Ik ben er vrij zeker van dat 12mm spaaknippels gewoon zou moeten werken.brik schreef:ik ben van plan van een setje te maken met kinlin xr 380 velgen. hoge alu velgen. daarom had ik graag geweten welke nippels ik best gebruik.
spaaknippels, spaken en andere zaken
Even dit topic gebruiken om een nieuwe te vermijden:
Ik heb wat spullen in huis om een voorwiel te gaan spaken: Kinlin XR300 velg, Novatec light naaf, DT spaken en messing nippels.
Nu zie ik dat de velg bv niet 'gebust' is, zoals bijvoorbeeld een Open Pro velg. Zijn er 'ringetjes' in de handel, waarmee je als het ware zelf de spanningsinleiding rondom een spaakgat wat kan verbeteren? Of is dat simpelweg niet nodig?
Ik heb wat spullen in huis om een voorwiel te gaan spaken: Kinlin XR300 velg, Novatec light naaf, DT spaken en messing nippels.
Nu zie ik dat de velg bv niet 'gebust' is, zoals bijvoorbeeld een Open Pro velg. Zijn er 'ringetjes' in de handel, waarmee je als het ware zelf de spanningsinleiding rondom een spaakgat wat kan verbeteren? Of is dat simpelweg niet nodig?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Vandaag is er voor de vierde maal dit jaar een alu nippel gebroken in mijn achterwiel van mijn woon -werkfiets: het is een 32 spaken handgespaakt wiel (velg DT swiss rr 465 ).
Champion competition spaken, en ultegra naaf.
Ik vind het toch een beetje vreemd dat dit zo vaak terugkomt... is dit wiel slecht gespaakt (Was kaarsrecht voor de breuk)? Zijn het slechte nippels (Alu ,merk onbekend)?
Wat zou ik het best doen om dit wiel terug betrouwbaar te maken( het is slechts 6 maanden oud)?
Champion competition spaken, en ultegra naaf.
Ik vind het toch een beetje vreemd dat dit zo vaak terugkomt... is dit wiel slecht gespaakt (Was kaarsrecht voor de breuk)? Zijn het slechte nippels (Alu ,merk onbekend)?
Wat zou ik het best doen om dit wiel terug betrouwbaar te maken( het is slechts 6 maanden oud)?
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
-
- Forum-lid
Heb het achterwiel vandaag binnen gedaan bij de fietsenmaker....nippels worden vervangen door messing exemplaren . Verschillende nippels hadden nog scheurtjes,
Die moeten toch uit een slecht potje gekomen zijn als je het mij vraagt.
Die moeten toch uit een slecht potje gekomen zijn als je het mij vraagt.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....