Welke body is dit?
-
- Forum-lid HC
en sram natuurlijk
-
- Forum-lid HC
Niet helemaal volledig. Dit is de 240 S (of een goedkopere variant daarop) shimano body maar lang niet alles past (een Red cassette past op deze versie soms niet) en gezien de opzet van de alu body moet je een cassette met zo min mogelijk losse kransjes nemen of zoveel mogelijk vulringen aan de achterkant en de ring zo hard mogelijk aandraaien.
Wie dit ooit heeft bedacht, de oude was goed maar deze zien er na een paar km al versleten uit....
Wie dit ooit heeft bedacht, de oude was goed maar deze zien er na een paar km al versleten uit....
-
- Forum-lid HC
Zelfde body als degene die Lightweight gebruikt (alhoewel ik op de foto een rood logo zie en de 190 is wit/grijs) enkel heeft lightweight er voor de betrouwbaarheid wel rvs lagers ingestopt.
Enige verschil met een 240s is een grotere lagerboring en keramische lagers (body kan extreem slecht tegen vocht en kost ca. 240 Euro).
Mijn tip als je ermee in de regen wilt gaan rijden: haal voor 70 euro de gewone (massieve 240 shimano body en berg deze lekker op voor zonnige dagen.
Enige verschil met een 240s is een grotere lagerboring en keramische lagers (body kan extreem slecht tegen vocht en kost ca. 240 Euro).
Mijn tip als je ermee in de regen wilt gaan rijden: haal voor 70 euro de gewone (massieve 240 shimano body en berg deze lekker op voor zonnige dagen.