Titanium fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 28 dec 2009 15:27
Kijk hier eens
http://users.skynet.be/lichtsnelheid/TITANIUM/links.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://users.skynet.be/lichtsnelheid/TITANIUM/links.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan mijn fiets zal het niet liggen!
Elegant fietsje! Wat is "het"?composite schreef:Hier ook mijn Tita-Racer..
Bevalt tot nu toe prima, lekker Smooth zullen we maar zeggen!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Thnx!
Het is een custom frame wat ik in China heb besteld ( http://www.xacd.com.cn/" onclick="window.open(this.href);return false; )
BB86, Tapered headtube (1,5" onderlager), geïntegreerde headset (op de maten van de voorvork laten maken), Breeze dropouts, de onder- en bovenbuis een wat grotere diameter en laten ovaliseren.
Daarnaast ook een geometrie en maten die ik prettig vind.
Met deze onderdelen heeft de fiets ook nog wel een acceptabel gewicht, ik denk ongeveer 7.3 kg.
Verder zeker stijf genoeg, en uiteraard lekker comfortabel. Ik heb bewust geen interne kabels genomen, ik vind dit wat klassieker ogen.
Kortom: geen merk, maar wel lekker..
Het is een custom frame wat ik in China heb besteld ( http://www.xacd.com.cn/" onclick="window.open(this.href);return false; )
BB86, Tapered headtube (1,5" onderlager), geïntegreerde headset (op de maten van de voorvork laten maken), Breeze dropouts, de onder- en bovenbuis een wat grotere diameter en laten ovaliseren.
Daarnaast ook een geometrie en maten die ik prettig vind.
Met deze onderdelen heeft de fiets ook nog wel een acceptabel gewicht, ik denk ongeveer 7.3 kg.
Verder zeker stijf genoeg, en uiteraard lekker comfortabel. Ik heb bewust geen interne kabels genomen, ik vind dit wat klassieker ogen.
Kortom: geen merk, maar wel lekker..
Gang is alles!!
Wat kost zoiets en hoe makkelijk communiceert dat met de Chinezen? Ik heb wel eens wat mailtjes gewaagd naar Chinese fabrikanten van o.a. carbon frames en velgen, maar dat verzandde meestal in de gebruikelijke Chinezen met een Engelse werknaam die te weinig van Engels begrijpen om de vragen helder te beantwoorden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Op zich ging het vrij redelijk qua communicatie. Inderdaad wel een Chinees met "Engelse naam", maar deze beheerste het Engels ook wel aardig.
Je moet goed weten wat je wil.
In principe kunnen ze alles maken, maar dan moeten ze wel het verzoek krijgen, anders krijg je een standaard frame.
Kortom: alles kan, mits je duidelijk bent in je wensen.
Ik heb zelf qua geometrie een mix genomen van een paar van mijn "favoriete" bikes, en daarnaast een aantal spec's doorgevoerd die ik graag wilde (headtube en drop-outs).
Daarnaast kun je qua wanddikte van alles doen. Ik zou het bij een standaard wanddikte van 0.9 mm houden, en dan de zadelbuis, bovenbuis en onderbuis dubbel laten butten (scheelt zo'n 220 gram).
In totaal was ik $1000,- kwijt (€ 735,-) incl. verzenden. Gelukkig geen belasting hoeven te betalen..
Martijn
Je moet goed weten wat je wil.
In principe kunnen ze alles maken, maar dan moeten ze wel het verzoek krijgen, anders krijg je een standaard frame.
Kortom: alles kan, mits je duidelijk bent in je wensen.
Ik heb zelf qua geometrie een mix genomen van een paar van mijn "favoriete" bikes, en daarnaast een aantal spec's doorgevoerd die ik graag wilde (headtube en drop-outs).
Daarnaast kun je qua wanddikte van alles doen. Ik zou het bij een standaard wanddikte van 0.9 mm houden, en dan de zadelbuis, bovenbuis en onderbuis dubbel laten butten (scheelt zo'n 220 gram).
In totaal was ik $1000,- kwijt (€ 735,-) incl. verzenden. Gelukkig geen belasting hoeven te betalen..
Martijn
Gang is alles!!
Een newbie vraag over boutjes van titanium.
Ik heb vaak ruzie met de boutjes (en de ringetjes) van de achterremkabel. Ik zweet namelijk nogal makkelijk en veel en daardoor heb ik eigenlijk altijd last van roestvorming op die dingen. Het aluminium van de remhoeven heeft er weinig last van, de buizen zo mogelijk nog minder, maar die boutjes is een doorn in mijn oog. Oplossing is natuurlijk titanium boutjes maar ik zit met 2 vragen:
- 'bijt' het titanium van het boutje het aluminium van de remhoef niet of is dat een kwestie van het juiste moment gebruiken?
- Op de remhoef zit een ring (vrij dik) die een recht stukje heeft zodat de ring niet meedraait als je de bout vastzet met de kabel ertussen. Ik ben bepaald geen metaalbewerker, maar is het doenlijk een rond titanium ringetje af te vijlen of te slijpen zonder dat je dat uren of dagen kost?
Ik heb vaak ruzie met de boutjes (en de ringetjes) van de achterremkabel. Ik zweet namelijk nogal makkelijk en veel en daardoor heb ik eigenlijk altijd last van roestvorming op die dingen. Het aluminium van de remhoeven heeft er weinig last van, de buizen zo mogelijk nog minder, maar die boutjes is een doorn in mijn oog. Oplossing is natuurlijk titanium boutjes maar ik zit met 2 vragen:
- 'bijt' het titanium van het boutje het aluminium van de remhoef niet of is dat een kwestie van het juiste moment gebruiken?
- Op de remhoef zit een ring (vrij dik) die een recht stukje heeft zodat de ring niet meedraait als je de bout vastzet met de kabel ertussen. Ik ben bepaald geen metaalbewerker, maar is het doenlijk een rond titanium ringetje af te vijlen of te slijpen zonder dat je dat uren of dagen kost?
VanNicholas Chinook, Centaur, Chorus, Record, Marchisio. Elke dag genieten! Inmiddels ook Vittorio, Sram XX, Rival, Avid BB7, Son, White Industries, DT Swiss. Elke vakantie genieten!
Ik heb wat berichtjes en reacties gekregen en intussen ook contact opgenomen met VanNicholas ...jo73 schreef:als een winkel losse frames besteld en zelf afmonteerd is 105 opzich toch prima.. misschien niet volgens de folder maar als het helemaal zelf samen stellen wijkt er misschien wel meer af.
1 punt wat ik de volgende keer niet wil en beter op let is ....als iets van VNT onderdelen niet op voorraad is pakken ze een pro onderdeel (staat in de kleine lettertjes)
we hadden twee fietsen in eens en dat was voor ons voor een heel aardig bedrag en dan valt dat wel tegen ...
het is goed te zien bij de zadelpen en stuur ..mijn vrouw heeft vnt en ik een pro ...wat naast elkaar erg duidelijk is en veel minder mooi ..
en ik vind het belachelijk dat ik eerst ergens voor betaal en iets vervangends krijg en dan later alsnog het origineel te kopen ....dat voelt niet goed.
de zadelpen heb ik daarom ook maar vervangen voor een titanium versie ..dan is het niet alleen om het merkje ...het stuur hebben ze niet in titanium maar ik ben hiervoor ook op zoek naar wat anders of ik spuit het middelste gedeelte netjes mat zwart ...
ik twijfel voor een extra fiets voor het slechtere weer zion/pioneer/ amazon en dan is het een eis ..anders maar niet (of een gratis omruil garantie)
- normaal krijg je gewoon wat je besteld en gebruikelijk is
- als iets toch niet op voorraad is en een langere levertijd heeft, wordt er contact opgenomen met de dealer en de mogelijkheid gegeven de fiets toch sneller te krijgen met vervangende onderdelen (kwaliteit is minstens dat van vnt dus je krijgt nooit onderdelen van slechtere kwaliteit)
In ons geval hebben we onze fietsen precies voor de vakantie van de lbs besteld en na zijn vakantie ontvangen ... en waarschijnlijk is daar wat mis gegaan.
ach zo iets kan gebeuren ..
- dus gelukkig is het geen gesjoemel van onze lbs
- en lost Van Nicholas het mooi op met een vnt zadelpen en stuur ..
Dus alles naar tevredenheid ...en we hebben meteen nog wat tips en info gekregen waar we wat aan hadden en de fietsen worden er alleen nog maar mooier op
- Superstick
- Forum-lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10
Ik had ook een heel vriendelijk antwoord van Van Nicholas. Ik had (tegen beter weten in) een e-mail gestuurd of de Mistral 2012 toch op een andere manier met 105 afmontage kan worden geleverd. Dat kan -> los frame bestellen. Ja, zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Maar goed, kan dus niet. Een complete fiets met Sram Apex, juist omdat ze maar 1 soort leveren, kunnen ze zo'n scherpe prijs hanteren. Wil je zelf iets samenstellen, ga dan voor de euros (heeft precies dezelfde prijs voor het frame, 999 euro).
Dus nu twijfel ik weer een beetje, ga ik voor de Mistral, of ga ik nog even doorsparen voor de Euros? Misschien dat ik daar een antwoord op heb, wanneer ik de Mistral van 'knutmo' even heb mogen proberen.
Maar goed, kan dus niet. Een complete fiets met Sram Apex, juist omdat ze maar 1 soort leveren, kunnen ze zo'n scherpe prijs hanteren. Wil je zelf iets samenstellen, ga dan voor de euros (heeft precies dezelfde prijs voor het frame, 999 euro).
Dus nu twijfel ik weer een beetje, ga ik voor de Mistral, of ga ik nog even doorsparen voor de Euros? Misschien dat ik daar een antwoord op heb, wanneer ik de Mistral van 'knutmo' even heb mogen proberen.
je kunt alle dealers bellen en vragen wie er nog 1 in de juiste maat heeft staan ... en oud model dus wie weet ook nog een leuke korting
Bij de Redwood heb het zelfde , wordt redelijk goedkoop in de markt gezet maar dan ben je ook wel beperkt met keuzes ..wil je meer of extra's zou je Zion29'er kunnen nemen.
opzich geen verkeerd uitgangspunt en als hierdoor de instappers duidelijk goedkoper verkocht kunnen worden ook prima ..als basis is het allemaal goed.
Bij de Redwood heb het zelfde , wordt redelijk goedkoop in de markt gezet maar dan ben je ook wel beperkt met keuzes ..wil je meer of extra's zou je Zion29'er kunnen nemen.
opzich geen verkeerd uitgangspunt en als hierdoor de instappers duidelijk goedkoper verkocht kunnen worden ook prima ..als basis is het allemaal goed.