Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Klimwielen

rmtb
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2011 20:29

rmtb 09 nov 2011 20:55

http://www.roadbike.de/test/parts/sechs ... 5121.9.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kun je er iets mee. Ik woon in Zwitserland, fiets gewoon met Fulcrum 3 clincher, in combinatie met BMC SLC Campa record; prima voor passen en langere tochten met veel hoogtemeters. Ik geloof dat ik eerder voor collees zou gaan als voor Carbon/ clincher en dan aluvelg, ongecompliceerd...

dorpel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:19

dorpel 13 nov 2011 00:54

amclassic-fan schreef:
isaac52 schreef:Voor alu clinchers:
Niobium XR-200, CX Ray spaken en een paar Tune of DT 190 naven. C. 1,250 gram met alu-rand. Ik weet je gewicht niet, maar 20 spaken voor, 24 achter deed de job in mijn eerste Marmotte vorig jaar (62kg). Een leuke set voor rond de EUR 500!
Met andere naven kan 't voor een stuk leukere prijs, zonder dat je op betrouwbaarheid inlevert. Bovenstaande wielset hoeft iemand van 80 kg niet te nemen, ook al spaak je de boel in voor maximale stijfheid. Voor zwaardere personen zal je op z'n minst naar een XR-270 velg moeten gaan met dit aantal dunne spaken.
Heb je enige tips voor naven? Ik weeg 55kg, dus voor mij is zo'n set wielen wel ideaal als ik de Marmotte ga rijden.
Ken je ook een Nederlandse/Belgische webshop die deze verkoopt?

tyro13
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2011 13:13

tyro13 13 nov 2011 09:27

Ik reed met de reynolds dv46ulc. 1382gr en voor mijn 80 a 85kg meer als stijf genoeg. Kwa remvermogen super zeker met de blauwe reynolds remblokken. Ik reed er marmotte en ballons mee zonder probleem. Ook milaan san remo dit jaar in gietende regen mee gereden zonder probleem kwa remvermogen. Ik vind dat een heel net gewicht voor carbon wielen bandjes en 46mm hoog. Het kan zeker lichter als je een lagere velg kiest zoals een zipp 202 of de 32 reeks van reynolds. Ook de velgen van enve vroeger edge kan je links en rechts kopen die laten afspaken met de tune mag150 mig45
moet je zeker ronde 1150 a 1250geraken. Als er een alu velg moet zijn is de notubes alpha 340 zeker een optie. Heel goede recensies voor een velg van ongeveer 340gr. Als je daar 32 spaken in neemt met de tune mag145 mig 45 heb je een heel licht en betrouwbaar setje dat rond de 1250gr zal draaien.

OFF TOPIC DIEFSTAL: In mijn eerste zin schreef ik "reed met reynolds wielen" Donderdag is er na inbraak mijn cannondale supersix himod ontmantelt en de campa superrecord 2012 onderdelen, de reynolds dv46ULC wielen en de carbon zero gravity gravitas ax lightness stuur gestolen. Het in stukken gestampte naakte frame heb ik achteraan in mijn hof gevonden gisteren......... F*cking assholes! Indien er iemand iets van de exclusieve onderdelen moest opmerken geef maar een seintje. Thanks :evil:

craftec
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2011 23:49

craftec 13 nov 2011 09:37

Spam verwijderd
CT

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 nov 2011 13:21

dorpel schreef:
amclassic-fan schreef:
isaac52 schreef:Voor alu clinchers:
Niobium XR-200, CX Ray spaken en een paar Tune of DT 190 naven. C. 1,250 gram met alu-rand. Ik weet je gewicht niet, maar 20 spaken voor, 24 achter deed de job in mijn eerste Marmotte vorig jaar (62kg). Een leuke set voor rond de EUR 500!
Met andere naven kan 't voor een stuk leukere prijs, zonder dat je op betrouwbaarheid inlevert. Bovenstaande wielset hoeft iemand van 80 kg niet te nemen, ook al spaak je de boel in voor maximale stijfheid. Voor zwaardere personen zal je op z'n minst naar een XR-270 velg moeten gaan met dit aantal dunne spaken.
Heb je enige tips voor naven? Ik weeg 55kg, dus voor mij is zo'n set wielen wel ideaal als ik de Marmotte ga rijden.
Ken je ook een Nederlandse/Belgische webshop die deze verkoopt?
Kijk voor betaalbare naven eens bij bijv bikehubstore.com. Moet je alleen niet de allerlichtste naven uitzoeken, want die hebben hele kleine lagers die geen lang leven hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dorpel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:19

dorpel 13 nov 2011 19:41

Ik heb daar al eens gekeken. Die naven met Enduro 6000 lagers, zijn die degelijk? (http://www.bikehubstore.com/S125-Front-Hub-p/f125.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
Hoe komt het eigenlijk dat die prijzen voor zo'n lichte naven zo laag zijn? Zijn die dan kwalitatief minderwaardig, of niet zo weerbestendig?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 nov 2011 21:51

Omdat een naafje draaien op een CNC draaibank helemaal niet zo duur is als de bekende merken ons willen doen geloven. Zeker een voornaaf zit zeer eenvoudig in elkaar en ook een achternaaf ontwerpen is bepaald geen rocket science.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13740
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 nov 2011 16:33

Zero's en de cl24 zijn ongeveer even zwaar als je de c24 met velglint weegt.

Je zou als je echt nog lichter wilt tune naven met Cx rays/ DT aerolights en notubes velgen kunnen pakken. Wel voor iig 32 spaken in je achterwiel gaan. Ik heb zelf ook erg getwijfeld maar ga van de winter gewoon de zero's kopen. Als je een shimano fiets hebt zou ik de c24 kopen.

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 15 nov 2011 18:57

Zelf heb ik ooit de keuze gemaakt tussen C24's en zero's. Wat de doorslag heeft gegeven in het voordeel van de C24's: de C24's zijn meer aerodynamisch en iets minder zwaar

ondertussen rijd ik met Token C22A klimwielen: 1282 gram, alu clincher, keramische lagers, carbon naven

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 nov 2011 13:17

amclassic-fan schreef:Omdat een naafje draaien op een CNC draaibank helemaal niet zo duur is als de bekende merken ons willen doen geloven. Zeker een voornaaf zit zeer eenvoudig in elkaar en ook een achternaaf ontwerpen is bepaald geen rocket science.
Kun je die 16:8 achternaven eigenlijk met elke velg combineren of is het van belang dat de spaakgaten dan ook 16:8 geboord zijn ivm eventuele offset?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 nov 2011 13:31

Nee je moet wel een velg hebben waar de gaten zonder links-rechts offset zijn geboord. Bijv de Kinlin velgen zijn allemaal geschikt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

SpecializedMan
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:16

SpecializedMan 18 nov 2011 19:31

Ik rijd al 2 jaartjes met de Shimano WH-7900 C24 en kan deze echt aanbevelen. Mooi, licht en stijf en goede prijs/kwaliteit verhouding.

Plaats reactie