Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

bassio1979
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:37

bassio1979 31 okt 2011 09:46

Weet iemand wanneer de carbon versies van de Rose Xeon's online komen of in Rose winkel te bestellen zijn? vind de xeon alu al een mooie bak.

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 31 okt 2011 13:02

Weer een erg mooi karretje! Ik vind het flinterdunne achterwerk echter wat minder mooi, maar wat ik dan wel weer erg mooi vind is het volledig wegwerken vd kabel vd achterderailleur (waarmee nu alle kabels volledig zijn weggewerkt)

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 11 nov 2011 19:12

Vorige week een Red Rose fiets voor mijn vrouw besteld bij Rose.
Het is wel een fiets met recht stuur geworden, een racestuur gaat niet lukken aangezien ze dit jaar is geopereerd vanwege de ziekte met de K.
Dus ver voorover gaat niet lukken maar ze wil toch lekker fietsen dus is het deze geworden.
En gisteren al opgehaald deze fiets, voor morgen staat de 1e rit op de planning.
Ze heeft er veel zin om weer te beginnen.

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 11 nov 2011 20:04

Ik had onlangs de X-Lite Red Bull 3000 special besteld. Was met een flinke korting.
Toen ik deze ging ophalen bleek het om een ouder frame te gaan. Verkoper gaf vergissing toe.
RedBull was echter uitverkocht. Na een korte discussie hebben ze me de Rose X-Lite in de plaats gegeven.
Ben meer dan 10 jaar klant bij Rose, altijd zeer goede service gehad.

loooiiiccc
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009 14:09

loooiiiccc 15 nov 2011 18:31

Weet iemand wanneer de xeon crs online komt?

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 15 nov 2011 19:05

De eerste rit van mijn vrouw op haar nieuwe Red Rose fiets is uitgedraaid op een drama.
We waren krap een half uurtje aan het fietsen afgelopen zaterdag toen ik achter mij het lawaai hoorde van een fiets die onderuit ging.
Ik keek achterom en zag mijn vrouw vallen met haar fiets, zomaar uit het niets lag ze ineens op de grond.
Ze heeft vreselijk trauma opgelopen, een gebroken elleboog, en de kaak op 3 plaatsen gebroken, en wat kapotte tanden en de nodige schaafwonden en blauwe plekken, vreselijk voor haar.
We vragen ons echt af hoe dit heeft kunnen gebeuren, een kaarsrechte weg, geen takken of stenen, geen kuilen, gewoon strak asfalt, we gingen ook niet hard, ongeveer 23 km/u.
Haar fiets is nauwelijks beschadigd, op het oog alleen wat krassen ed aan het stuur. Ik laat de fiets nakijken bij Rose, ze zijn al op de hoogte van het voorval en ze waren ook geschrokken.
Ik kan niets ontdekken aan de fiets wat de val zou kunnen verklaren, alleen zat mijn achterwiel ook onder het bloed terwijl ze helemaal niet bij mijn fiets in de buurt is geweest sinds haar val, dus erg vreemd.
Misschien een eekhoorn die ze heeft aangereden en via mijn wiel de berm is ingestuiterd, geen idee.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 nov 2011 19:18

Ketting eraf? Of vastgelopen in derailleur? Of het ligt totaal niet aan de fiets. Maar het blijft vervelend.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
emiel_de_vlas
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 sep 2011 21:38

Gebruikersavatar emiel_de_vlas 17 nov 2011 07:13

Best Roseliefhebbers,

Op dit moment twijfel ik welke Rosefiets ik wil gaan kopen. De aluminium Pro-SL of de Pro-RS, of toch nog even wachten op de nieuwe Xeon? Wat zijn jullie ervaringen?

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 17 nov 2011 09:29

Ik kan alleen voor mezelf spreken en heb alleen ervaring met de Pro SL.
Deze fiets bevalt me prima, veel fiets voor het geld.
Ligt er natuurlijk ook aan wat jezelf wilt, alu, carbon of het nieuwste.

Gebruikersavatar
emiel_de_vlas
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 sep 2011 21:38

Gebruikersavatar emiel_de_vlas 17 nov 2011 10:22

josvtec schreef:Ik kan alleen voor mezelf spreken en heb alleen ervaring met de Pro SL.
Deze fiets bevalt me prima, veel fiets voor het geld.
Ligt er natuurlijk ook aan wat jezelf wilt, alu, carbon of het nieuwste.
De keuze voor aluminium heb ik inderdaad al gemaakt, dus mijn vraag betreft alleen de aluminium variant.

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 17 nov 2011 15:08

Jos: wat erg om te horen! Zeker gezien wat je vrouw al allemaal achter de rug heeft qua gezondheidsproblemen. Ik ben erg geschrokken van je bericht. Vooral doordat ik eerst las over 'de ziekte met een k' en dat jullie vrolijk een eerste ritje gingen maken om vervolgens te lezen hoe die is afgelopen. Ben zelf ook even van slag moet ik zeggen.

Emiel: ik rijd op een PRO RS 3000. Ik ben erg tevreden over deze fiets. Kan er helaas verder niet veel over zeggen, behalve dat het een topfiets is en dat ik geen moment spijt gehad heb van alle keuzes en beslissingen die ik gemaakt heb tijdens het aanschaffen van mijn racefiets, niet op het gebeid van looks en niet op het gebied van kwaliteit. Maar ik geloof ook zeker dat de PRO SL een topfiets is. Ik heb twee belangrijke beslissingen genomen: Ultegra of 105 en de RS of SL. Uiteindelijk is het dus een RS geworden. De RS is qua stuur, stuurpen, zadel, zadelpen en wielen kwalitatief iets beter en het frame is iets lichter en iets meer op race georiënteerd. Dit was voor mij de 200 euro extra waard. Ook heb ik gekozen voor Ultegra, wat ook nog een 200 euro extra was. Maar nogmaals, ik geloof zeker dat de SL ook een topfiets is. Je moet voor jezelf beslissen of de punten waarop de fietsen verschillen je het geld waard is. Maar de service van Rose maakt het natuurlijk altijd mogelijk om de 'standaard' SL een beetje te upgraden als je niet tevreden bent over stuur, zadel, wielen etc. Over de nieuwe Xeon kan ik niets zeggen.

Gebruikersavatar
emiel_de_vlas
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 sep 2011 21:38

Gebruikersavatar emiel_de_vlas 25 nov 2011 07:49

loooiiiccc schreef:Weet iemand wanneer de xeon crs online komt?
De nieuwe XEON is vanaf half/eind januari te bestellen

Plaats reactie