nog creatine gebruikte mijn explosiviteit en kracht (lichtelijk) toenam. maar wat ik ook merkte, is dat van creatine je hartslag omhoog gaat. dat is voor body builders juist belangrijk (kunnen ze 'pompen'), maar voor duursporters minder ivm. omslagpunt, maximale hartslag, etc.
en of creatine voor duursporters is? ja en nee.. ik merkte ook dat toen ik nog creatine gebruikte mijn explosiviteit en kracht (lichtelijk) toenam. maar wat ik ook merkte, is dat van creatine je hartslag omhoog gaat. dat is voor body builders juist belangrijk (kunnen ze 'pompen'), maar voor duursporters minder ivm. omslagpunt, maximale hartslag, etc.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Amclassic-fan"]Met iedere vorm van creatine ga je meer vocht vast houden, dat is gewoon een eigenschap van 't stofje.[/quote]
Met die Ethyl Ester vorm niet (of in ieder geval heel veel minder), en dat weet ik uit eigen ervaring.
Met die Ethyl Ester vorm niet (of in ieder geval heel veel minder), en dat weet ik uit eigen ervaring.