Probleem nieuwe fiets
Heb onlangs een nieuwe fiets gekocht:
Trek madone full carbon met super carbon wielen en sram force
Bij een klein verzet loopt hij echt soepel geen tegenwringende krachten met het duwen op de trappers.
Waneer ik een groter verzet neem, dus kleiner tandwiel achteraan, voel ik precies een remmende kracht op de trappers. Net of de ketting niet soepel gaat.
Hoe zou dit komen, derailleur achteraan en vooraan loopt perfect, remmen slepen niet.
Zou het kunnen daar de fiets nog nagelnieuw is, en de ketting en casette nog niet ingereden is?
Kent nog iemand dit probleem bij sram force?
Bedankt
Trek madone full carbon met super carbon wielen en sram force
Bij een klein verzet loopt hij echt soepel geen tegenwringende krachten met het duwen op de trappers.
Waneer ik een groter verzet neem, dus kleiner tandwiel achteraan, voel ik precies een remmende kracht op de trappers. Net of de ketting niet soepel gaat.
Hoe zou dit komen, derailleur achteraan en vooraan loopt perfect, remmen slepen niet.
Zou het kunnen daar de fiets nog nagelnieuw is, en de ketting en casette nog niet ingereden is?
Kent nog iemand dit probleem bij sram force?
Bedankt
Beste,
Wellicht kan je controleren of je achterwiel goed in de patten geplaatst zit.
Controleer direct of je snelspanners niet te los zitten, waardoor het achterwiel bij kracht opzij getrokken wordt.
Hierbij hoeft het wiel niet perse tegen de remmen te komen, maar bestaat de kans dat deze aanloopt tegen de achterbrug en dat wil je helemaal niet hebben.
Succes
Johan
Wellicht kan je controleren of je achterwiel goed in de patten geplaatst zit.
Controleer direct of je snelspanners niet te los zitten, waardoor het achterwiel bij kracht opzij getrokken wordt.
Hierbij hoeft het wiel niet perse tegen de remmen te komen, maar bestaat de kans dat deze aanloopt tegen de achterbrug en dat wil je helemaal niet hebben.
Succes
Johan
Geweldig.
Zou het topic als grap bedoeld zijn? Het taalgebruik van TS is niet echt onnozel.....
Zou het topic als grap bedoeld zijn? Het taalgebruik van TS is niet echt onnozel.....
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Ik kan mij hier inderdaad moeilijk iets bij voorstellen. De ketting/tandwielen kunnen het niet zijn want die draaien bij een licht verzet soepel aldus de TS.
Als de ketting gaat aanlopen, dan hoor je dat tijdens het fietsen. Het enige dat ik kan bedenken is dat het achterwiel aan gaat lopen tegen de remblokken door vervorming van het wiel bij krachtzetten. Al eens geprobeerd met een opengedraaide remhoef te fietsen?
Als de ketting gaat aanlopen, dan hoor je dat tijdens het fietsen. Het enige dat ik kan bedenken is dat het achterwiel aan gaat lopen tegen de remblokken door vervorming van het wiel bij krachtzetten. Al eens geprobeerd met een opengedraaide remhoef te fietsen?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
bedoel je een constante "remmende kracht" dat het zwaarder gaat? Of zo af en toe, bij elke omwenteling wel even?gerdjeb schreef:Heb onlangs een nieuwe fiets gekocht:
Trek madone full carbon met super carbon wielen en sram force
Bij een klein verzet loopt hij echt soepel geen tegenwringende krachten met het duwen op de trappers.
Waneer ik een groter verzet neem, dus kleiner tandwiel achteraan, voel ik precies een remmende kracht op de trappers. Net of de ketting niet soepel gaat.
Hoe zou dit komen, derailleur achteraan en vooraan loopt perfect, remmen slepen niet.
Zou het kunnen daar de fiets nog nagelnieuw is, en de ketting en casette nog niet ingereden is?
Kent nog iemand dit probleem bij sram force?
Bedankt
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
superrose schreef:bedoel je een constante "remmende kracht" dat het zwaarder gaat? Of zo af en toe, bij elke omwenteling wel even?gerdjeb schreef:Heb onlangs een nieuwe fiets gekocht:
Trek madone full carbon met super carbon wielen en sram force
Bij een klein verzet loopt hij echt soepel geen tegenwringende krachten met het duwen op de trappers.
Waneer ik een groter verzet neem, dus kleiner tandwiel achteraan, voel ik precies een remmende kracht op de trappers. Net of de ketting niet soepel gaat.
Hoe zou dit komen, derailleur achteraan en vooraan loopt perfect, remmen slepen niet.
Zou het kunnen daar de fiets nog nagelnieuw is, en de ketting en casette nog niet ingereden is?
Kent nog iemand dit probleem bij sram force?
Bedankt
Per trapomwenteling ga je een hoeveelheid meters vooruit. Hoeveel meter is afhankelijk van de gekozen versnelling.
Het is logisch dat bij een zwaardere versnelling, dus kleiner kransje achter, je bij een gelijk aantal trapomwentelingen, sneller gaat, maar het is ook logisch dat dat meer energie kost, ergo, zwaarder trapt.........tja, dat heet nu fietsen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
- Locatie: Almere
Ik zou terug gaan naar de FM
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
Ga je nou aan mij vertellen hoe een fiets werkt?lior63 schreef:superrose schreef:bedoel je een constante "remmende kracht" dat het zwaarder gaat? Of zo af en toe, bij elke omwenteling wel even?gerdjeb schreef:Heb onlangs een nieuwe fiets gekocht:
Trek madone full carbon met super carbon wielen en sram force
Bij een klein verzet loopt hij echt soepel geen tegenwringende krachten met het duwen op de trappers.
Waneer ik een groter verzet neem, dus kleiner tandwiel achteraan, voel ik precies een remmende kracht op de trappers. Net of de ketting niet soepel gaat.
Hoe zou dit komen, derailleur achteraan en vooraan loopt perfect, remmen slepen niet.
Zou het kunnen daar de fiets nog nagelnieuw is, en de ketting en casette nog niet ingereden is?
Kent nog iemand dit probleem bij sram force?
Bedankt
Per trapomwenteling ga je een hoeveelheid meters vooruit. Hoeveel meter is afhankelijk van de gekozen versnelling.
Het is logisch dat bij een zwaardere versnelling, dus kleiner kransje achter, je bij een gelijk aantal trapomwentelingen, sneller gaat, maar het is ook logisch dat dat meer energie kost, ergo, zwaarder trapt.........tja, dat heet nu fietsen.
Ik probeer TS te begrijpen, vandaar dat ik hem om verduidelijking vraag, maar bedankt voor je toelichting heh, vroeg me al af waarom er versnellingen op zitten
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten